Gå til innhold

11 dager uten vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig. Vi blir tvangsforet med enkelt skjebner, akkurat som når Tsunamien slo til. Jeg gir penger, men ikke alle pengene som ble samlet inn i den forbindelse gikk til tsunami ofrene og jeg regner med at det samme gjelder nå. De samler inn penger for Haiti-ofrene for det er de som har medias søkelys akkurat nå, men tar seg frihet til å bruke disse pengene andre steder de synes er hensiktsmessig. Darfur er det ingen som bryr seg om, for der har media trukket seg ut og da følger mange hjelpeorganisasjoner med, men nøden og folks lidelser er like stor.

akkurat....

:)

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

46

• Sør

24

• candyqueen_83

15

• mariaflyfly

9

Skrevet

ingen jeg kjenner gråter av å se slike bilder. ingen jeg kjenner er med å gi penger til disse..

selfølgelig er det trist, men jeg tenker ikke mer over det..

''ingen jeg kjenner er med å gi penger til disse.. ''

??

Hvilket miljø er det du beveger deg i?

Nå er det sikkert en del flere som gir enn det du vet (med mindre du og dine venner etc. snakker om dette - og det høres det jo ikke ut som...).

Jeg har ikke postet det på Facebook akkurat, at jeg har gitt en del til akkurat denne saken - i tillegg til de månedlige bidragene. Og ikke har jeg hørt spesifikt at andre av mine bekjente har gitt - men det er jeg rimelig sikker på at de har gjort.

Skrevet

''ingen jeg kjenner er med å gi penger til disse.. ''

??

Hvilket miljø er det du beveger deg i?

Nå er det sikkert en del flere som gir enn det du vet (med mindre du og dine venner etc. snakker om dette - og det høres det jo ikke ut som...).

Jeg har ikke postet det på Facebook akkurat, at jeg har gitt en del til akkurat denne saken - i tillegg til de månedlige bidragene. Og ikke har jeg hørt spesifikt at andre av mine bekjente har gitt - men det er jeg rimelig sikker på at de har gjort.

Jeg snakker da med venner utenom facbook?

Jeg vet at de ikke har gitt, og når jeg forteller om alle disse kommentarene fra dere her så får de sjokk...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vet at de ikke har gitt, og når jeg forteller om alle disse kommentarene fra dere her så får de sjokk...

''Jeg vet at de ikke har gitt, og når jeg forteller om alle disse kommentarene fra dere her så får de sjokk...''

Fortell meg hvem dine venner er, så kan jeg fortelle deg hvem du er...(

Skrevet

''Jeg vet at de ikke har gitt, og når jeg forteller om alle disse kommentarene fra dere her så får de sjokk...''

Fortell meg hvem dine venner er, så kan jeg fortelle deg hvem du er...(

så vi er dårlige mennesker? Er det det du sier?

hidi, the scorpion
Skrevet

så vi er dårlige mennesker? Er det det du sier?

''så vi er dårlige mennesker? Er det det du sier?''

Sa jeg det?

Likevel, så kunne du hatt stor fordel selv, av en litt større og romsligere vennekrets;)

Gjest Niccola
Skrevet

godt vi har dere, som er så godhjertede da :)

Det verste er at du er så likegyldig til din egen likegyldighet. Om du ikke kødder i denne tråden tror jeg faktisk du mangelr noe vesentlig. Men det spiller vel ingen rolle for deg likevel.

Uvitenhet kan være veldig behagelig.

Gjest Niccola
Skrevet

voksen??? jeg kan ta vel for h....velge selv om jeg vil gi penger eller ikke?? det står da vel ingen steder at vi er pliktige til å gi, og at de som ikke gir er fæle mennesker?

Er det noen som er det, så er det de som dømmer folk som ikke gir!

Det er ikke slik at de som ikke gir er fæle mennesker. Men de holdningene du har gitt til uttrykk her, er fæle. Det at du ikke gir, men heller ikke _ønsker_ det. Her ligger det egosentriske og likegyldige.

Gjest Niccola
Skrevet

Helt enig. Vi blir tvangsforet med enkelt skjebner, akkurat som når Tsunamien slo til. Jeg gir penger, men ikke alle pengene som ble samlet inn i den forbindelse gikk til tsunami ofrene og jeg regner med at det samme gjelder nå. De samler inn penger for Haiti-ofrene for det er de som har medias søkelys akkurat nå, men tar seg frihet til å bruke disse pengene andre steder de synes er hensiktsmessig. Darfur er det ingen som bryr seg om, for der har media trukket seg ut og da følger mange hjelpeorganisasjoner med, men nøden og folks lidelser er like stor.

Hvordan synes du hjelpeorganisasjoner heller skal administere pengene da?

Gjest Niccola
Skrevet

Det er en måte å si at hun ikke akkurat går rundt og skryter av at hun gir, skjønner du vel. Har ingen sammenheng med om du snakker med folk på facebook eller utenfor......

Skrevet

Det verste er at du er så likegyldig til din egen likegyldighet. Om du ikke kødder i denne tråden tror jeg faktisk du mangelr noe vesentlig. Men det spiller vel ingen rolle for deg likevel.

Uvitenhet kan være veldig behagelig.

haha latterlig må jeg virkelig si....

hidi, the scorpion
Skrevet

''haha latterlig må jeg virkelig si....''

Beskriver deg i en setning.

Skrevet

Det er en måte å si at hun ikke akkurat går rundt og skryter av at hun gir, skjønner du vel. Har ingen sammenheng med om du snakker med folk på facebook eller utenfor......

hun klarer vel å svare selv antar jeg?

Skrevet

''haha latterlig må jeg virkelig si....''

Beskriver deg i en setning.

takk, i like måte :D

Skrevet

Ja, det er du.

Du minner om disse folkene man leser om som er likegyldige til om katter og hunder seigpines til døde.

Skremmende.

Skrevet

Ja, det er du.

Du minner om disse folkene man leser om som er likegyldige til om katter og hunder seigpines til døde.

Skremmende.

javel. Da er jeg vel en kald jævel da...

Skrevet

Hvordan synes du hjelpeorganisasjoner heller skal administere pengene da?

Når de har samlet inn penger til Haitiofrene/Tsunamiofrene o.s.v synes jeg de skal bruke pengene på det de har samlet det inn til så lenge det er ofre på Haiti som lider. Samtidig forstår jeg hjelpeorganisasjonene også for når tv-kameraene er borte og stemmene stilner er plutselig nøden og elendigheten borte, folk slutter å gi penger og hjelpeorganisasjonene må etterhvert trekke seg ut, fordi de er avhengig av media. Media er der kun for å sende sjokkerende reportasjer, så lenge dette er ferskt og nytt. Dette er noe som selger.

Kanskje det er det som er aller mest trist, at vi må ha media for å kunne gi, da det er svimlende mange mennesker som lider, men det er vi vant til, så vi må ha det sjokkerende opp i tvruta for å kunne gi. Sultne barn i Afrika er ikke noe nytt, så det sjokkerer oss ikke mer og de som samler inn til det, har en tøff oppgave.

Gjest Niccola
Skrevet

Ok. Svarene dine taler for seg selv. :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

takk, i like måte :D

Jeg kommer ikke til a ta svarene du gir her like seriøst som før, siden du fullstendig mangler empati.

Kan ikke se for meg at du har sympati for _noen_, og hvordan skal svarene dine tolkes da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...