Gå til innhold

Hvor lenge varer parfymen din når du har den på?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjøpt ny parfyme

Min varer ikke ut dagen liksom

Tar på rundt kl. 06.00 og den lukter svært svakt til nesten ingen ting når jeg kommer hjem rundt 17.00

Det er jo riktignok 11 timer det, men tror å minnes at jeg har luktet andre parfymer lengre. Eller roter jeg nå?

Hvilken parfyme har du, og hvor lenge tror du din lukter for andre etter at du har tatt den på?

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke min så lenge jeg heller, men her om dagen kom en mannlig (!) kollega inn på kontoret mitt og sa "ah, her lukter det..." - og traff blink. Det viste seg at han har kjøpt den samme til dama.

Lærdommen er - lukten henger i lenger enn en kjenner selv. :)

Gjest Elextra

Jeg synes det er veldig forskjellig hvor lenge duften sitter.

Men husk at andre kjenner duften lengre enn du, selv blir en jo svært vant til egen duft utover dagen. Selv har jeg litt "noia" for å dufte for sterkt - det misliker jeg sterkt hos andre.

Tunge dufter varer gjerne lenger, men jeg forsøker å unngå slike til hverdags. For tiden bruker jeg Gucci's Flora, og den sitter ikke så verst.

Gjest Elextra

Jeg kjenner ikke min så lenge jeg heller, men her om dagen kom en mannlig (!) kollega inn på kontoret mitt og sa "ah, her lukter det..." - og traff blink. Det viste seg at han har kjøpt den samme til dama.

''lukten henger i lenger enn en kjenner selv.''

Exactly my point too! :D

Gjest Mirakelet

Det spørs hvilket merke og hvor sterk den er.. og om det er ekte parfyme eller eau de toilette...

og hvor godt den harmonerer med dine egne dufter.

for å finne ut om en duft passer for deg, er et triks

å dryppe noen dråper i håndroten der du kjenner pulsen.

Etter en stund vil lukten komme på sitt maksimale og du vil kjenne hvor godt den harmonerer med dine egen dufter. Passer den for deg vil den også sitte mye lengre.

Når du skal ha på deg parfyme er et triks å ha den på alle pulspunkter,

håndrot, albue, bak øret, bak knærne.. og ved anklene.

En duft passer ikke alle, vi har alle våre naturlige kroppslukter.

En duft som dufter vidunderlig hos venninna di kan stinke helt forferdelig på deg.

Selv liker jeg godt Eternety av Calvin Clein.

En krydret, men frisk duft som passer både hverdags og fest uten å være for dominerende. Liker ikke dufter som "stinker"... til forferdelse for allergikere.

Parfyme bør brukes med forsiktighet,

ikke alle ELSKER den parfymelukten.

Enkelte får migrene eller allergisk anfall av slike sterke dufter, så vis hensyn.

Annonse

Gjest Mirakelet

Og poengterer som de andre sier at nesen adapterer seg til duften da du kjenner den hele tia,

etterhvert vil du ikke kjenne lukten så godt -men andre gjør det.

Så ikke fall i fella og ha på mer...

for mye parfyme er aldri godt :)

Gjest Kjøpt ny parfyme

Og poengterer som de andre sier at nesen adapterer seg til duften da du kjenner den hele tia,

etterhvert vil du ikke kjenne lukten så godt -men andre gjør det.

Så ikke fall i fella og ha på mer...

for mye parfyme er aldri godt :)

Jeg vet dette med å lukte den selv, har bedt min mann lukte på meg om han kjenner den og han må helt innpå og snuse helt inntil og da dufter det meget svakt

Gjest Kjøpt ny parfyme

Joda, andre kjenner duften, men du blir så vant til den at du ikke kjenner den.

Nei, har bedt min mann lukte på meg for jeg vet om at vi ikke lukter den like sterkt som andre. Når han lukter kl fem så må han helt innpå og da dufter det veldig, veldig svakt. Så ikke mulig å lukte den når noen står ved siden av meg altså

Jeg vet dette med å lukte den selv, har bedt min mann lukte på meg om han kjenner den og han må helt innpå og snuse helt inntil og da dufter det meget svakt

Det skal ikke dufte stort mer enn det heller! Jeg opplever rett som det er damer (særlig de som er over 50) som har tømt hele parfymeflaska over hodet og det mer eller mindre _smaker_ parfyme av lufta etter dem! Gruuusomt!

