Gå til innhold

baby i syden

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmmmm, tror jeg hadde foretrukket å være hjemme når babyen var så liten - men det er vel strengt tatt ikke noe i veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problemer med det. Gran Canaria har mildt klima og ingen farlige sykdommer som vi ikke har hjemme også. Og et fullt oppegående helsevesen om det skulle oppstå noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er et vanskelig spørsmål du reiser, egentlig ikke spesifikt medisinsk. Jeg tror ikke det er noe spes. i vegen for at du kan ta med deg babyen, men det er et nytt sted, nye omgivelser og små problemer ( evt. store) som krever at du tar kontakt der nede, med helsepersonell, som du kanskje ikke kommunisererer så godt med, eks språk og kulturforsjeller, og nytt miljø med andre mikrober enn hjemme. Før du reiser må barnet være i god form og frisk, det må ha gjennomgått vanlige vaksinasjoner.

Det er mange barn som reiser slik du planlegger, og det går som regel bra.Før du reiser bør du kanskje spørre deg selv om du reiser for barnets skyld, eller-.Tegn forsikringer.God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Før du reiser bør du kanskje spørre deg selv om du reiser for barnets skyld, eller-.''

Det synes jeg var litt rart spørsmål. Kjenner jo ikke trådstarter og hennes motiver, men jeg tenker meg at babyen antakelig er minstemann i familien. Reisen er med andre ord høyst sannsylig ikke for babyens skyld, men for de andre i familien, og spørsmålet er om babyen tar skade av turen.

Om det antatte formål med turen var sol og fest for mor var derimot spørsmålet høyst betimelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Før du reiser bør du kanskje spørre deg selv om du reiser for barnets skyld, eller-.''

Det synes jeg var litt rart spørsmål. Kjenner jo ikke trådstarter og hennes motiver, men jeg tenker meg at babyen antakelig er minstemann i familien. Reisen er med andre ord høyst sannsylig ikke for babyens skyld, men for de andre i familien, og spørsmålet er om babyen tar skade av turen.

Om det antatte formål med turen var sol og fest for mor var derimot spørsmålet høyst betimelig :-)

Innlegget mitt var en kommentar til legens svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...