Gå til innhold

Trond Linstads muslimske manifest

Anbefalte innlegg

Gjest migueline
Skrevet

''Det er ekstremt og vanvittig å mene at uskyldige barn er født syndig. Det er en tolkning av noe som ikke lar seg forene med en snev av fornuft. Det er ingen som er dømt.'''

Har jeg ALDRI sagt!

Du har sagt at Jesus dømmer ingen for vi er alle forhåndsdømte.

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

32

• Sør

16

• Mary Poppins

3

• tusseline

1

Gjest ble skuffet
Skrevet

''Når jeg tenker meg om, så hender det faktisk at jeg lyver rett som det er, og det gjør nok mange av oss. Det betyr ikke at jeg er en trussel for samfunnet. Og muslimer er ikke pålagt å lyve til ikke-troende. Det tror jeg til og med du skjønner. I så måte, så er det fortsatt ikke snakk om lovbrudd her.

I en rettsak f.eks stiller det seg annerledes, da er det straffbart og dermed ulovlig å lyve. Der er det heller ikke noen konflikt mellom islam og norske lover, siden muslimene er pålagt å følge lovene i det landet de bor i.''

"Å lyve for hunder", er for muslimer en æressak. Som kristen, vil jeg ikke lyve, "ditt ord skal være sannhet", sa Jesus.

''siden muslimene er pålagt å følge lovene i det landet de bor i.''''

Noe Koranen glatt overstyrer.. Men det leste du kanskje ikke?

Mulig du snakker sant 100% av tiden, men la oss nå si at du må lyve for å redde et liv, ditt eget eller noen som står deg nær?

Ville du fortsatt tvildholdt på sannheten?

Du blander inn kultur her, når du snakker om æressak. Dette har ikke noe med den islamske lære å gjøre og du kan ikke henvise til Koranen her.

Dette er en ukultur, og dette er heller ikke et syn som Linstad formidler i sin artikkel.

hidi, the scorpion
Skrevet

Mener du Guds ord står over Norges lover?

Med vennlig hilsen

Ja, det gjør det;)

Selv om jeg tror på Jesus, så er jeg ikke for kristen-demokrati. Jeg er for demokrati:)

Mine kristne tanker er mine, som jeg selvfølgelig gjerne vil dele med andre, men aldri påtvinge!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vet ikke hva NT og hvilken sammenheng det har med at du helt sikkert ikke elsker mennesker.

Får en følelse at du ikke vil heller..

Gjest migueline
Skrevet

Får en følelse at du ikke vil heller..

Hvis ikke du kan svare på en annen måte gidder ikke jeg diskutere med deg. Jeg vet ikke hva du mener.

Skrevet

Ja, det gjør det;)

Selv om jeg tror på Jesus, så er jeg ikke for kristen-demokrati. Jeg er for demokrati:)

Mine kristne tanker er mine, som jeg selvfølgelig gjerne vil dele med andre, men aldri påtvinge!

Så hvordan kan du kritisere muslimer for å sette deres hellige bok over loven når du gjør akkurat det samme selv?

Med vennlig hilsen

Gjest ble skuffet
Skrevet

Jeg leste hele manifestet for et par dager siden, og fant det meget tvetydig - at ting kan tolkes, eller man kan påstå at han mener, på flere forskjellige måter. Uheldig for alle.

Altså en kritikk at språket hans er for vagt.

Med vennlig hilsen

Teksten er skrevet av en muslim og kanskje mest for muslimer.

For en som kanskje kun har overfladisk/tabloid kunnskap om islam, kan jeg se at noen velger å tolke dette negativt.

Svaret på det må vel egentlig være å sette seg inn i hva mannen snakker om.

Jeg oppfattet faktisk denne artikkelen som en form for rettledning og også litt kritikk til muslimer.

At de må tilpasse seg det samfunnet de lever i og faktisk respektere at de lever i et ikke-muslimsk land.

Samtidig minner han de på hva islam faktisk er.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jesus sa vi skulle følge sannheten! Hva betyr det?

At vi skulle følge Guds ord , dvs Guds lover å regler, Hidi! Fordi det er sannheten og veien det det fullkomne liv.

I det ligger å søke fred, godhet, omsorg for sin neste, være tilgivende og tolerant, men likefullt ta avstand fra det som er galt. Ved å tilbe Gud, får man rettledning i rett og galt gitt til oss gjennom skriften!

