Gå til innhold

Hvor lenge varer parfymen din når du har den på?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjøpt ny parfyme

''Når du skriver "ikke så verst", hvilket tidsbegrep snakker vi om da?

''

Har ikke akkurat loggført det, men mener jeg kan kjenne en liten duft selv på kvelden, etter å ha sprayet meg forsiktig om morgenen. Bruker sjelden mer enn "ett sprut" på hver side av halsen, under øret

Jeg sprayer også bare en grei dusj under øret liksom, på halsen

Og en svak, god duft som du beskriver, på kvelden, er sånn jeg mener det skal være :)

Fortsetter under...

Gjest mye mindre enn du tror

"En parfyme skal anes, ikke lukte".

Så vær så snill, ikke stenk deg med mer parfyme fordi om du ikke lukter den. Man skal bare ha en anelse parfyme på seg. Annet er overdrevent, og ubehagelig for andre.

Gjest Kjøpt ny parfyme

"En parfyme skal anes, ikke lukte".

Så vær så snill, ikke stenk deg med mer parfyme fordi om du ikke lukter den. Man skal bare ha en anelse parfyme på seg. Annet er overdrevent, og ubehagelig for andre.

Jeg dynker meg selvsakt ikke. Bruker en grei dusj på hver side av halsen, under øret

Pleier aldri å bruke mer enn det

Men det hadde jo vært flott å kunne lukte litt parfyme også efta og kveld uten å måtte slenge på litt til

jeg bruker tusen forskjellige, har full badeskapet.. ( amor amor, paris hilton, escada, lolita lempicka, celine dion, miss sixty, J.Lo, laura, mm )

jeg kjenner bare lukta i det jeg tar den på jeg :P Men andre lukter den vel hele dagen tror jeg...

Annonse

Gjest Etermity ruler

Det spørs hvilket merke og hvor sterk den er.. og om det er ekte parfyme eller eau de toilette...

og hvor godt den harmonerer med dine egne dufter.

for å finne ut om en duft passer for deg, er et triks

å dryppe noen dråper i håndroten der du kjenner pulsen.

Etter en stund vil lukten komme på sitt maksimale og du vil kjenne hvor godt den harmonerer med dine egen dufter. Passer den for deg vil den også sitte mye lengre.

Når du skal ha på deg parfyme er et triks å ha den på alle pulspunkter,

håndrot, albue, bak øret, bak knærne.. og ved anklene.

En duft passer ikke alle, vi har alle våre naturlige kroppslukter.

En duft som dufter vidunderlig hos venninna di kan stinke helt forferdelig på deg.

Selv liker jeg godt Eternety av Calvin Clein.

En krydret, men frisk duft som passer både hverdags og fest uten å være for dominerende. Liker ikke dufter som "stinker"... til forferdelse for allergikere.

Parfyme bør brukes med forsiktighet,

ikke alle ELSKER den parfymelukten.

Enkelte får migrene eller allergisk anfall av slike sterke dufter, så vis hensyn.

Jeg elsker også Eternity, men synes den er så vanskelig å dosere. Det kommer alt for mye pr trykk på doseringsknappen, med det resultat at det kanskje dufter alt for sterkt. Eternity er nemlig den duften jeg ofte kjenner på lang avstand. Den opprinneluige grønnaktige altså. Hvordan bruker du den?

Er det parfyme du har kjøpt og ikke EDT bør duften vare lenge. Er det imidlertid Eau de toilette du har kjøpt så fordamper 80% av den i løpet av bare noen få timer. Mesteparten av innholdet er vann og alkohol. Så skal du lukte lenge, må du spraye med jevne mellomrom.

Gjest Mirakelet

Jeg elsker også Eternity, men synes den er så vanskelig å dosere. Det kommer alt for mye pr trykk på doseringsknappen, med det resultat at det kanskje dufter alt for sterkt. Eternity er nemlig den duften jeg ofte kjenner på lang avstand. Den opprinneluige grønnaktige altså. Hvordan bruker du den?

Jeg har den vanlige Eternety, firkantet flakong med

sølvfarget avlangt topp... du vet sikkert...

men en reisestørrelse, den er ikke i sprayform,

så jeg dupper bare på der jeg trenger. Lettere å dosere da.

Har funnet ut at det er lite gevinst i å ha fulle størrelser på parfymer.

Jeg bruker ikke så mye, og en parfyme bør brukes innen et år,

så da funker reisestørrelsene bedre for meg.

Jeg liker også å variere duft etter humør og anledning,

Det kommer an på hvor sterk parfyme du kjøper.

Ren parfyme er mest konsentrert og varer lengst. Så kommer Eau de toilette, og svakest er Eau de Cologne.

Det kan også tenkes at det varierer fra merke til merke.

(I tillegg kommer jo det som mange andre her har nevnt, at man ikke kjenner lukten selv etter en stund...)

Dette er nyttig å vite når man skal handle parfyme :-)

Jeg er så fornøyd med min at jeg faktisk har brukt den i 9 år :-) den er dyr (7-800,-) men veldig drøy, for hvis man har på mer enn en dæsj så blir den for sterk for meg og trolig også andre..

Den heter forøvrig

POEME fra Lancomé.

Lykke til i jakten på ny duft :-)

Gjest Etermity ruler

Jeg har den vanlige Eternety, firkantet flakong med

sølvfarget avlangt topp... du vet sikkert...

men en reisestørrelse, den er ikke i sprayform,

så jeg dupper bare på der jeg trenger. Lettere å dosere da.

Har funnet ut at det er lite gevinst i å ha fulle størrelser på parfymer.

Jeg bruker ikke så mye, og en parfyme bør brukes innen et år,

så da funker reisestørrelsene bedre for meg.

Jeg liker også å variere duft etter humør og anledning,

Jeg har også den lille reisestørrelsen, og den funker også for meg. Men får du kjøpt slike løse da? Jeg fikk tak i den ved å kjøpe ei pakke med 5 stk av CK's damedufter. Og de fire andre ønsket jeg jo ikke. kanskje jeg kan få den i liten flaske da, hadde vært supert!

Gjest Mirakelet

Jeg har også den lille reisestørrelsen, og den funker også for meg. Men får du kjøpt slike løse da? Jeg fikk tak i den ved å kjøpe ei pakke med 5 stk av CK's damedufter. Og de fire andre ønsket jeg jo ikke. kanskje jeg kan få den i liten flaske da, hadde vært supert!

Det er nok sånn fempakning jeg og har hatt... du får gi bort de du ikke liker da :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...