cecily Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 kan ikke heller foreldrene ringe hvis barnet kan komme? evnt svare på kortet? Jehovas vitner deltar ikke i bursdager så jeg synes det blir litt feil at de skal ringe og si at barnet ikke kommer på enhver bursdag. De får heller ringe hvis det skulle bli et unntak. Nå vet jeg ikke så mye om J,V, men feirer de noe i det hele tatt? Om man legger opp til en klassetur, eller en klassefest uten at det er noen grunn for det, kan barnet delta da? Hvis ja, så kunne man også hatt noen sånne arrangementer så barnet fikk delta sosialt. Kanskje barnet kunne arrangere en Ikke-bursdag? De feirer bryllup. Ellers deltar de fleste nok i det som ikke blir for verdslig eller hedensk, så klassetur er nok helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 kan ikke heller foreldrene ringe hvis barnet kan komme? evnt svare på kortet? Jehovas vitner deltar ikke i bursdager så jeg synes det blir litt feil at de skal ringe og si at barnet ikke kommer på enhver bursdag. De får heller ringe hvis det skulle bli et unntak. Nå vet jeg ikke så mye om J,V, men feirer de noe i det hele tatt? Om man legger opp til en klassetur, eller en klassefest uten at det er noen grunn for det, kan barnet delta da? Hvis ja, så kunne man også hatt noen sånne arrangementer så barnet fikk delta sosialt. Kanskje barnet kunne arrangere en Ikke-bursdag? ''Nå vet jeg ikke så mye om J,V, men feirer de noe i det hele tatt? Om man legger opp til en klassetur, eller en klassefest uten at det er noen grunn for det, kan barnet delta da? Hvis ja, så kunne man også hatt noen sånne arrangementer så barnet fikk delta sosialt. Kanskje barnet kunne arrangere en Ikke-bursdag? ;)'' De feirer fødsel, bryllup, bryllupsdager, nyttår, påske og deltar i begravelser. De feirer ikke fødselsdager, jul, nasjonaldager eller 1.mai. Jeg kjenner mange flotte JV;) Og når man leser om hvilke elendige følger både bursdagsfeiring og julefeiring, har for mange barn, så lurer tom jeg på hvem som tar det riktige valget..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg ville delt ut invitasjoner til alle, uavhengig av livssyn, unntatt de tilfeller der foreldre eksplisitt hadde bedt om ikke å få. Dette har ingen ting med mishandling å gjøre. ''Jeg ville delt ut invitasjoner til alle, uavhengig av livssyn, unntatt de tilfeller der foreldre eksplisitt hadde bedt om ikke å få. Dette har ingen ting med mishandling å gjøre.'' Helt enig, og så ville jeg latt barnet mitt dele ut innbydelsene etter skoletid hjem til den enkelte, og ikke sprade rundt i klasserommet med innbydelser som ikek gjelder alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 ''Jeg ville delt ut invitasjoner til alle, uavhengig av livssyn, unntatt de tilfeller der foreldre eksplisitt hadde bedt om ikke å få. Dette har ingen ting med mishandling å gjøre.'' Helt enig, og så ville jeg latt barnet mitt dele ut innbydelsene etter skoletid hjem til den enkelte, og ikke sprade rundt i klasserommet med innbydelser som ikek gjelder alle. ''Helt enig, og så ville jeg latt barnet mitt dele ut innbydelsene etter skoletid hjem til den enkelte, og ikke sprade rundt i klasserommet med innbydelser som ikek gjelder alle.'' Så glad du er enig, morsan, men den skulle vel neppe til meg;))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 ''Helt enig, og så ville jeg latt barnet mitt dele ut innbydelsene etter skoletid hjem til den enkelte, og ikke sprade rundt i klasserommet med innbydelser som ikek gjelder alle.'' Så glad du er enig, morsan, men den skulle vel neppe til meg;))) Den var jo til Elextra! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 ''Nå vet jeg ikke så mye om J,V, men feirer de noe i det hele tatt? Om man legger opp til en klassetur, eller en klassefest uten at det er noen grunn for det, kan barnet delta da? Hvis ja, så kunne man også hatt noen sånne arrangementer så barnet fikk delta sosialt. Kanskje barnet kunne arrangere en Ikke-bursdag? ;)'' De feirer fødsel, bryllup, bryllupsdager, nyttår, påske og deltar i begravelser. De feirer ikke fødselsdager, jul, nasjonaldager eller 1.mai. Jeg kjenner mange flotte JV;) Og når man leser om hvilke elendige følger både bursdagsfeiring og julefeiring, har for mange barn, så lurer tom jeg på hvem som tar det riktige valget..... ''Og når man leser om hvilke elendige følger både bursdagsfeiring og julefeiring, har for mange barn, så lurer tom jeg på hvem som tar det riktige valget.....'' ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg ville delt ut invitasjoner til alle, uavhengig av livssyn, unntatt de tilfeller der foreldre eksplisitt hadde bedt om ikke å få. Dette har ingen ting med mishandling å gjøre. ''Jeg ville delt ut invitasjoner til alle, uavhengig av livssyn, unntatt de tilfeller der foreldre eksplisitt hadde bedt om ikke å få. Dette har ingen ting med mishandling å gjøre.'' Enig, både i hvordan jeg ville gjort det og i at dette ikke er mishandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Datteren min har også JV i klassen. Jeg har bevisst valgt å be også denne eleven, nettopp for at ikke hun skal føle seg oversett eller utelatt. Nå er det jo ikke informert om noe sånt da, for da ville jeg jo ikke gjort det. Jeg ber også utenlandske elever, og serverer kyllingpølser. Fungerer kjempebra. ''Jeg ber også utenlandske elever, og serverer kyllingpølser. '' Det tenker jeg at f.eks svenske og amerikanske elever setter stor pris på. ;p Kunne ikke dy meg - det er fascinerende (og litt avslørende, kanskje?) hvordan en del setter likhetstegn mellom "utenlandsk" og "muslim". Det blir fort feil, begge veier, så å si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 ''Jeg ber også utenlandske elever, og serverer kyllingpølser. '' Det tenker jeg at f.eks svenske og amerikanske elever setter stor pris på. ;p Kunne ikke dy meg - det er fascinerende (og litt avslørende, kanskje?) hvordan en del setter likhetstegn mellom "utenlandsk" og "muslim". Det blir fort feil, begge veier, så å si. Vel, i dette tilfellet er de "utenlandske" elevene muslimer, ellers ville jeg vel ikke tatt bryet med å kjøpe kyllingpølser. Ofte er kyllingpølsene mer "pop" enn vanlige pølser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Vel, i dette tilfellet er de "utenlandske" elevene muslimer, ellers ville jeg vel ikke tatt bryet med å kjøpe kyllingpølser. Ofte er kyllingpølsene mer "pop" enn vanlige pølser. Vi skjønte den;)) Men utlendinger kan dog være så mangt;)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nilje Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 ''Jeg ville delt ut invitasjoner til alle, uavhengig av livssyn, unntatt de tilfeller der foreldre eksplisitt hadde bedt om ikke å få. Dette har ingen ting med mishandling å gjøre.'' Helt enig, og så ville jeg latt barnet mitt dele ut innbydelsene etter skoletid hjem til den enkelte, og ikke sprade rundt i klasserommet med innbydelser som ikek gjelder alle. Men når innbydelsene skjer i klasserommet så vet i hvertfall barnet om bursdagsfeiringen, og at vedkommende ville blitt invitert hvis ikke h*n var JV. Ved å sende invitasjoner til de andre så vet kanskje ikke barnet noe om hva som skjer, og det er vel ikke så hyggelig det heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Men når innbydelsene skjer i klasserommet så vet i hvertfall barnet om bursdagsfeiringen, og at vedkommende ville blitt invitert hvis ikke h*n var JV. Ved å sende invitasjoner til de andre så vet kanskje ikke barnet noe om hva som skjer, og det er vel ikke så hyggelig det heller? Her omkring har det alltid vært en "regel" at man kun deler ut innbydelser i barnehagen/i klasserommet dersom alle (el alle innen en bestemt gruppe, som f eks alle jentene) blir invitert. Jeg ville ha praktisert dette uansett årsaken til at ikke alle ble invitert. Man kan som regel ikke holde selskapet en hemmelighet, men barnet slipper iallfall å se på selve utdelingen der det selv ikke er inkludert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Vel, i dette tilfellet er de "utenlandske" elevene muslimer, ellers ville jeg vel ikke tatt bryet med å kjøpe kyllingpølser. Ofte er kyllingpølsene mer "pop" enn vanlige pølser. Jeg skjønte jo det - men det blir litt pussig når man tar det for gitt at utenlandsk = muslimsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Du skriver at de får dele ut i klassen hvis alle inviteres, men hvis barnet med JV ikke inviteres/kan ta imot invitasjon gjelder jo ikke dette, eller? Synes heller ikke noe om å invitere et barn når en vet barnet ikke får komme. Kanskje kan en idé være at dette barnet isteden bli invitert på et lekebesøk el.l.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det var vel ment som at man gir invitasjoner hjem til _de andre barna_ slik at det ikke ble så synlig at ett eller to barn ikke får invitasjonen:-) Ja, det var jo det jeg mente:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.