Gjest harsålystså Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Har du hatt drømmeferie i Italia? Hvordan ville du ha reist ned med to voksne og to barn? Og til hvilket reisemål? Hvor finner jeg overnatting? Og til hvilken by? Vi liker både strandliv, storbyliv, historiske og kulturelle opplevelser, natur osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har hatt flere drømmeferier i verdens mest fantastiske ferieland, både med og uten unger. Jeg ville leid bil og kjørt litt rundt til forskjellige byer. Jeg reiste aleine med ungene på en slik ferie ett år, det var helt fantastisk: http://www.inspiratour.com/events/event.php?id=266 Kombinerte det med to overnattinger ekstra i Siena. (ganske stor by) Overnattet på dette hotellet: http://www.gardenhotel.it/it/garden/garden.html Utrolig hyggelig betjening, og nydelig hotell. Kan samtidig anbefale min favorittby, Montalcino, (veldig liten vy!) og et veldig koselig hotell der: http://www.deicapitani.it/web/ Italia er det perfekte land å feriere med barn. Alle unger digger maten der, og barn er velkomne over alt til alle døgnets tider. Spør hvis du lurer mer, så skal jeg svare etter beste evne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Vi leide bil og kjørte rundt i Toscana. Vi hadde også med oss 2 barn. Vi plana ingeting. Bare kjørte rundt og leide oss inn på forskjellige druegårder. Vi hadde en kjempefin ferie. Vi var i Piza, Firenze, en annen kjent by som jeg ikke husker navnet på og flere andre koselige gamle småbyer. Vi valgte å holde oss unna byene når vi overnattet. Synes det var så mange koselige druegårder ute på landsbygda, vi heller hadde lyst til å bo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Vi leide bil og kjørte rundt i Toscana. Vi hadde også med oss 2 barn. Vi plana ingeting. Bare kjørte rundt og leide oss inn på forskjellige druegårder. Vi hadde en kjempefin ferie. Vi var i Piza, Firenze, en annen kjent by som jeg ikke husker navnet på og flere andre koselige gamle småbyer. Vi valgte å holde oss unna byene når vi overnattet. Synes det var så mange koselige druegårder ute på landsbygda, vi heller hadde lyst til å bo. Siena het byen jeg ikke husket navnet på. Kan anbefales. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg elsker Italia. Har vært i Toscana flere ganger, og i Roma. Omtrent alle stedene jeg har vært har vært helt fantastiske, så vanskelig å anbefale noe. Hele Toscana er nydelig, og sikkert andre deler av Italia også. Roma er også vakker og en gullgruve når det gjelder historie, men kanskje litt slitsomt med (små) barn. Jeg har et par ganger bodd på vingårder (prøv google "agriturismo"), det er helt genialt. En del av dem har svømmebasseng; velegnet om man reiser med barn. Et perfekt utgangspunkt for å bese seg i området. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ereclea mare Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har vært i nærheten av Venetzia. Ereclea Mare. Veldig lite feriested. Stille og rolig. Nydelig strand og bading. En og en halv time med buss til Venetzia. Kunne også ta buss til Lide de Jesolo og båt derfra. Ikke partysted som nabostedet Lido de jesolo. Men en uke var nok. Ikke mye å se på for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digital Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Sardinia passer for en familie, tidspunktet som passer er vår eller høst. Har du råd dra til Capri eller Portofino, litt jetset men en opplevelse å være der, Blå lagune.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Siena het byen jeg ikke husket navnet på. Kan anbefales. Jeg leste din forrige først, og gjettet kanskje at du tenkte på La Spezia som er en liten halvtimes rolig båttur fra Cinque Terre, fem klippelandsbyer som ligger på rekke og rad langs kysten. Guud så fint det er der! Nå fikk jeg lyst til å reise til Italia til sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har hatt mange drømmereiser i Itali, elsker landet, maten, folket, byene, fjellet, vannet - alt! Har vært mye i Toscana, og det er jo fint uansett hvor du reiser, men innlandsbyer som Firenze og Milano er ganske tette og varme, spesielt for småbarn midt på sommeren. Venezia ville jeg også styre unna i sommersessongen, det er så innmari crowded med turister, men i april eller september kan du virkelig kose deg der også. Sør er også kjempefint, forelsket meg veldig i Amalfikysten. Spesielt er Sorrento og Positano nyyyydelige. Sorrento er litt mer turistifisert enn Positano, så her kommer det an på hvor tilrettelagt dere ønsker det. Vil også slå et slag for Ischia, ei øy like utenfor Napoli som er langt mer sjarmerende enn svindyre (men fine) Capri etter min mening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har hatt mange drømmereiser i Itali, elsker landet, maten, folket, byene, fjellet, vannet - alt! Har vært mye i Toscana, og det er jo fint uansett hvor du reiser, men innlandsbyer som Firenze og Milano er ganske tette og varme, spesielt for småbarn midt på sommeren. Venezia ville jeg også styre unna i sommersessongen, det er så innmari crowded med turister, men i april eller september kan du virkelig kose deg der også. Sør er også kjempefint, forelsket meg veldig i Amalfikysten. Spesielt er Sorrento og Positano nyyyydelige. Sorrento er litt mer turistifisert enn Positano, så her kommer det an på hvor tilrettelagt dere ønsker det. Vil også slå et slag for Ischia, ei øy like utenfor Napoli som er langt mer sjarmerende enn svindyre (men fine) Capri etter min mening. "Sør er også kjempefint, forelsket meg veldig" Tusen takk! :rørt: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 "Sør er også kjempefint, forelsket meg veldig" Tusen takk! :rørt: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg leste din forrige først, og gjettet kanskje at du tenkte på La Spezia som er en liten halvtimes rolig båttur fra Cinque Terre, fem klippelandsbyer som ligger på rekke og rad langs kysten. Guud så fint det er der! Nå fikk jeg lyst til å reise til Italia til sommeren. Der har jeg ikke vært:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Der har jeg ikke vært:-) Da har dere noe bra i vente Vi tok båt ut fra La Spezia, men i dag er det visstnok mulig å kjøre også. Landsbyene ligger på rekke å rad, og det er mange som tar båt til den ytterste og spaserer tilbake til den nærmeste. Egentlig syns jeg det høres litt stressende ut, for siste båt gikk ganske tidlig tilbake da vi var der (men nå er det over ti år siden da). Vi brukte en dag på to byer vi. Her kan du fristes litt mer ;-) http://www.cinqueterreonline.com/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Når har dere tenkt å reise? Hvor lenge skal dere være borte? Hvilket fokus vil dere ha på turen: strandliv, storby...? Jeg har vært på flere drømmeturer til Italia og kan godt prøve å anbefale noe, men da trenger jeg å vite litt mer om hva dere tenker dere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har hatt drømmeferie i Italia, men det var på Inter-Rail, definitivt før barn Vi var i Marina di Massa, en liten by på vestkysten av Italia. Herlig liten by, nydelig sandstrand, fantastisk mat! Nært Lucca, som også er en nydlelig by. Kunne godt tenkt meg å ta med ungene dit 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.