Gjest Miljøterapeuten Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Når et barn som er godt over bleialderen stadig gjør på seg uten at man har funnet noe fysisk galt med barnet, hva kalles det? Det har et eget navn, men klarer ikke å huske det akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinelle Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Regredierende atferd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miljøterapeuten Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Regredierende atferd. Det var enkoprese jeg var ute etter. Fant det nå nettopp. irriterende når en ikke finner det en leter etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinelle Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det var enkoprese jeg var ute etter. Fant det nå nettopp. irriterende når en ikke finner det en leter etter. Ja det er veldig irriterende. Det er et begrep jeg ikke har hørt om. Er det kun knyttet til at man gjør på seg når man er ferdig med bleitiden eller går det på annen regredierende atferd også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miljøterapeuten Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ja det er veldig irriterende. Det er et begrep jeg ikke har hørt om. Er det kun knyttet til at man gjør på seg når man er ferdig med bleitiden eller går det på annen regredierende atferd også? Det er vel en kombinasjon av psykiske faktorer og kanskje noen fysiske også. Det regnes visst som en psykisk lidelse, men hvis barnet i tillegg ikke har fått innøvet gode toalettvaner og spise lite fiberrik kost, så blir jo ikke problemet noe lettere. Så en episode av Dr Phil hvor et par hadde to tenåringssønner som aldri gjorde fra seg på do, men alle andre steder. De var kognitivt normale men klarte tydeligvis ikke å følge kroppens signaler om når det var tid til å gå på do. Jeg kan ikke tenke meg et verre problem å ha når en er tenåring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinelle Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det er vel en kombinasjon av psykiske faktorer og kanskje noen fysiske også. Det regnes visst som en psykisk lidelse, men hvis barnet i tillegg ikke har fått innøvet gode toalettvaner og spise lite fiberrik kost, så blir jo ikke problemet noe lettere. Så en episode av Dr Phil hvor et par hadde to tenåringssønner som aldri gjorde fra seg på do, men alle andre steder. De var kognitivt normale men klarte tydeligvis ikke å følge kroppens signaler om når det var tid til å gå på do. Jeg kan ikke tenke meg et verre problem å ha når en er tenåring. Tenåring med dette problemet må jo være et sant mareritt. Takk for informasjonen:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.