Gå til innhold

Trond Linstads muslimske manifest

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Å tillegge folk egenskaper/løgn basert på religion er å gå tilbake 75 år.

Det er faktisk ikke bedre å si slikt om muslimer enn det var å si det om jøder.

Med vennlig hilsen

''Det er faktisk ikke bedre å si slikt om muslimer enn det var å si det om jøder.''

Og da regner jeg med at du har fulgt begge religioner nøye! Da selvfølgelig helt fra begynnelsen av...;)

For i følge historien, så er _ingen_ mennesker blitt mer forfulgt for sin religion enn jødene, for jødedommen!

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

32

• Sør

16

• Mary Poppins

3

• tusseline

1

Skrevet

''Det er faktisk ikke bedre å si slikt om muslimer enn det var å si det om jøder.''

Og da regner jeg med at du har fulgt begge religioner nøye! Da selvfølgelig helt fra begynnelsen av...;)

For i følge historien, så er _ingen_ mennesker blitt mer forfulgt for sin religion enn jødene, for jødedommen!

Det berettiger ikke å gjøre det samme med muslimer. Tvertimot så bør man/du være ekstremt forsiktig så du ikke nører opp under de samme holdningene/hat som førte til marerittet for 70 år siden.

Å si at man ikke kan stole på muslimer er akkurat det samme som å si at man ikke kan stole på jøder. Tenk deg om, hidi.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Det berettiger ikke å gjøre det samme med muslimer. Tvertimot så bør man/du være ekstremt forsiktig så du ikke nører opp under de samme holdningene/hat som førte til marerittet for 70 år siden.

Å si at man ikke kan stole på muslimer er akkurat det samme som å si at man ikke kan stole på jøder. Tenk deg om, hidi.

Med vennlig hilsen

''Det berettiger ikke å gjøre det samme med muslimer. Tvertimot så bør man/du være ekstremt forsiktig så du ikke nører opp under de samme holdningene/hat som førte til marerittet for 70 år siden.

Å si at man ikke kan stole på muslimer er akkurat det samme som å si at man ikke kan stole på jøder. Tenk deg om, hidi.''

Har tenkt meg meget godt om, Sør, og det ville aldri falle meg inn å drepe muslimer. Ser meget godt poenget ditt;)

Jeg tror på Jesus;) Og Han dømmer ingen, fordi vi allrede er dømt;) Uansett hva vi tror om oss selv, så sårer vi stadig vekk hverandre eller andre! Om vi følger Jesus, så ville dårlig samvittighet falle bort, for vi ville aldri gjøre noe galt...

Mennesker feiler...

Gjest ble skuffet
Skrevet

''Sånn i farten, kan ikke jeg komme på en eneste lov i Norge som kommer i konflikt med islam og som gjør at en muslim MÅ velge mellom Guds lov eller Norges lover.''

Man skal lyve for falske hunder ( ikke-troende)...

Sånn i farten har du sikkert ikke lest Koranen heller...?

Ja, jeg har lest Koranen. Klarer ikke å finne tilbake til det skriftstedet du refererer til. Men det du sikter til, er ikke påbud.

Vi snakker her om situasjonsbetinget løgn, hvor evt. liv står i fare, eller at det dreier seg om forsvar av det muslimske ummah (samfunn).

Når jeg tenker meg om, så hender det faktisk at jeg lyver rett som det er, og det gjør nok mange av oss. Det betyr ikke at jeg er en trussel for samfunnet.

Og muslimer er ikke pålagt å lyve til ikke-troende. Det tror jeg til og med du skjønner.

I så måte, så er det fortsatt ikke snakk om lovbrudd her.

I en rettsak f.eks stiller det seg annerledes, da er det straffbart og dermed ulovlig å lyve. Der er det heller ikke noen konflikt mellom islam og norske lover, siden muslimene er pålagt å følge lovene i det landet de bor i.

Gjest migueline
Skrevet

''Sånn i farten, kan ikke jeg komme på en eneste lov i Norge som kommer i konflikt med islam og som gjør at en muslim MÅ velge mellom Guds lov eller Norges lover.''

Man skal lyve for falske hunder ( ikke-troende)...

Sånn i farten har du sikkert ikke lest Koranen heller...?

Jeg har lest Koranen, men jeg tviler på at du har gjort det.

