Gå til innhold

Hjelp! Tulla kaster opp

Gjest manjana

Anbefalte innlegg

Gjest manjana

Hun har kastet opp 3 ganger ikveld.Hva skal jeg gi henne? mat/drikke? ga henne saft isted og det kom rett opp.Hun er 2 år.

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg ringte legevakten en gang, og da sa de salte kjeks og saft. Melkeprodukter bør du unngå.

Salte kjeks pga at salt binder væske til kroppen.

Min erfaring er at det er veldig vanskelig å få i dem saft, men leste her inne en gang at noen barn blir glade for en saftis :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

hold henne unna mat. Og når ho får drikke må ho få bare litt av gangen, for drikker ho mye kan det fremkalle brekninger.

Det viktige er altså at ho får i seg drikke, men altså ikke mye om gangen, bare litt og litt...

Har hørt at en blanding av farris og eplejuice er fint fordi man da får både salter og litt søtt samtidig, men det er ikke alle som liker å drikke det. Det er tross alt viktigere at ho drikker enn hva ho drikker.. Men pass altså på at ho drikker bare litt av gangen... Hvis det blir langvarig må allmenntilstanden hennes vurderes med tanke på dehydrering, men det er neppe noen fare for det enda..

Når magen har begynt å roe seg kan man prøve med litt lett kost feks ritz-kjeks... Men unger greier seg uten mat noen dager, så ikke bekymre deg om maten.

God bedring til tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er å hindre uttørkning. Vi har nettopp gjennomgått fem dager med oppkast og null mat. Vi var fornøyd om han fikk i seg vann, men enda mer fornøyd med farris.

Ser noen nevner eplejuice og farris. Om hun er skikkelig dårlig er nok det rimelig uaktuelt.

Følg med på huden og se etter tegn på uttørking. Ikke bekymre deg ang. at hun ikke spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke gis teskje-vis, et par teskjeer i gangen bare. Vent så et kvarter før hun får et par til. Gi saft eller eplejuice bladet med farris f.eks. Evt. cola (vanlig, ikke lett!) om du har det og hun liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Drikke gis teskje-vis, et par teskjeer i gangen bare. Vent så et kvarter før hun får et par til. Gi saft eller eplejuice bladet med farris f.eks. Evt. cola (vanlig, ikke lett!) om du har det og hun liker det.

'' Evt. cola (vanlig, ikke lett!) ''

Trodde du var oppdatert, cola hjelper ikke, sier forskerne nå...;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskerne kan si hva de vil, cola hjelper mot oppkastmage, det er i alle fall min erfaring.

Sikkert derfor jeg ikke liker cola, jeg drikker det kun når jeg er oppkastsyk og det er det verste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det hjelper på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskerne kan si hva de vil, cola hjelper mot oppkastmage, det er i alle fall min erfaring.

Sikkert derfor jeg ikke liker cola, jeg drikker det kun når jeg er oppkastsyk og det er det verste jeg vet.

Det roer kanskje magen, men det økter væsketapet i de andre kanalene (urin og avføring). Derfor har helsepersonell nå gått bort fra å anbefale dette. Når det er sagt; Er det cola ungen vil ha, så gi han cola :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Forskerne kan si hva de vil, cola hjelper mot oppkastmage, det er i alle fall min erfaring.''

Og det gjør de hele tiden...)

Jeg bruker først vann, så litt farris og tilslutt Cola, da er testen bestått;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det hjelper på meg.

På meg og mine òg:)

Jeg har vann som førstevalg, så litt farris og deretter Cola! Består de den så er de i begynnende form;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...