Gjest Mamma er ikke sikker... Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hva gjør man nå ungene begynner å få behåring under armene, og ikke tenker over/bryr seg om dette selv og bruker singlet osv som da gjør at hårene vises? Til daglig oppmuntrer jeg til ikke å bruke slik, uten å nevne hårene spesielt - men nå skal hun være med i et show hvor kostymet består av singlet... Barbere - eller la hårene være synlige? Synes dette er vanskelig jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg tror ikke jeg ville foreslått barbering for mitt barn om vedkommende ikke tok det opp selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma er ikke sikker... Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg tror ikke jeg ville foreslått barbering for mitt barn om vedkommende ikke tok det opp selv. Nei, det er nettopp det jeg tenker også - i utgangspunktet. Problemet er bare at hvis vi lar det være naturlig, er jeg redd noen skal komme til å kommentere og erte henne for hårene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg hadde ikke sagt noe. Om noen skulle kommentere det, så blir det kanskje litt flaut der og da - og så kan hun ta stilling til hva hun ønsker å gjøre selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Nei, det er nettopp det jeg tenker også - i utgangspunktet. Problemet er bare at hvis vi lar det være naturlig, er jeg redd noen skal komme til å kommentere og erte henne for hårene... ''Problemet er bare at hvis vi lar det være naturlig, er jeg redd noen skal komme til å kommentere og erte henne for hårene... '' Det er jo ikke sikkert, og om det skulle skje kan hun ta stilling til om hun vil gjøre noe med det siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg tror kanskje jeg hadde snakket generelt om mer hår og om barbering (at mange jenter/kvinner barberer kroppen) og så be henne si i fra til deg om hun vil fjerne hår, slik at du kan hjelpe henne finne gode produkter og gjøre det på en trygg måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargeklatten Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg antar at din datter har sett når du selv fjerner hår på kroppen din? Da ville jeg ha latt det bli en litt naturlig setting med å spørre henne om hva hun ønsker selv, neste gang du barberer deg. En ting er om barnet er lyshåret.. men mørkt/svart hår er ikke pent og vil garantert bli kommentert av andre barn. (Her er det antakelig barn som nærmer seg pubertet.) Hvorfor sette ditt barn i forlegenhet når det kan unngåes? La barnet velge selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Synes ikke du skal si noe om det. Synes det er trist at naturlig behåring plutselig skal gjøres unaturlig. Det er ekkelt å barbere seg under armene, det svir og stikker og blir sårt. Synes barn skal slippe å få dette påprakket. Jeg ble veldig forskrekket da min datter fortalte om ei venninne som var fortvilet og ikke kunne delta i svømmeundervisningen fordi hun hadde glemt å fjerne hår under armene. Akk ja, alt var mye bedre under krigen......... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg hadde snakka med henne om det. Det er flaut å være uoppmerksom unge/tenåring. Langt fra alle er bevisste på sånne ting, og at det er vanlig at kanskje 90% av jentene barberer seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Synes ikke du skal si noe om det. Synes det er trist at naturlig behåring plutselig skal gjøres unaturlig. Det er ekkelt å barbere seg under armene, det svir og stikker og blir sårt. Synes barn skal slippe å få dette påprakket. Jeg ble veldig forskrekket da min datter fortalte om ei venninne som var fortvilet og ikke kunne delta i svømmeundervisningen fordi hun hadde glemt å fjerne hår under armene. Akk ja, alt var mye bedre under krigen......... Men er det ikke bedre at mamma sier noe istedenfor at venninner og kompiser fniser og erter? Visst er det naturlig, men ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Men er det ikke bedre at mamma sier noe istedenfor at venninner og kompiser fniser og erter? Visst er det naturlig, men ... Tja, kanskje ingen av venninnene bryr seg om litt hår under armen. Man kan jo håpe. Det går jo selvfølgelig an å si at hvis du har lyst til å fjerne hårene under armen kan jeg lære deg hvordan det skal gjøres eller noe sånt... men personlig ville jeg ikke gjort det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg synes du kan snakke med henne om dette. Dette kommer jo litt innunder samme kategori som at man lærer barna sine om "allmenn kropps-stell og hygiene" og rettleder dem om hvordan de bør fremstå ovenfor andre (mht rene/rikige klær etc). Innunder dette kommer også temaet om hvordan de bør forholde seg til kroppens forandringer i puberteten. (tenker da på f.eks bruk av bh, start av menstruasjon osv..) og da burde det være helt greit å ta opp dette med behåring, og hvordan mange velger å "takle" dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kroppsfascisme er noe herk Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 La barn være barn var min første tanke, men jeg skjønner at hvis hun er i den alderen hvor utseende betyr alt kan hun vel risikere litt fnising, men er nå det så farlig - egentlig?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Blåser i hår, jeg. Og ville neppe sagt noe som helst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Barbering Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kommer litt an på alderen til datteren din. Forstår godt at du synest dette er vanskelig. Hadde også tenkt tanken på om jeg ikke skulle nevne noe. Men jeg personlig hadde nok valgt å snakke med henne. Tror det vil bli mye verre for henne om noen nevner det, evt fniser. Greitt at noen her vil være naturlige. Men for meg hører det å fjerne hår under armene inn under vanlig kroppstell på lik linje med å pusse tennene, gre håret , barbere leggene osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg hadde nevnt det, og spurt hva de andre jentene i klassen gjør;) Ingenting er verre for ungdommer enn å bli ledd/fnist av:(( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eccoLise Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 hehe.. jeg husker tilbake til da jeg var 12 år, og jeg så at venninnen min hadde hår under armene da vi var og badet. Jeg var bare såååå misunnelig, for jeg hadde ennå ikke fått hår der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg spurte tenåringen om hun trenger høvel og skum, og det ville hun gjerne ha. Har glemt å spørre om hun bruker det. Jeg ville sagt at det er penest å rake bort håra under armene når en bruker singlet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg hadde uten tvil nevnt det. Ikke lag noen big deal ut av det (prøv å unngå at hun blir flau), men bare nevn at dersom hun ønsker å fjerne håret under armene så kan du kjøpe en barberhøvel til henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Dersom det kun er noen få hårstrå, så hadde jeg nok ikke sagt noe. Ellers hadde jeg spurt om ho vill ha en høvel/hårfjerningskrem. Ho ser jo sikkert at du bruker det, så det er jo ingen "bid deal". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.