Else Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Tror dette har vært diskutert før, men noen som vet hvilke regler som gjelder for kaffedrikking blandt de voksne i barnehagen evnt SFO der barna deres går? Kun på pause, kun til måltider eller fritt fram hele dagen, ute som inne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Med mindre det utarter, eller er snakk om glovarme kaffekopper over små barnehoder, har jeg aldri skjønt at kaffe skal være noe problem i barnehager. Har aldri hørt noe om regler i de barnehager vi har vært tilknyttet, men kan godt hende de har hatt likevel. I hvertfall har ikke kaffedrikkingen vært særlig synlig eller noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 I vår barnehage drikker vi kaffe hele dagen, ute og inne..har aldri vært diskusjoner rundt dette så vidt jeg vet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Tror ikke de barnehagene vi har hatt barn i har hatt noen sånne regler. Som forelder ser jeg ikke noe poeng i at de skulle hatt det heller. Jeg stoler på at de har vett til å holde glovarme kaffekopper unna ungene, og har aldri opplevd noe annet heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg lurer litt på hvorfor folk sier "på pause", det høres helt rart ut... :-) I vår bhg tror jeg de ansatte tar seg en kopp eller to i løpet av formiddagen, men har så å si aldri sett dem med kopp i hendene. Går ut fra det jeg skriver fordi det ble traktet kaffe om morgenen de dagene jeg var med ungene på tilvenning. Da fikk jeg også tilbud om en kopp, og takket ja til det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 I vår barnehage drikker de kaffe når de har lyst og anledning - og det synes jeg absolutt de fortjener 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Else Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg lurer litt på hvorfor folk sier "på pause", det høres helt rart ut... :-) I vår bhg tror jeg de ansatte tar seg en kopp eller to i løpet av formiddagen, men har så å si aldri sett dem med kopp i hendene. Går ut fra det jeg skriver fordi det ble traktet kaffe om morgenen de dagene jeg var med ungene på tilvenning. Da fikk jeg også tilbud om en kopp, og takket ja til det.. ''Jeg lurer litt på hvorfor folk sier "på pause", det høres helt rart ut... :-)'' Heter de i pause? Ser ikke det rare jeg.... Mulig jeg tenker på pause fordi vi sitter på pauserommet :0) Kanskje det er like rart for deg som jeg syns det er nok folk sier på stua? Jeg sier i stua:0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 ''Jeg lurer litt på hvorfor folk sier "på pause", det høres helt rart ut... :-)'' Heter de i pause? Ser ikke det rare jeg.... Mulig jeg tenker på pause fordi vi sitter på pauserommet :0) Kanskje det er like rart for deg som jeg syns det er nok folk sier på stua? Jeg sier i stua:0) Jeg sier verken "i pause" eller "på pause", men at vedkommende har pause. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 ''Jeg lurer litt på hvorfor folk sier "på pause", det høres helt rart ut... :-)'' Heter de i pause? Ser ikke det rare jeg.... Mulig jeg tenker på pause fordi vi sitter på pauserommet :0) Kanskje det er like rart for deg som jeg syns det er nok folk sier på stua? Jeg sier i stua:0) Jeg sier at jeg tar pause, eller at jeg har pause. ikke at jeg "er på pause". Men har hørt flere si det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Else Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Vi skal ha en diskusjon på dette hos oss, sett i lys av faren for at barn kan brenne seg. Er usikker på hva jeg mener om saken.... Blir liksom litt nazi å forby det helt, selv om jeg kanskje til tider ser det blir mye drikking på noen, og litt unødvendig løping ut på kjøkkenet. (Uten at dette nødvendigvis påvirker faren for å brenne seg i større grad) Egentlig vil jeg gå for forslaget om varm drikke til måltidene, men tror flere heller mot kun drikking PÅ pauserommet ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Synes ikke kaffedrikking skal reguleres av regler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 I vår barnehage drikker de kaffe når de har lyst og anledning - og det synes jeg absolutt de fortjener Enig!!! Klart man som voksen må passe på kaffekoppen sin, men det må man jo hjemme, også!!!? Men kan da ikke slutte å drikke kaffe, fordi noen kan brenne seg!?!? Nei, sy puter under