Gjest sirijanna Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jenta mi fikk omgangssyken i går ettermiddag. Hadde det gående til 2-3 i natt før det endelig roet seg og vi fikk sove uforstyrret resten av natta. I dag har hun vært i fin form, ingen tegn til oppkast,men litt småsjaber etter natta såklart. Så lurer på om jeg skal sende henne på skolen i mårra, om resten av dagen og kvelden går fint.Men er like usikker på dette hver gang.Vil jo ikke stresse henne med for tidlig lek og læring, men er ganske sikker på at hun er smitterfri,da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norovirus Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det er nokså sikkert Norovirus hun har, det går nå over hele landet. Og det er ikke sikkert hun er smittefri i morgen. Hvis dere har anledning til å holde henne hjemme i morgen, ville jeg gjort det. men det kommer jo an på jobbsituasjon osv. Vi var igjennom dette forrige uke, da tok vi dag nr to hjemme, ved at vi jobbet litt hjemmefra og begge hadde kort dag (en morgen og en ettermiddag). Men det er jo ikke alltid det går.. Men har dere anledning til det ville jeg latt henne jobbe litt med lekser hjemmefra / lest litt og tatt det med ro. Både for hennes og de andre barnas skyld. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:55961::1:5800:86:::0:0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg syns dere skal følge 48-timersrådet. Det er eneste måten å få bukt med viruset på at en ikke utsetter andre for smitte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Vi hadde omgangssyken på en mandag. Den første startet om morgenen og den siste startet på ettermiddagen. Den siste kastet opp tirsd morgen (for siste gang) og var tilbake på skolen fredag. Den første kastet opp mandag kveld (for siste gang) og var tilbake på skole torsdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke smitt meg :( Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 ''Vil jo ikke stresse henne med for tidlig lek og læring, men er ganske sikker på at hun er smitterfri,da'' Hvordan VET du at hun er smittefri i morgen til skolen, når hun holdt på til 2-3 i natt?? Synes man skal være flinkere å holde barna hjemme etter slike omganger for å ikke smitte andre. FHI opererer vel fortsatt med 48 timer etter siste oppkast/diare?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Reglene fra Folkehelseinstituttet sier at barn skal holdes hjemme i 48 timer etter siste symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvis dere ikke sender henne på skolen før det har gått 48 timer siden siste symptom, så kan dere hjelpe de andre med å slippe smitte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Reglene fra Folkehelseinstituttet sier at barn skal holdes hjemme i 48 timer etter siste symptomer. Da de uttalte seg på radioen i forrige uke, sa det at barnehagebarn skulle holdes hjemme i 2 dager, men at alle andre barn og voksne kunne gå på jobb så snart de var symptomfrie. Smitte spres lettere i barnehagen enn på skole og jobb, hvor folk ikke "kladder" sånn på hverandre som barnehagebarn gjør.De fleste var dessuten smittefrie etter 24 timer, bare unntaksvis smittefrie lenger. Men jeg vet ikke om de har oppdatert rådene sine formelt, har ikke sjekket det - siterer bare fra det som ble sagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forsvarsansatt Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Da de uttalte seg på radioen i forrige uke, sa det at barnehagebarn skulle holdes hjemme i 2 dager, men at alle andre barn og voksne kunne gå på jobb så snart de var symptomfrie. Smitte spres lettere i barnehagen enn på skole og jobb, hvor folk ikke "kladder" sånn på hverandre som barnehagebarn gjør.De fleste var dessuten smittefrie etter 24 timer, bare unntaksvis smittefrie lenger. Men jeg vet ikke om de har oppdatert rådene sine formelt, har ikke sjekket det - siterer bare fra det som ble sagt. Vi skal holde oss borte fra arbeid i to døgn etter at vi er blitt symptomfrie, er det vi har fått beskjed om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Etter reglene skal det gå 48 timer siden siste utbrudd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.