Muslimer er pålagt å anerkjenne både Torah'en og Bibelen i sin opprinnelige form) som Guds ord. Hvorfor? Fordi disse skriftene forfekter samme lære og snakker om den samme Gud.

''Muslimer er pålagt å anerkjenne både Torah'en og Bibelen i sin opprinnelige form) som Guds ord. Hvorfor? Fordi disse skriftene forfekter samme lære og snakker om den samme Gud.''

Nei! Når Gud, valgte å komme til oss som Jesus, så bør Jesus lære ha dobbelt verdi!

I kristen lære, så kom Gud selv ned til oss, trenger du mer?

Skrevet

Teksten er skrevet av en muslim og kanskje mest for muslimer.

For en som kanskje kun har overfladisk/tabloid kunnskap om islam, kan jeg se at noen velger å tolke dette negativt.

Svaret på det må vel egentlig være å sette seg inn i hva mannen snakker om.

Jeg oppfattet faktisk denne artikkelen som en form for rettledning og også litt kritikk til muslimer.

At de må tilpasse seg det samfunnet de lever i og faktisk respektere at de lever i et ikke-muslimsk land.

Samtidig minner han de på hva islam faktisk er.

Hei,

Joda, men når situasjonen er som den er, så bør man ikke skrive ting på en måte man vet vil bli misbrukt av høyresiden. Da burde han ordlegge seg bedre, slik at han ikke gir Frp ammunisjon, uten å mene det.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er selvsagt blank løgn, uansett om det er sagt om alle muslimer, kristne, jøder eller ateister.

Jeg fatter ikke at du kan få deg til å skrive noe så tåpelig.

Med vennlig hilsen

''Jeg fatter ikke at du kan få deg til å skrive noe så tåpelig.''

Mitt håp, din død...

hidi, the scorpion
Skrevet

Siden du er så orientert om Koranen så regner jeg med at du kan gi meg sitat av det som står skrevet om oss/dere.

Ja, hva da?

Skrevet

''Muslimer er pålagt å anerkjenne både Torah'en og Bibelen i sin opprinnelige form) som Guds ord. Hvorfor? Fordi disse skriftene forfekter samme lære og snakker om den samme Gud.''

Nei! Når Gud, valgte å komme til oss som Jesus, så bør Jesus lære ha dobbelt verdi!

I kristen lære, så kom Gud selv ned til oss, trenger du mer?

Ja, faktisk.

Gjest migueline
Skrevet

Ja, hva da?

Det du henviser til i forrige innlegg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du har sagt at Jesus dømmer ingen for vi er alle forhåndsdømte.

Det er vi;) Alt Jesus vil er at vi skal tro at Han er Guds sønn;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Mulig du snakker sant 100% av tiden, men la oss nå si at du må lyve for å redde et liv, ditt eget eller noen som står deg nær?

Ville du fortsatt tvildholdt på sannheten?

Du blander inn kultur her, når du snakker om æressak. Dette har ikke noe med den islamske lære å gjøre og du kan ikke henvise til Koranen her.

Dette er en ukultur, og dette er heller ikke et syn som Linstad formidler i sin artikkel.

''men la oss nå si at du må lyve for å redde et liv, ditt eget eller noen som står deg nær? Ville du fortsatt tvildholdt på sannheten?''

Ja, det ville jeg!

Skrevet

Men at han vil det er da hans problem, og ikke vårt.

Gjest migueline
Skrevet

Hvordan kan du påstå at når vi fødes som uskyldige barn inn i denne verden så er vi dømt? Jesus har aldri sagt noe slikt.

Skrevet

''men la oss nå si at du må lyve for å redde et liv, ditt eget eller noen som står deg nær? Ville du fortsatt tvildholdt på sannheten?''

Ja, det ville jeg!

Du er jo avslørt i løgn i denne tråden, Hidi.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, faktisk.

''Ja, faktisk.''

Fortell!

Gjest migueline
Skrevet

Men at han vil det er da hans problem, og ikke vårt.

Det blir gjort til vårt problem av de som prøver å kjøre redselspropaganda og få oss til å tro at vi må bøye oss ned og være alene dernede. Ja eller oppe i himmelen senere.

Det må være utrolig kjedelig i den kristne himmelen. Jeg vil ikke dele den med George W. Bush, han er sikker på at han skal dit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...