arma til ungene, DET kan dagens foreldre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Vi skal ha en diskusjon på dette hos oss, sett i lys av faren for at barn kan brenne seg. Er usikker på hva jeg mener om saken.... Blir liksom litt nazi å forby det helt, selv om jeg kanskje til tider ser det blir mye drikking på noen, og litt unødvendig løping ut på kjøkkenet. (Uten at dette nødvendigvis påvirker faren for å brenne seg i større grad) Egentlig vil jeg gå for forslaget om varm drikke til måltidene, men tror flere heller mot kun drikking PÅ pauserommet ;0) Termokopper med skikkelige lokk med drikkeåpning eliminerer nærmest faren for skolding av barn når de voksne drikker kaffe. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Termokopper med skikkelige lokk med drikkeåpning eliminerer nærmest faren for skolding av barn når de voksne drikker kaffe. ) ''Termokopper med skikkelige lokk med drikkeåpning eliminerer nærmest faren for skolding av barn når de voksne drikker kaffe. '' Vi får da inderlig håpe at barn ikke skoldes av at voksne drikker kaffe uavhengig av hvilken kopp det drikkes av. Jeg har alltid drukket kaffe og mine barn har så langt ikke blitt skoldet. (Dog er de ikke helt ferdig med barndommen sin, så faren er vel fortsatt overhengende) ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 ''Termokopper med skikkelige lokk med drikkeåpning eliminerer nærmest faren for skolding av barn når de voksne drikker kaffe. '' Vi får da inderlig håpe at barn ikke skoldes av at voksne drikker kaffe uavhengig av hvilken kopp det drikkes av. Jeg har alltid drukket kaffe og mine barn har så langt ikke blitt skoldet. (Dog er de ikke helt ferdig med barndommen sin, så faren er vel fortsatt overhengende) ) Om barnet sitter på fanget og den voksne drikker varm drikke av kopp er det fryktelig fort gjort at det skvulper over og barnet skoldes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Om barnet sitter på fanget og den voksne drikker varm drikke av kopp er det fryktelig fort gjort at det skvulper over og barnet skoldes. Og jeg har en jente i bhg med skoldet arm pga det. Hun har vært bandasjert i nesten to år nå.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Alt er med måte tenker jeg. For meg må gjerne alle drikke kaffe, men jeg tar for gitt at de behandler koppen med respekt. En kopp varm kaffe kan skolde halvparten av et lite barn, så om det skal drikkes kaffe skal koppen stå inne på bordet/benken, kaffetrakteren være utenfor rekkevidde & ikke med når man sitter MED barna i lek på gulvet. Jeg stoler på at de har sunn fornuft, vi snakker om det innimellom - og har ingen regler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Enig!!! Klart man som voksen må passe på kaffekoppen sin, men det må man jo hjemme, også!!!? Men kan da ikke slutte å drikke kaffe, fordi noen kan brenne seg!?!? Nei, sy puter under arma til ungene, DET kan dagens foreldre... Det er litt forskjell på 12 barn under tre år og fire voksne, og to voksne og tre barn.... Jeg håper du skjønner at man ikke har samme oversikt over koppen om man ikke holder i den som man kanskje har hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Og jeg har en jente i bhg med skoldet arm pga det. Hun har vært bandasjert i nesten to år nå.... Akkurat - jeg synes flere her tok veldig lett på dette med skolding, det er jo livsfarlig! Skaøl man absolutt drikke noe varmt mens man har unger på fanget bør man absolutt ha kopp med tilsluttende lokk med drikkeåpning. Små barn kan jo også glat ti et ubevoktet øyeblikk rive over seg en kopp med varm kaffe som står på benken f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Akkurat - jeg synes flere her tok veldig lett på dette med skolding, det er jo livsfarlig! Skaøl man absolutt drikke noe varmt mens man har unger på fanget bør man absolutt ha kopp med tilsluttende lokk med drikkeåpning. Små barn kan jo også glat ti et ubevoktet øyeblikk rive over seg en kopp med varm kaffe som står på benken f.eks. ''jeg synes flere her tok veldig lett på dette med skolding, det er jo livsfarlig!'' Selv om jeg ikke ser nødvendigheten av å forby kaffedrikking i barnehage, bør det være en selvfølge at man setter fra seg en kaffekopp før man tar et barn på fanget eller i det hele tatt er i fysisk nærkontakt med et lite barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.