Gjest migueline
Skrevet

''Dette er ikke i tråd med Jesu lære. Han respekterte alle mennesker uansett kjønn, rase eller religion. De utsagnene dine viser at du ikke følger hans råd.''

Feil! Jesus sa vi skulle følge sannhet;) Koranen oppfordrer muslimer til å lyve for ikketroende, fordi de er ikke bedre enn hunder...

Jeg respekterer muslimer og deres rett til å tro, men ikke deres rett til å utøve vold.

Har du lest Koranen?

Ja jeg har lest Koranen og Bibelen også. Jesus sa at vi skulle følge sannheten, og at vi skulle elske alle mennesker. Gjør du det?

Skrevet

''Det berettiger ikke å gjøre det samme med muslimer. Tvertimot så bør man/du være ekstremt forsiktig så du ikke nører opp under de samme holdningene/hat som førte til marerittet for 70 år siden.

Å si at man ikke kan stole på muslimer er akkurat det samme som å si at man ikke kan stole på jøder. Tenk deg om, hidi.''

Har tenkt meg meget godt om, Sør, og det ville aldri falle meg inn å drepe muslimer. Ser meget godt poenget ditt;)

Jeg tror på Jesus;) Og Han dømmer ingen, fordi vi allrede er dømt;) Uansett hva vi tror om oss selv, så sårer vi stadig vekk hverandre eller andre! Om vi følger Jesus, så ville dårlig samvittighet falle bort, for vi ville aldri gjøre noe galt...

Mennesker feiler...

Dømmer du ingen?

Heller ikke når du skriver: "Uansett hvor liberale Sør og noen andre her er, så kan man _ikke_ stole 100% på muslimer."?

Med vennlig hilsen

Gjest migueline
Skrevet

Mennesker feiler...

Det er ekstremt og vanvittig å mene at uskyldige barn er født syndig. Det er en tolkning av noe som ikke lar seg forene med en snev av fornuft. Det er ingen som er dømt.

Slik jeg leser dine innlegg så har du dømt muslimer ganske hardt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg har lest Koranen. Klarer ikke å finne tilbake til det skriftstedet du refererer til. Men det du sikter til, er ikke påbud.

Vi snakker her om situasjonsbetinget løgn, hvor evt. liv står i fare, eller at det dreier seg om forsvar av det muslimske ummah (samfunn).

Når jeg tenker meg om, så hender det faktisk at jeg lyver rett som det er, og det gjør nok mange av oss. Det betyr ikke at jeg er en trussel for samfunnet.

Og muslimer er ikke pålagt å lyve til ikke-troende. Det tror jeg til og med du skjønner.

I så måte, så er det fortsatt ikke snakk om lovbrudd her.

I en rettsak f.eks stiller det seg annerledes, da er det straffbart og dermed ulovlig å lyve. Der er det heller ikke noen konflikt mellom islam og norske lover, siden muslimene er pålagt å følge lovene i det landet de bor i.

''Når jeg tenker meg om, så hender det faktisk at jeg lyver rett som det er, og det gjør nok mange av oss. Det betyr ikke at jeg er en trussel for samfunnet. Og muslimer er ikke pålagt å lyve til ikke-troende. Det tror jeg til og med du skjønner. I så måte, så er det fortsatt ikke snakk om lovbrudd her.

I en rettsak f.eks stiller det seg annerledes, da er det straffbart og dermed ulovlig å lyve. Der er det heller ikke noen konflikt mellom islam og norske lover, siden muslimene er pålagt å følge lovene i det landet de bor i.''

"Å lyve for hunder", er for muslimer en æressak. Som kristen, vil jeg ikke lyve, "ditt ord skal være sannhet", sa Jesus.

''siden muslimene er pålagt å følge lovene i det landet de bor i.''''

Noe Koranen glatt overstyrer.. Men det leste du kanskje ikke?

Skrevet

''Når jeg tenker meg om, så hender det faktisk at jeg lyver rett som det er, og det gjør nok mange av oss. Det betyr ikke at jeg er en trussel for samfunnet. Og muslimer er ikke pålagt å lyve til ikke-troende. Det tror jeg til og med du skjønner. I så måte, så er det fortsatt ikke snakk om lovbrudd her.

I en rettsak f.eks stiller det seg annerledes, da er det straffbart og dermed ulovlig å lyve. Der er det heller ikke noen konflikt mellom islam og norske lover, siden muslimene er pålagt å følge lovene i det landet de bor i.''

