Gå til innhold

Kan en 7 åring være alene hjemme litt?

Gjest en diskusjon

Anbefalte innlegg

Mine unger har greid å være alene hjemme en times tid fra de var 6-7 år. Nå bor riktignok besteforeldrene i nabohuset, så de første gangene var de varslet.

Jentungen som fyllte 8 for et par uker siden slutter på SFO nå på mandag, og kommer til å være 2-3 timer alene hjemme noen ettermiddager, riktignok for det meste sammen med storebroren som er 5.klassing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guttungen var hjemme i korte perioder mens jeg henta Datra i barnehagen eller stakk i butikken da han var på den alderen. Jeg allierte meg stort sett med en nabo (vi bor i et rekkehusfelt), slik at han visste at han kunne gå dit dersom det var noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt begynte å være alene litt da han var 7. Det går veldig greit. Han synes selv det er greit å være alene. Han er ikke redd. Han vet han kan ringe meg når han vil. Hvis han skal være alene hjemme mer enn en time, avtaler jeg med en nabo at han kan gå bort dit hvis han ikke vil være alene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...