Gjest Kjøpt ny parfyme

Jeg synes det er veldig forskjellig hvor lenge duften sitter.

Men husk at andre kjenner duften lengre enn du, selv blir en jo svært vant til egen duft utover dagen. Selv har jeg litt "noia" for å dufte for sterkt - det misliker jeg sterkt hos andre.

Tunge dufter varer gjerne lenger, men jeg forsøker å unngå slike til hverdags. For tiden bruker jeg Gucci's Flora, og den sitter ikke så verst.

Det er min mann som ikke kan kjenne den, jeg vet om at vi selv blir litt "immune" utover som tiden går

Når du skriver "ikke så verst", hvilket tidsbegrep snakker vi om da?

Gjest Kjøpt ny parfyme

Vet at vi ikke kjenner det så godt selv, derfor har jeg bedt min mann bla om å lukte og derfor vet jeg med sikkerhet at det lukter tett opptil ingen ting utover dagen

Gjest Kjøpt ny parfyme

Det skal ikke dufte stort mer enn det heller! Jeg opplever rett som det er damer (særlig de som er over 50) som har tømt hele parfymeflaska over hodet og det mer eller mindre _smaker_ parfyme av lufta etter dem! Gruuusomt!

Det skal jo lukte noe, hvis ikke så er helt poenget borte

Av parfyme mener jeg det skal lukte en svak men god duft, som kan kjennes når noen står ved siden av deg, når vi har funnet en god parfyme, som passer oss. Og dette skal holde seg mesteparten av dagen

Mente nå jeg men

Annonse

Vet at vi ikke kjenner det så godt selv, derfor har jeg bedt min mann bla om å lukte og derfor vet jeg med sikkerhet at det lukter tett opptil ingen ting utover dagen

Derfor jeg satte utropstegn bak mannlig kollega, hehe, kanskje du skal spørre en venninne...?

Gjest Elextra

Det er min mann som ikke kan kjenne den, jeg vet om at vi selv blir litt "immune" utover som tiden går

Når du skriver "ikke så verst", hvilket tidsbegrep snakker vi om da?

''Når du skriver "ikke så verst", hvilket tidsbegrep snakker vi om da?

''

Har ikke akkurat loggført det, men mener jeg kan kjenne en liten duft selv på kvelden, etter å ha sprayet meg forsiktig om morgenen. Bruker sjelden mer enn "ett sprut" på hver side av halsen, under øret

Gjest Elextra

''han må helt innpå og snuse helt inntil og da dufter det meget svakt

''

Kanskje han har dårlig luktesans? :P

Gjest Elextra

Det skal jo lukte noe, hvis ikke så er helt poenget borte

Av parfyme mener jeg det skal lukte en svak men god duft, som kan kjennes når noen står ved siden av deg, når vi har funnet en god parfyme, som passer oss. Og dette skal holde seg mesteparten av dagen

Mente nå jeg men

''Og dette skal holde seg mesteparten av dagen

''

Hvis man kan kjenne duften når man står ved siden av deg om kvelden har du definitivt luktet veldig sterkt om morgenen.

Forøvrig: Husk at det finnes ulike styrker av parfyme. Ekte parfyme (ganske sjelden - finnes kun i bittesmå rådyre flasker) dufter lengst, eau de parfum dufter noe lengre enn eau de toilette. Sistnevnte er vel det vanligste.

Det kommer an på hvor sterk parfyme du kjøper.

Ren parfyme er mest konsentrert og varer lengst. Så kommer Eau de toilette, og svakest er Eau de Cologne.

Det kan også tenkes at det varierer fra merke til merke.

(I tillegg kommer jo det som mange andre her har nevnt, at man ikke kjenner lukten selv etter en stund...)

Gjest Kjøpt ny parfyme

Mannen din blir jo naturlig nok også "immun" mot parfymen din...

Neida, ikke så fort. For det første så er den helt ny omtrent og for det andre så tar jeg på rett før jeg drar om morgenen og for det tredje så luktet han da på meg når vi møttes igjen hjemme etter en hel dag borte fra hverandre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...