Gå til innhold

Mann frøs ihjel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen hadde visstnok ganske mye penger - så hvorfor han ikke betalte strømregningen er det ingen som vet...

''Mannen hadde visstnok ganske mye penger - så hvorfor han ikke betalte strømregningen er det ingen som vet...''

Mange har mye penger nettopp fordi de ikke unner seg selv noe som helst og noen ganger kan det gå så alt for langt.

Gjest Elextra
Skrevet

Man burde antakelig hatt et varslingssystem, slik at det offentlige på en eller annen måte fikk beskjed og overtok ansvaret for den gamle når strømmen ble kuttet.

Om det offentlige hadde hatt kapasitet til aksjon ved hver slik varsling er en annen sak. Men da ble i det minste ansvaret mer rett plassert.

Selv om Oslo Kommune er en av storeierne i Hafslund, er selskapet notert på børs og driver kommersielt. De kan ikke forventes å ta det ultimate ansvaret for sosiale tilfeller som dette.

Skrevet

''Mannen hadde visstnok ganske mye penger - så hvorfor han ikke betalte strømregningen er det ingen som vet...''

Mange har mye penger nettopp fordi de ikke unner seg selv noe som helst og noen ganger kan det gå så alt for langt.

Ja - trist men sant.

Gjest -Trist sak
Skrevet

Mannen hadde visstnok ganske mye penger - så hvorfor han ikke betalte strømregningen er det ingen som vet...

Utrolig. Trodde det var en fattig stakkar.

At det går an å dø slik viss du har penger:(

Skrevet

'''Jeg syntes iallefall at det blir gjort på en positiv måte her i kommunen ( og kommunene rundt ) som funker, selv om mange setter seg til motverge i starten. men det er mest de som ikke liker å betale regninger. og skulle helst sett at alt er gratis.''

Takk, i Jesus navn!

Så ble ikke graven min ukjent lell

Nå svarte jeg på Elextra sitt innlegg og ikke hovedinnlegget. så den nebbete kommentaren kan du dra tilbake til fuglekassa med!

Skrevet

Det er opprørende. Selvfølgelig stenger en ikke strømmen for noen midt på vinteren. Denne mannen var kanskje syk, og for alt jeg vet ikke ved sine fulle fem.

Gjest Niccola
Skrevet

Nå svarte jeg på Elextra sitt innlegg og ikke hovedinnlegget. så den nebbete kommentaren kan du dra tilbake til fuglekassa med!

Den kom under mitt svar.. :-)

Gjest Niccola
Skrevet

Man burde antakelig hatt et varslingssystem, slik at det offentlige på en eller annen måte fikk beskjed og overtok ansvaret for den gamle når strømmen ble kuttet.

Om det offentlige hadde hatt kapasitet til aksjon ved hver slik varsling er en annen sak. Men da ble i det minste ansvaret mer rett plassert.

Selv om Oslo Kommune er en av storeierne i Hafslund, er selskapet notert på børs og driver kommersielt. De kan ikke forventes å ta det ultimate ansvaret for sosiale tilfeller som dette.

"De kan ikke forventes å ta det ultimate ansvaret for sosiale tilfeller som dette."

Eksakt hva jeg tenker.. Men om det skulle komme en lovendring som pålegger dem å varsle sosiale myndigheter, ville det sikkert vært det beste.

Skrevet

Ja, du sier noe. Snakk om å spare seg til fant...død fant...

Gjest Niccola
Skrevet

Lillemus hadde et godt svar på det rett nedenfor her -)

Skrevet

Den kom under mitt svar.. :-)

Da er det noe feil med DOL.

For jeg svarte på innlegget til Elextra

"Man burde antakelig hatt et varslingssystem, slik at det offentlige på en eller annen måte fikk beskjed og overtok ansvaret for den gamle når strømmen ble kuttet.

Selv om Oslo Kommune er en av storeierne i Hafslund, er selskapet notert på børs og driver kommersielt. De kan ikke forventes å ta det ultimate ansvaret for sosiale tilfeller som dette."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...