"Å lyve for hunder", er for muslimer en æressak. Som kristen, vil jeg ikke lyve, "ditt ord skal være sannhet", sa Jesus.

Mener du Guds ord står over Norges lover?

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har lest Koranen, men jeg tviler på at du har gjort det.

''Jeg har lest Koranen, men jeg tviler på at du har gjort det.''

For meg spiller det ingen rolle hva du har lest...Eller hva du tror.

Men hva du _gjør_ spiller en stor rolle:)))

Gjest migueline
Skrevet

''Jeg har lest Koranen, men jeg tviler på at du har gjort det.''

For meg spiller det ingen rolle hva du har lest...Eller hva du tror.

Men hva du _gjør_ spiller en stor rolle:)))

Du spurte om jeg hadde lest Koranen og jeg svarte.

Gjest migueline
Skrevet

Hvor står det i Koranen?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja jeg har lest Koranen og Bibelen også. Jesus sa at vi skulle følge sannheten, og at vi skulle elske alle mennesker. Gjør du det?

''Ja jeg har lest Koranen og Bibelen også. Jesus sa at vi skulle følge sannheten, og at vi skulle elske alle mennesker. Gjør du det?''

Helt sikkert ikke:( Koranen følger ikke NT.

hidi, the scorpion
Skrevet

Dømmer du ingen?

Heller ikke når du skriver: "Uansett hvor liberale Sør og noen andre her er, så kan man _ikke_ stole 100% på muslimer."?

Med vennlig hilsen

''Heller ikke når du skriver: "Uansett hvor liberale Sør og noen andre her er, så kan man _ikke_ stole 100% på muslimer."?''

Er det dømming eller opplysning? Les hva Koranen skriver om oss.

Gjest migueline
Skrevet

''Ja jeg har lest Koranen og Bibelen også. Jesus sa at vi skulle følge sannheten, og at vi skulle elske alle mennesker. Gjør du det?''

Helt sikkert ikke:( Koranen følger ikke NT.

Jeg vet ikke hva NT og hvilken sammenheng det har med at du helt sikkert ikke elsker mennesker.

Gjest ble skuffet
Skrevet

''Dette er ikke i tråd med Jesu lære. Han respekterte alle mennesker uansett kjønn, rase eller religion. De utsagnene dine viser at du ikke følger hans råd.''

Feil! Jesus sa vi skulle følge sannhet;) Koranen oppfordrer muslimer til å lyve for ikketroende, fordi de er ikke bedre enn hunder...

Jeg respekterer muslimer og deres rett til å tro, men ikke deres rett til å utøve vold.

Har du lest Koranen?

Jesus sa vi skulle følge sannheten! Hva betyr det?

At vi skulle følge Guds ord , dvs Guds lover å regler, Hidi! Fordi det er sannheten og veien det det fullkomne liv.

I det ligger å søke fred, godhet, omsorg for sin neste, være tilgivende og tolerant, men likefullt ta avstand fra det som er galt. Ved å tilbe Gud, får man rettledning i rett og galt gitt til oss gjennom skriften!

Muslimer er pålagt å anerkjenne både Torah'en og Bibelen i sin opprinnelige form) som Guds ord. Hvorfor? Fordi disse skriftene forfekter samme lære og snakker om den samme Gud.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er ekstremt og vanvittig å mene at uskyldige barn er født syndig. Det er en tolkning av noe som ikke lar seg forene med en snev av fornuft. Det er ingen som er dømt.

Slik jeg leser dine innlegg så har du dømt muslimer ganske hardt.

''Det er ekstremt og vanvittig å mene at uskyldige barn er født syndig. Det er en tolkning av noe som ikke lar seg forene med en snev av fornuft. Det er ingen som er dømt.'''

Har jeg ALDRI sagt!

Skrevet

''Heller ikke når du skriver: "Uansett hvor liberale Sør og noen andre her er, så kan man _ikke_ stole 100% på muslimer."?''

Det er selvsagt blank løgn, uansett om det er sagt om alle muslimer, kristne, jøder eller ateister.

Jeg fatter ikke at du kan få deg til å skrive noe så tåpelig.

Med vennlig hilsen

Gjest migueline
Skrevet

Siden du er så orientert om Koranen så regner jeg med at du kan gi meg sitat av det som står skrevet om oss/dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...