Gå til innhold

Vondt å bli misforstått

Anbefalte innlegg

Gjest ikke i kveld
Skrevet

Det er så vondt å bli misforstått. I går skulle jeg ringe noen fordi noe viktig hadde oppstått som jeg måtte få gitt beskjed om. Sendte henne en melding først, om det passet å prate litt om noe viktig, men fikk da svar at hun hadde besøk og ikke tid å prate, og om jeg heller kunne sende en sms. Det gjorde jeg, for ellers ville hun ikke fått beskjeden i tide.

Hun ble forskrekket, og i dag ble det en sms-utveksling mellom oss om saken, for hun var på jobb og kunne ikke prate da heller. Pr sms blir det bare misforståelser, for man hører jo ikke stemmen, og jeg syns det var vanskelig å skulle forklare noe på en kort måte, uten å ha dialogen. Vi måtte liksom diskutere noe pr sms.

Plutselig sendte hun meg en sms om at hun slett ikke orket å diskutere med meg pr sms. I kveld viste det seg at hun var sur på meg og syntes det hadde vært SÅ ubehagelig å få en slik melding i går om noe så viktig.

Hæ?

Så ender jeg opp med å føle meg forvirret og skikkelig lei meg, og med skyldfølelse over at jeg skulle ha gjort noe galt.

Jeg ber ikke om råd nå, bare trengte å få tatt ut tristheten et sted...

Gjest Niccola
Skrevet

Æsj, skjønner følelsen...

Hun ba jo om en SMS da hun ikke kunne ta telefonen, og hvorvidt saken var for "viktig" til å sendes slik, er kanskje vanskelig å si for andre enn dere.

Kanskje greit å ringe opp nå og beklage at det ble slik, og få det ut av verden? :-)

Skrevet

Ja, det er vondt. Men du skal overhode ikke ha skyldfølelse. Her er det hun som har trådd feil. Du har gjort det du kan og mer til. La det roe seg, gi henne tid til å tenke seg om.

Ønsker deg en god natt :-)

Gjest Mirakelet
Skrevet

Skriv til henne

hva skulle du gjøre da

du hadde skrevet at du hadde noe viktig

å fortelle henne

og hun sa du heller skulle sende sms, noe du gjorde...

Det er ikke lett å si ting på sms, ting kan lett tolkes den gale veien.

Skrevet

Hvis det var så viktig burde du ikke sendt en SMS og spurt om du kunne ringe henne. Ingen vil tro det er særlig viktig hvis en gjør det. Du burde bare ringt. Det hadde tatt deg 10 sekunder å fortelle så mye at hun kunne vurdert om hun ville snakke der og da eller utsette det.

Skrevet

Hvis det var så viktig burde du ikke sendt en SMS og spurt om du kunne ringe henne. Ingen vil tro det er særlig viktig hvis en gjør det. Du burde bare ringt. Det hadde tatt deg 10 sekunder å fortelle så mye at hun kunne vurdert om hun ville snakke der og da eller utsette det.

Du sier noe der..

Hva om hun/trådstarter har tlf-skrekk i tillegg til at hun ikke vil forstyrre noen med mindre hun er _helt_ nødt og lar vedkommede selv vurdere hvorvidt hun har tid til dette om hun har fortalt hva det handler om (på den måten legger hun vel ansvaret over på henne å vurdere viktigheten)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...