Gjest I min situasjon Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Fristen for å sende inn søknad om plass i barnehage nærmer seg, og jeg veier for og i mot hele tiden. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Til høsten er babyen 1 år, men jeg er ufør og hadde en plan om å ha barnet hjemme minst et år til. Så kommer nye helseplager opp i dagen, og spørsmålet om barnehage melder seg likevel. Plagene sitter i bekken, hofter og rygg og er slik at jeg må trene mye for å fungere bedre og utsette operasjon lengst mulig. Skal ikke bære for mye eller trille vogn. Å ta en tur ut på noe med barnevogn er helt uaktelt da jeg ikke får den inn og ut av bilen. Jeg har vært på helsestasjonen, NAV, frivillighetssentralen og spurt om det er noen mulighet for hjelp, med beskjed om at de skal undersøke og kontakte meg. Det blir ikke gjort. Situasjonen gjør også at jeg blir deprimert, føler meg fastlåst i hjemmet uten mulighet til å komme meg ut slik jeg har lyst til, og ikke minst slik jeg hadde håpet. En del av meg sier at jeg må da klare et år til, og det blir uansett slik at jeg må kjøre barnet til og fra bhg med alt det innebærer. Den økonomiske delen er jo også et spørsmål jeg stiller meg. Vi vil tape over 5000,- pr mnd på å ha barnet i bhg. Håper noen vil komme med synspunkter, kanskje fortelle hva de ville gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg ville søkt barnehage, du står vel fritt til å si fra deg plassen dersom du ønsker det når den tid kommer (?). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hvis du er i tvil, så anbefaler jeg deg å søke. Da kan du jo, som filiokus81 sier, eventuelt si fra deg plassen på et senere tidspunkt. Men hvis du ikke søker til hovedopptaket kan det vise seg å bli vanskelig å få plass (litt avhengig av barnehagedekningen der du bor). Så dersom du søker, har du fortsatt et valg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I min situasjon Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg ville søkt barnehage, du står vel fritt til å si fra deg plassen dersom du ønsker det når den tid kommer (?). Ja det gjør man kanskje? Takk, da fikk jeg plutselig en god del bedre tid å bestemme meg på! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I min situasjon Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hvis du er i tvil, så anbefaler jeg deg å søke. Da kan du jo, som filiokus81 sier, eventuelt si fra deg plassen på et senere tidspunkt. Men hvis du ikke søker til hovedopptaket kan det vise seg å bli vanskelig å få plass (litt avhengig av barnehagedekningen der du bor). Så dersom du søker, har du fortsatt et valg. Ja det tenkte jeg overhodet ikke på! Tusen takk, godt å ha noe lenger tid å bestemme seg på! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Du trenger jo ikke ha babyen i barnehagen på fulltid heller. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I min situasjon Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Du trenger jo ikke ha babyen i barnehagen på fulltid heller. :0) Nei det blir uansett ikke fulltid, men det kreves et minimum (mener det er 40%). Da faller kontantstøtten bort+ at vi må betale for plassen. Slik sett et stort tap. Men vi søker, så får vi se hvordan det blir nærmere høsten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Er du så syk pga bekkenløsning, så kan du jo bli sykemeldt. Barnehagen kan sikkert være behjelpelig med å få barnet fra bilen og inn i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Søk, du kan alltid takke nei hvis du får tilbud om plass. Værre å ikke ha søkt, og så trenger du plutselig desperat en barnehageplass... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.