zenitra Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Dette står så høyt på ønskelisten, og vi prøver å finne et som er brukervennlig om rimelig. Har dere barn som bruker digitalkamera og dermed kan komme med et forslag til hva vi kan kjøpe? Helst uten AA-batterier.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Sønnen min fikk et Canon-kamera til bursdagen da han ble 9. Husker ikke det eksakte navnet, men det er et meget brukervennlig, - og godt!- kamera. Han, og vi andre og, har hatt stor glede av fotograferingen hans... Tror det kosta ca 2500,-, og verdt hver krone! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Tuppa her fikk et rosa Nikon CoolPics (ca. 1200,- ?) til 8-årsdagen. Hun har brukt det mye, og er svært forsiktig med det. Det har oppladbart batteri og veldig god batterikapasitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg kommer ikke til å kjøpe digitalkamera til vår 8-åring. Det er slikt vi kjøpte i konfirmasjonsgave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Spør i fotobutikken. De har ekspertise på området, og kan sikkert anbefale ett merke/type som passer dine behov. Det er ofte mye å spare på å kjøpe elektronikk på nettet. Så hvis du har fått anbefalt noe konkret, eller søker etter konkrete spesifikasjoner, så får du en bra oversikt over utvalg og priser. Både Lefdal, Elkjøp, Expert, Elprice, Siba osv. har egne nettbutikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Vesla fikk samme som Lillemus sin datter, i 8-årsgave. Fungerer kjempebra, lager små videoer også noe som er veldig populært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg kommer ikke til å kjøpe digitalkamera til vår 8-åring. Det er slikt vi kjøpte i konfirmasjonsgave. ''Det er slikt vi kjøpte i konfirmasjonsgave. '' Da digitalkameraene kom kostet de jo mange tusen, nå får man ok digitalkameraer fra en tusenlapp (og sikkert under). Jeg tenker mer på det praktiske - jeg ser for meg at det praktiske ved overføring og lagring av bilder gjerne vil falle på oss foreldre. Barna våre vil neppe få eget digitalkamera før de har egen pc _og_ kan håndtere overføring og lagring etc. selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg kommer ikke til å kjøpe digitalkamera til vår 8-åring. Det er slikt vi kjøpte i konfirmasjonsgave. Hva er så galt med å gi en 8-åring et digitalkamera? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotogen - not. Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Både 7- og 8-åringen fikk digitalkameraer til forrige jul, da de var 6 og 7. Kjempegøy! Vi kjøpte ikke nye, vi da, men brukte på finn.no. Tenkte at det godt kunne være en mulighet for at de ikke helt greide å ta godt vare på dem, så vi ville ikke legge så altfor mye i det. Begge har vært kjempeflinke, og nå vurderer vi å gi et mer avansert til hun som snart blir 9. Fortsatt leter vi på bruktmarkedet, det holder i massevis for dem/henne. Cannon til begge to, enkle kameraer - men jeg husker ikke navnene eksakt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Snuppa fikk kamera til jul når ho var litt under 10 år. Da kjøpte vi et Canon Ixus kamera til henne. Mener jeg betalte ca. 1500,-. Jeg har et selv også. Det er fantastisk. Utrolig mange muligheter. Nå er nok vi litt mer enn gjennomsnittlig fotointeressert, så vi eksperimenterer mye:-) Snuppa mestrer dette utrolig bra og tar mange flotte bilder. Så da ble det fotokalender i julegave til besteforeldrene:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Både 7- og 8-åringen fikk digitalkameraer til forrige jul, da de var 6 og 7. Kjempegøy! Vi kjøpte ikke nye, vi da, men brukte på finn.no. Tenkte at det godt kunne være en mulighet for at de ikke helt greide å ta godt vare på dem, så vi ville ikke legge så altfor mye i det. Begge har vært kjempeflinke, og nå vurderer vi å gi et mer avansert til hun som snart blir 9. Fortsatt leter vi på bruktmarkedet, det holder i massevis for dem/henne. Cannon til begge to, enkle kameraer - men jeg husker ikke navnene eksakt. Foto.no selger brukt kameratustyr. Bare som et tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Vi kjøpte i bursdagsgave til hun som fyllte 8 i januar, og valgte et Nikon Coolpix s220 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg kommer ikke til å kjøpe digitalkamera til vår 8-åring. Det er slikt vi kjøpte i konfirmasjonsgave. Digital speilrefleks kan jeg være enig i at er konfirmasjonsgave-aktig, men digitalt kompaktkamera koster jo ikke stort mer enn en Nintendo DS f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotogen - not. Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Foto.no selger brukt kameratustyr. Bare som et tips. Flott - takk for tips! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hva er så galt med å gi en 8-åring et digitalkamera? Jeg sa vel ikke at det var noe spesielt galt med det. Folk må gjøre hva de vil for meg, men min 8-åring er ikke på et slikt stadie at det har vært nevnt en gang:-) Hun har lånt mitt kamera litt og det har endt med at hun har tatt bilde av seg selv hvor hun gjør forskjellige grimaser og bilde av foten sin og slike ting. Hun har altså ikke vist den store interessen;-) Det er klart at hvis min 8-åring har vist stor interesse for fotografering og hadde spesielle interesser i den retning, skulle hun jammen fått et kamera, men her går det i helt andre type gaver:-) Jeg ble nok litt overrasket da jeg leste overskriften. Min første tanke var: Gudbedre, er det nødvendig, men det er det kanskje for alt jeg vet;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hva er så galt med å gi en 8-åring et digitalkamera? Jeg sa vel ikke at det var noe spesielt galt med det. Folk må gjøre hva de vil for meg, men min 8-åring er ikke på et slikt stadie at det har vært nevnt en gang:-) Hun har lånt mitt kamera litt og det har endt med at hun har tatt bilde av seg selv hvor hun gjør forskjellige grimaser og bilde av foten sin og slike ting. Hun har altså ikke vist den store interessen;-) Det er klart at hvis min 8-åring har vist stor interesse for fotografering og hadde spesielle interesser i den retning, skulle hun jammen fått et kamera, men her går det i helt andre type gaver:-) Jeg ble nok litt overrasket da jeg leste overskriften. Min første tanke var: Gudbedre, er det nødvendig, men det er det kanskje for alt jeg vet;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 ''Det er slikt vi kjøpte i konfirmasjonsgave. '' Da digitalkameraene kom kostet de jo mange tusen, nå får man ok digitalkameraer fra en tusenlapp (og sikkert under). Jeg tenker mer på det praktiske - jeg ser for meg at det praktiske ved overføring og lagring av bilder gjerne vil falle på oss foreldre. Barna våre vil neppe få eget digitalkamera før de har egen pc _og_ kan håndtere overføring og lagring etc. selv. Jeg sa til mannen min: -Gurimalla, folk driver og kjøper digitalkamera til 7 og 8-åringene sine. Da kommer det tørt fra 16-åringen: - Mamma, det er du som ikke er helt "Up to date" ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 ''Det er slikt vi kjøpte i konfirmasjonsgave. '' Da digitalkameraene kom kostet de jo mange tusen, nå får man ok digitalkameraer fra en tusenlapp (og sikkert under). Jeg tenker mer på det praktiske - jeg ser for meg at det praktiske ved overføring og lagring av bilder gjerne vil falle på oss foreldre. Barna våre vil neppe få eget digitalkamera før de har egen pc _og_ kan håndtere overføring og lagring etc. selv. Jeg sa til mannen min: -Gurimalla, folk driver og kjøper digitalkamera til 7 og 8-åringene sine. Da kommer det tørt fra 16-åringen: - Mamma, det er du som ikke er helt "Up to date" ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg sa til mannen min: -Gurimalla, folk driver og kjøper digitalkamera til 7 og 8-åringene sine. Da kommer det tørt fra 16-åringen: - Mamma, det er du som ikke er helt "Up to date" ;o) '' Mamma, det er du som ikke er helt "Up to date"'' Hehe, det kommer mine utvilsomt også til å si. Seksåringen slår meg allerede glatt i diverse DS-spill - også de vi begge prøver for første gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.