Gjest Dårlig mamma...i dag i hvertfall Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Noen ganger så blir jeg bare så lei. Jeg er så lei av leker. Er så lei av gjemsel, løping og ungebesøk. Er så lei av å lese på senga og hjelpe til med vask, dusj, stell og mat. Lei av rot. Lei av å rydde. Lei av trass. Rett og slett bare litt lei av unger. Lei av søskenkrangling(de to yngste). Og jeg mener jo ikke dette. Men noen ganger, som akkurat NÅ så gjør jeg det. Jeg har to tenåringer. Så enkelt! Så greit! Jeg har hatt unger nå i 17 år! yngste og 4. mann er bare 6 år. Nestemann er 10. Jeg føler meg så utrolig ferdig med småunger. Av Lego, biler, puslespill, pokemon, barnebøker. Er det lov å klage innimellom? Elsker barna mine overalt på jord. Bare så det er sagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Det er lov å klage,uten å få dårlig samvittighet. Trur alle mødre (og fedre) tenker slikt. Slik er bare livet. Det viktigste er at VI er glad i de selv om vi er lei av de av og til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freitata Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Nei du har ikke lov til å klage. Du skal elske barna dine over alt på denne jord, ubetinget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 JA - det er lov å klage!! Få ut gruffet, så blir det bedre etterpå ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har hatt unger i 27 år så jeg skjønner hvor du er hen. Det betyr ikke at man lar ungene gå for lut og kaldt vann, man er så glad i dem at man kunne dø før dem, men innimellom blir det mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Nei du har ikke lov til å klage. Du skal elske barna dine over alt på denne jord, ubetinget. Elsker dem vel akkurat like mye, selv om man kan gå litt lei innimellom... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Det er helt normalt. Vi er mange her som vet hvordan det føles - og at du ikke ville vært dem foruten allikevel. Blås ut her, så får du avreagert nok til å fortsette hverdagen etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Akkurat sånn tror jeg at de fleste har det av og til! Man blir sliten av å måtte stille seg selv i annen rekke hele tiden. "Jeg har hatt unger nå i 17 år! yngste og 4. mann er bare 6 år. Nestemann er 10. Jeg føler meg så utrolig ferdig med småunger" .... Og dette er en av grunnene til at jeg ikke forstår at folk orker å begynne på "annen runde" når barna de allerede har endelig begynner å bli større og mere selvstendige... Det hadde ihvertfall ikke passet for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Sånn har vi vel det alle i blant.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Akkurat sånn tror jeg at de fleste har det av og til! Man blir sliten av å måtte stille seg selv i annen rekke hele tiden. "Jeg har hatt unger nå i 17 år! yngste og 4. mann er bare 6 år. Nestemann er 10. Jeg føler meg så utrolig ferdig med småunger" .... Og dette er en av grunnene til at jeg ikke forstår at folk orker å begynne på "annen runde" når barna de allerede har endelig begynner å bli større og mere selvstendige... Det hadde ihvertfall ikke passet for meg. Jeg kjenner til en (ei) som har barn på omtrent 24, 12 og nå en nyfødt. Skjønner ikke at det går an! Og ja - det er tre fedre . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 ''Er det lov å klage innimellom? '' Ja, heldigvis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg kjenner til en (ei) som har barn på omtrent 24, 12 og nå en nyfødt. Skjønner ikke at det går an! Og ja - det er tre fedre . å herregud.... Da har man faktisk hjemmeboende barn i over 40 år! ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klare regler Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Klart det er lov å klage, men det er også lov å veilede ungene til å ha lekene på rommet - rydde opp etter seg når de er ferdige, ikke herje i stua - da får de ut eller herje på rommet, osv osv., her i huset har vi regler, så på disse områdene du klager på, slipper vi å klage på )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 *hehe* Kjenner meg litt igjen. Spesielt er kranglinga dem i mellom ille, og her er det de store som er verst. Lekene som irriterer mest er dukkevognene som jeg flytter på mange ganger pr dag. Ikke har jeg hjerte til å fjerne dem heller. Heldigivs er de jo stort sett snille, men det er lov å være lei 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det er ofte en grunn serru Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Elsker dem vel akkurat like mye, selv om man kan gå litt lei innimellom... En del av dem som sier at man ikke kan klage er ofte mennesker som virkelig har slitt for overhodet å få barn. Jeg skjønner den argumentasjonen veldig godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har lyst på kull 2 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har hatt unger i 27 år så jeg skjønner hvor du er hen. Det betyr ikke at man lar ungene gå for lut og kaldt vann, man er så glad i dem at man kunne dø før dem, men innimellom blir det mye. Vil du anbefale det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har lyst på kull 2 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg synes egentlig ta du bør nyte det. Snart er de ute av redet uansett. Og er man der for dem, får man oppleve mange morsomme episoder og mange flotte tanker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg kjenner til en (ei) som har barn på omtrent 24, 12 og nå en nyfødt. Skjønner ikke at det går an! Og ja - det er tre fedre . Hun har nå mest sannsynlig sluppet all kranglingen da. Mi eldste krangler utrolig lite med de små, mens broren som er et par år yngre krangler hun endel med. Jeg synes kranglina er den mest slitsomme delen, og leksene til den ene av dem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Vil du anbefale det? Jeg angrer ikke får å si det slik, men det er jo slitsomt med han som plutselig ble enebarn da fordi de store flyttet ut. Det var mye lettere da de bodde hjemme og kunne passe ham innimellom så jeg fikk noen timer for meg sjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Sånn er det vel for alle innimellom. Men snart en ny dag og nye muligheter. Husk å ta deg tid til å ta vare på deg selv også innimellom. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.