Gå til innhold

Mann frøs ihjel

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Grusomt :-(

Men ser ikke helt at strømleverandører skal måtte være ansvarlig for å sette seg inn i hver enkelts situasjon før de stenger strømmen.. vanskelig det der.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men ser ikke helt at strømleverandører skal måtte være ansvarlig for å sette seg inn i hver enkelts situasjon før de stenger strømmen.. vanskelig det der.

Nei, men de kan vente til kuldeperioden er over.

Skrevet

I dette tilfellet var strømmen stengt før kuldeperioden kom.

Skrevet

I Storbritannia regner man med ca 10000 pensjonister fryser ihjel hver vinter, fordi de er så redde for gass/strømregningen.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Signerer denne..

Godt og se at du ikke ble lei deg av kommentaren min i dag:-) Det manglet et smilefjes bak.

Ønsker helst at du ikke skal bli utestengt igjen og at du lærer å stole mer på deg selv.

Synes du har hatt fremgang da og begynt å delta mer i andre tråder. Kjempebra:-)

Skrevet

Godt og se at du ikke ble lei deg av kommentaren min i dag:-) Det manglet et smilefjes bak.

Ønsker helst at du ikke skal bli utestengt igjen og at du lærer å stole mer på deg selv.

Synes du har hatt fremgang da og begynt å delta mer i andre tråder. Kjempebra:-)

Det går helt fint - visste du mente det godt, ville bare ikke kommentere noe særlig for å hause det opp. Ikke tenk på det :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det går helt fint - visste du mente det godt, ville bare ikke kommentere noe særlig for å hause det opp. Ikke tenk på det :-)

Ja, jeg skjønte det egentlig, da jeg så du hoppet inn i andre tråder isteden. Lurt ;-)

Skrevet

Ja, jeg skjønte det egentlig, da jeg så du hoppet inn i andre tråder isteden. Lurt ;-)

Man lærer så lenge man lever :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Man lærer så lenge man lever :-)

Jepp:-)

Skrevet

Om lovverket endres så kan strømselskapet pålegges å kontakte sosialkontor, lege og politi som kan ta seg inn til folk som har isolert seg på den måten og utsetter seg for fare.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Om lovverket endres så kan strømselskapet pålegges å kontakte sosialkontor, lege og politi som kan ta seg inn til folk som har isolert seg på den måten og utsetter seg for fare.

Ja, her må det en lovendring til.

Skrevet

I min kommune bruker de fleste strøm fra lokale aktører og samarbeidet med sosialeateten er bra. De de har gjort er å fange opp de som sliter med å betale strømmen, om det så skulle være fordi de er eldre og begynt å bli demente eller om det er fordi man har psykiske problemer som kansje gjør at man overforbruker litt for mye og "glemmer" å betale regningene, eller om det er døgenikten som rett og slett ikke gidder løfte på ræva å få seg et betalt arbeide og betale regningene sine. Som oftest tar sosialkontoret ansvaret for pengene deres, de deler dem ut slik at det holder hele mnd. Så har dem installert kortlesere som sosialen "fyller" på nesten på samme måte som et kontantkort. Når dette er tomt, går det over på nød, og der har de vel et par hundre kroner som de kan bruke på strøm.

Det betyr jo at man må være sparsom på strøm, men børr ikke alle være det pr idag? Vi overforbruker jo noe grassalt, og strømprisene blir faktisk der etter.

Jeg syntes iallefall at det blir gjort på en positiv måte her i kommunen ( og kommunene rundt ) som funker, selv om mange setter seg til motverge i starten. men det er mest de som ikke liker å betale regninger. og skulle helst sett at alt er gratis.

Skrevet

Enig.

hidi, the scorpion
Skrevet

I min kommune bruker de fleste strøm fra lokale aktører og samarbeidet med sosialeateten er bra. De de har gjort er å fange opp de som sliter med å betale strømmen, om det så skulle være fordi de er eldre og begynt å bli demente eller om det er fordi man har psykiske problemer som kansje gjør at man overforbruker litt for mye og "glemmer" å betale regningene, eller om det er døgenikten som rett og slett ikke gidder løfte på ræva å få seg et betalt arbeide og betale regningene sine. Som oftest tar sosialkontoret ansvaret for pengene deres, de deler dem ut slik at det holder hele mnd. Så har dem installert kortlesere som sosialen "fyller" på nesten på samme måte som et kontantkort. Når dette er tomt, går det over på nød, og der har de vel et par hundre kroner som de kan bruke på strøm.

Det betyr jo at man må være sparsom på strøm, men børr ikke alle være det pr idag? Vi overforbruker jo noe grassalt, og strømprisene blir faktisk der etter.

Jeg syntes iallefall at det blir gjort på en positiv måte her i kommunen ( og kommunene rundt ) som funker, selv om mange setter seg til motverge i starten. men det er mest de som ikke liker å betale regninger. og skulle helst sett at alt er gratis.

'''Jeg syntes iallefall at det blir gjort på en positiv måte her i kommunen ( og kommunene rundt ) som funker, selv om mange setter seg til motverge i starten. men det er mest de som ikke liker å betale regninger. og skulle helst sett at alt er gratis.''

Takk, i Jesus navn!

Så ble ikke graven min ukjent lell

Skrevet

De stengte før det ble kaldt, etter å ha holdt på i månedsvis for å få kontakt.

I Oslo hjelper det uansett fint lite å varsle sosialvesenet. Bare spør de som er naboer til noen som abslutt ikke kan ta vare på seg selv.

Men man kan selvfølgelig gjøre det ulovlig å stenge av strømmen. Det vil si det samme som å gjøre det frivillig å betale for den. Da blir den fort dobbelt så dyr for meg og de andre.

Skrevet

Det er utvilsomt en tragisk sak, men e-verket hadde i månedsvis prøvd å komme i kontakt med mannen, de hadde vært hjemme hos ham og banket på og antagelig tittet inn av vinduene ettersom de mente leiligheten så fraflyttet ut. Hva mer skulle de gjort?

Skrevet

Mannen hadde visstnok ganske mye penger - så hvorfor han ikke betalte strømregningen er det ingen som vet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...