Gå til innhold

Ville dere tatt et utenlandsk etternavn?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det blir jo litt artig når en svensk dame gifter seg med en utlending som heter Anka.

Men jeg har jo hørt om Paul Anka siden jeg var liten, og selv om jeg omtrent like tidlig visste at Donald heter Kalle Anka i Sverige, har jeg aldri før tenkt tanken på at Paul Anka har samme etternavn som den bukseløse anda:-)

Første gangene jeg hørte om Anne Anka, så trodde jeg det bare var et klengenavn de hadde gitt henne. Anne høres jo nesten ut som "Anden", så jeg tolket det som "Anden Anka" og tok det som en morsom fleip.

Skrevet

Første gangene jeg hørte om Anne Anka, så trodde jeg det bare var et klengenavn de hadde gitt henne. Anne høres jo nesten ut som "Anden", så jeg tolket det som "Anden Anka" og tok det som en morsom fleip.

he he, ja det blir utvilsomt komisk!!

Skrevet

Merkelige navnkombinasjoner kan man jo få både med norsk-norsk- navn og utenlandsk-norsk-navn, for å si det flåsete. Vanligvis er det bare spennende og fint med utenlandske navn.

Den ene grunnen jeg kan tenke meg for ikke å ta et utendlandsk navn er fordi det sitter en del forstokkede "Frp'ere" i stillinger med makt, og man opplever gjerne at de velger fra jobbsøknader fra ikke-norske navn. Dessverre. På den annen hånd så må de jo bare bli vant med dette, før eller siden.

Se på det som voksenopplæring! :-)

Med vennlig hilsen

Det blir for enkelt å si at det er FRPere som gjør dette. Jeg tror nok ledere med alle mulige politiske syn gjør dette.

Skrevet

Det blir for enkelt å si at det er FRPere som gjør dette. Jeg tror nok ledere med alle mulige politiske syn gjør dette.

Hei,

Jeg tror ikke *bare* "Frp-ledere" gjør det, men jeg er sikker på at de er meget overrepresentert, ettersom Frp markedsfører seg selv som et "anti-innvandrerparti". Altså, det vil være flere fremmedfiendtlige i Frp, flere kapitalister i Høyre, flere bønder i Sp, flere sosialister i SV, osv.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...