Gjest Pleiemamman Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 I går kveld gikk 9-åringen ned for full telling, med kjempevondt i hodet, i beina/leddene og en feber som føk raskt oppover. Målte mens hun frøs, fikk bare drøyt 38 (målte i baken), men gav paracet siden hun hadde slike smerter. Målte feber igjen nærmere 1 time etter at paraceten ble gitt, da var det 39,7 og en gloheit unge i senga. Ut over natta var hun våken mange ganger og ynket seg, men sovnet rolig på morgenkvisten. Målte feberen akkurat nå, og da viser termometeret 35,4. Hm... Spørsmålet er da: Hvor kort kan man ha influensa? For det var vitterlig skikkelige influensasymptomer hun hadde i går kveld, mens feberen nå har droppet veldig. Dessuten: er det normalt å ha så lav temp, da? Er det symptom på noe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg tror nesten du må sjekke at termometeret fungerer som det skal. Med en kroppstemperatur på 35 grader er det fare for liv og helse og dette oppstår først og fremst ved kraftig nedkjøling. Forøvrig er det normalt at tempen går opp og ned ved influensa. Det kan svinge mellom normal temp og opp mot 40 iløpet av et døgn. Jeg tror ikke du skal tro at barnet ditt er blitt friskt av en kortvarig influensa. Det er heller tempen som har falt fordi barnet har sovet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg tror nesten du må sjekke at termometeret fungerer som det skal. Med en kroppstemperatur på 35 grader er det fare for liv og helse og dette oppstår først og fremst ved kraftig nedkjøling. Forøvrig er det normalt at tempen går opp og ned ved influensa. Det kan svinge mellom normal temp og opp mot 40 iløpet av et døgn. Jeg tror ikke du skal tro at barnet ditt er blitt friskt av en kortvarig influensa. Det er heller tempen som har falt fordi barnet har sovet. 35,4 grader har jeg hatt flere ganger og vært frisk som en fisk. ) Flere her inne sier også at de har såpass lav kroppstemp uten at noe er galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleiemamman Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg tror nesten du må sjekke at termometeret fungerer som det skal. Med en kroppstemperatur på 35 grader er det fare for liv og helse og dette oppstår først og fremst ved kraftig nedkjøling. Forøvrig er det normalt at tempen går opp og ned ved influensa. Det kan svinge mellom normal temp og opp mot 40 iløpet av et døgn. Jeg tror ikke du skal tro at barnet ditt er blitt friskt av en kortvarig influensa. Det er heller tempen som har falt fordi barnet har sovet. Har sjekka termometeret, ja, jeg trodde også det var noe ravgæli med den tempen. Men det viser normalt på oss andre... Snuppa er oppe nå, men er skjelven i beina og slækk. Får følge med på tempen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Sånn er mine unger også når de har influensa. Tempen kan plutselig synke drastisk, til under normaltemperaturen - og så kan den øke igjen. Bare belag dere på et par dager hjemme - minst, og sørg for godt med drikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleiemamman Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Sånn er mine unger også når de har influensa. Tempen kan plutselig synke drastisk, til under normaltemperaturen - og så kan den øke igjen. Bare belag dere på et par dager hjemme - minst, og sørg for godt med drikke. Ingen økning i temp på dagen i dag, bare opp til 37,8. Allmentilstanden oppleves som helt grei, litt dårlig matlyst, men eller helt fin. Hadde du sendt barnet på skolen i morgen? (Under forutsetning av at det ikke blir noe mer feber, naturligvis) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Istapp Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ingen økning i temp på dagen i dag, bare opp til 37,8. Allmentilstanden oppleves som helt grei, litt dårlig matlyst, men eller helt fin. Hadde du sendt barnet på skolen i morgen? (Under forutsetning av at det ikke blir noe mer feber, naturligvis) Det er bedre å holde de hjemme en dag for mye enn for lite,ellers kan de lett få det igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleiemamman Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det er bedre å holde de hjemme en dag for mye enn for lite,ellers kan de lett få det igjen... Skjønner tankegangen, men samtidig er det jo meningsløst å holde en frisk unge hjemme... Og ikke minst: Hva var dette??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Skjønner tankegangen, men samtidig er det jo meningsløst å holde en frisk unge hjemme... Og ikke minst: Hva var dette??? Vanskelig å si hva det var, men det virker som kroppen bekjempet sykdommen ganske raskt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ingen økning i temp på dagen i dag, bare opp til 37,8. Allmentilstanden oppleves som helt grei, litt dårlig matlyst, men eller helt fin. Hadde du sendt barnet på skolen i morgen? (Under forutsetning av at det ikke blir noe mer feber, naturligvis) Tror jeg hadde vurdert formen i morgen. Hvis tempen holder seg normal, og allmenntilstanden bedres og er tilnærmet normal - så hadde jeg nok sendt på skolen. Er allmenntilstanden redusert i morgen også, så hadde jeg latt barnet få en dag til hjemme - just in case. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Istapp Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Skjønner tankegangen, men samtidig er det jo meningsløst å holde en frisk unge hjemme... Og ikke minst: Hva var dette??? Er ikke godt å si hva det er,men det er jo fint om det er over nå da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.