Glimtipper Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Synd at du har dårlige erfaringer fra det distrikt dere bodde i. Jeg vil tro at fagfolk vil være behjelpelige ettersom han nå er eldre med vedvarende problemer, også i Norge. Erfaringene dere har gjort, skriver seg fra da han var yngre, og barn på 2-3 år må naturligvis sees an i lengre tid. Barns språklige modenhet varierer enormt i den alderen, og problemene blir mer tydelige når de er 4-5 år. Det er da ressurser settes inn via ppt og logoped i barnehagen, slik at modning og tilrettelegging blir klart til skolestart. Jeg tror ikke at gutten din har godt av det han er gjennom nå. Hvis du virkelig har troen på England, så er det fint. Jeg ønsker dere lykke til, og håper ting retter seg etter det forestående møtet. Min erfaring fra Norge, jeg har jobbet både i barnehager og skoler, er at det skal mye til for å få utredning og hjelp. I mange tilfeller blir barn som min sønn oversett i det lengste, siden språkproblemene hans (heldigvis) ikke har fått utløp i utagering. Det er mye som burde og kan gjøres før barna begynner på skolen (som er det tidspunktet PPT sa seg villig til å vurdere på nytt). Det hadde vært for sent for min sønn. Siden vi fikk utredning og diagnose har han gått fra å være en 3-åring tilnærmet uten språk til en 4,5-åring som setter opptil fire og fem ord sammen til setninger. Det hadde ikke skjedd av seg selv, det har krevet masse hard jobbing, veiledning av eksperter og samarbeid med barnehagen. Jeg tror ikke vi skal overbevise oss selv om at Norge er best på alt. Skolesystemet her er annerledes. Det er tøffere fra tidlig alder og barna er da tilsvarende bedre akademisk. Det er fordeles og ulemper med det meste her i livet. Men jeg takker selvfølgelig for din bekymring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg har ingen gode råd eller meninger, dette er utenfor mitt "fagområde". Men; stol på magefølelsen din! Du er en grepa jente, du har hatt rett før når ingen har trodd deg - og du kjenner barnet ditt best. Jeg tror på å være ærlig fra første stund, men det betyr også at det ikke kan være viktig for meg å være likt av alle... Lykke til!! :) Takk, Persille *klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.