Gå til innhold

Hvor syk har du vært?

Anbefalte innlegg

Gjest vil være anonym på denne
Skrevet

Jeg hadde feberkrampe som barn, bortsett fra det har jeg holdt meg fysisk frisk. Det er jeg utrolig glad for! Det sykeste jeg har vært er nok en "eviglang" depresjon fra tidlig tenårene til slutten av 20-årene. Jeg kom sent til behandling og fikk ikke riktig behandling før jeg var 27. I løpet av denne perioden hadde jeg ofte selvmordstanker, men ingen konkrete forsøk. Jeg skulle mye heller hatt alvorlig kyssesyke én gang enn å være psykisk syk, som jo "aldri" går over... :-(

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan jeg klarte å kjøre hjem fra jobb da jeg hadde bihulebetennelse, halsbetennelse og lungebetennelse samtidig. Sjefen mente at jeg ikke var syk nok til å bruke egenmelding... Legen sendte meg rett hjem til senga. Har heldigvis ny sjef nå

Gjest Coco Yoko
Skrevet

Jeg hadde så kraftig lungebetennelse at jeg havnet i respirator for noen år siden. Det er det nærmeste jeg har vært grava.

Skrevet

Rart så stor forskjell sykdommer slår ut. Fikk kyssesyken som 17 åring, og merket ikke annet enn store lymfekjertler og munnsår inni og utenpå munnen. Var borte fra skolen én dag. Jeg fikk konstatert kyssesyke etter blodprøve, ellers hadde jeg ikke ant at jeg hadde hatt det.

Veldig mange har det jo som barn også - hvor det da som regel ikke merkes mer enn en vanlig forkjølelse..

Jeg - og mine barn også - var skikkelig syk, høy feber i flere uker - og total utmattelse...

Skrevet

Jeg har aldri vært veldig syk, heldigvis, så mine to sykeste perioder nevnes i tilfeldig rekkefølge:

1. Smittsom lungebetennelse, der jeg et par dager hadde så dårlig pust at det kjentes som en skikkelig tjukkas hadde satt seg oppå brystkassa mi og nektet å flytte seg. Etterhvert ble det bedre - så lenge jeg bare holdt meg i ro på sofaen med bok, kaffekanne og fjernkontroll:-) Men en liten tur på do gjorde at jeg pustet og peste som etter en esktrem kraftanstrengelse.

2. Hekseskudd de luxe!! Tok ti dager før jeg klarte å sitte. Jeg lå sidelengs på sofaen, uten putestøtte for jeg måtte ligge helt flatt, og spiste også i samme positur. Dobesøk kunne ikke foretas de første dagene uten at mannen var hjemme og kunne hjelpe meg opp fra skåla.

Skrevet

Jeg har aldri vært alvorlig syk. Har hatt omgangssyke - og influensa da jeg var barn - men ikke langvarig sykdom. Har vært sykemeldt i 5 uker en gang, men det var pga en planlagt operasjon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...