Gå til innhold

Trist ni-åring

Anbefalte innlegg

Gjest trist og lei mamma
Skrevet

''Fikk tips av en kollega i dag. ''

Del det tipset! *lytter gjerne*

Hun tipset om å begynne på trampett eller i speideren. I tillegg har jeg i dag meldt meg som Røde Kors frivillig, og tenker at det kan være fint å bli koblet mot f.eks en flyktingefamilie med barn, det kan sette livet litt i perspektiv og så er jeg ganske sikker på at det kan bli en vinn-vinn situasjon. Føler meg litt lettere om hjertet i kveld.

Gode tanker fra meg.

Skrevet

Hos oss har ikke ungene faste grupper; dvs., de har basisgrupper, men de er like ofte delt inn på tvers av basisgruppene, og med enda ulike grupperinger i de ulike fagene. Det er kjempebra på mange måter, de blir godt kjent med flere enn bare de i basisgruppa, men disse nye vennene gjør også at det blir vanskeligere å etterfølge "alle-eller-ingen"-prinsippet. Selv om jeg er dønn enig.

Også synes jeg det er kjempevanskelig å tvinge barn til å invitere sine plageånder.... For de finnes jo, og i "alle-eller-ingen"-prinsippet må også plageåndene bli med. Den yngste hos oss nektet å feire 7-årsdagen sin hvis hun måtte ha med ei som hele tiden er etter henne. Og det blir jo også helt feil.

Å dele ut invitasjoner på skolen gjøres knapt nok her, har jeg sett, og det ønsker heller ikke skolen. Kanskje det allikevel kunne være en løsning? Hm... Skal ta det opp med lærerne og høre hva de tenker.

Ja, klart ulempen med å invitere alle i gruppen er at det alltids er en eller to som barnet mitt ikke liker så godt.

Men forklarer at vi likevel må invitere henne, at hun blir lei seg om hun er den eneste som ikke blir invitert...

Og da er vi ekstra påpasselige ved bordplassering og leker og sånt, slik at vi skjermer barnet vårt fra "direkte" kontakt. Er det ekstra krevende barn, så har en av oss voksne tett kontakt med dette barnet under hele feiringen.

Passer jo på at både bursdagsbarnet og gjestene koser seg :-)

Skrevet

Hun tipset om å begynne på trampett eller i speideren. I tillegg har jeg i dag meldt meg som Røde Kors frivillig, og tenker at det kan være fint å bli koblet mot f.eks en flyktingefamilie med barn, det kan sette livet litt i perspektiv og så er jeg ganske sikker på at det kan bli en vinn-vinn situasjon. Føler meg litt lettere om hjertet i kveld.

Gode tanker fra meg.

Det er virkelig godt å høre! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...