Gå til innhold

Avfallssortering

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Nå finner jeg ikke igjen tråden der det stod skrevet om disse beholderne. Hvilke er best? Fikk man tak i det på Ikea? Blir nødt til å rydde ut av skapet under vasken da :o( Begynner med sortering 2.februar her.

Kjenner jeg oss rett blir det vel ikke gjort helt etter boka bestandig men.. Får nå prøve. Syns det høres ut som et skikkelig styr!

Og kunne ikke vaktmesterne i hvert borettslag få ruller med poser? Nå må vi i butikken for å hente, og det er ikke akkurat nærmeste butikk for å si det sånn.

Skrevet

''Syns det høres ut som et skikkelig styr!'' Og det er det, så jeg blir mannevond om de ikke håndterer søppelet ordentlig på søppelfyllinga.

Gjest - Ingoen -
Skrevet

Avfallssortering er flott!

Vi har hatt det her i rundt 10 -15 år, og når man er vant med det er det egentlig veldig lett.

Her sorterer vi papir, bio, rest og metall/glass. Funker helt flott. Lykke til !

Skrevet

''Syns det høres ut som et skikkelig styr!'' Og det er det, så jeg blir mannevond om de ikke håndterer søppelet ordentlig på søppelfyllinga.

Jeg synes det går veldig greit, jeg.

Hos oss er det optisk sortering, med forskjellige farger pose til mat. plast og restavfall, og så er det papir/papp i egen beholder og spesialavfall i en annen beholder (sjelden vi husker å legge ting der, da, men...)

Særlig plasten er jo ok å få skilt ut - det er det enorme mengder av - og om det kan reproduseres til noe som kan brukes er det jo fint.

Gjest Sorteringssentralen
Skrevet

Det er ikke jobben som er problemet for oss, men plassen det tar. Vi har et stykke ned til sorteringssentralen (etterhvert er det blitt så stort at en må kalle det det), så plast og papir må jo oppbevares oppe i huset det blir tatt med ned. Har en ekstrarom så går jo det greit, men hos oss må det stå i gangene, og det er stygt og i veien.

En skal jo også sortere glass og metall som også står i vent på å bli bært ut og kjørt avgårde, og i tillegg panteflasker. Herregud, sa mannen min, her er det jo rene sorteringssentralen.

Jaja, får håpe det blir fulgt opp etter at vi har sortert det, har hørt rykter om det motsatte, får bare håpe det ikke stemmer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...