Gå til innhold

Må nye skøyter slipes?

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Jeg gikk på skøyter jevnlig opp gjennom barneårene, men hadde aldri skøytene mine til sliping.

Nå har min sønn fått nye skøyter og hans far sier de må slipes før de kan brukes.

Stemmer det? Er det annerledes med gutteskøyter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Nei - skøytene er da slipt når du kjøper de.

Men de burde slipes av og til, f.eks når de tas fram til neste vinter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Ikke alle er slipt nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Ikke alle er slipt nei!

Det er mulig, men skøytene vi kjøpte i helga var iallfall slipt. Også de vi kjøpte forrige gang. Men godt mulig ikke alle er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor kjøpte jeg skøyter til jentene og meg selv. Jentene fikk billige kunstløpskøyter, som kom ferdig slipte, mens jeg kjøpte noe dyrere skøyter, også kunstløp. Disse ble slipt i butikken da jeg kjøpte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Alle skøyter skal slipes før bruk.

Alle skøyter kan brukes uten slik sliping, men det bør absolutt gjøres.

Jeg visste det ikke selv før jeg de siste par årene har kjøpt flere par skøyter til barna, og har spurt flere steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Nei - skøytene er da slipt når du kjøper de.

''

Jeg har spurt flere steder (sportsforretninger) og har fått beskjed om at alle skøyter bør slipes før bruk. De kan brukes som de er, men de bør absolutt slipes skarpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Nei - skøytene er da slipt når du kjøper de.

''

Jeg har spurt flere steder (sportsforretninger) og har fått beskjed om at alle skøyter bør slipes før bruk. De kan brukes som de er, men de bør absolutt slipes skarpere.

Ok. Jeg spurte når vi kjøpte de om de måtte slipes, hvor de svarte at det var de. Men får gå innom og slipe de neste gang vi er i hallen da, så er det iallefall helt sikkert gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt må absolutt alle skøyter slipes før de tas i bruk - sier i alle fall lederne på skøytekurset der mine barn går. Og de har ingen krav til superflotte skøyter altså, bare til at barna skal få slippe å gå på sløve skøyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...