Gå til innhold

Når jobben er skummel...

Anbefalte innlegg

Gjest lille pysa
Skrevet

Jeg blir så oppgitt over meg selv... Er en voksen dame, var utdannet for 8 år siden, og har holdt på i jobben min nesten like mange år, bare avbrutt av noen svangerskapspermisjoner og litt sykmelding.

Vil ikke si nøyaktig hva det går ut på, men jeg behandler pasienter, og vi er bare meg og pasienten i behandlingsrommet. Jeg kan jobben min svært godt, men blir rett og slett ikke komfortabel med denne situasjonen. Jobben er både morsom og interessant, det er dette jeg har lyst til å holde på med, men jeg blir så forferdelig sliten av kroppens reaksjoner under pasientbehandlinger.

Har alltid hatt store problemer med å snakke i forsamlinger, men her er vi jo bare to om gangen.

Ellers har jeg ingen store problemer med å snakke med folk, venner eller ukjente, er helt normalt sosial. Men jeg tror denne "fremføringsangsten" slår til når jeg som behandler plutselig er en fagperson og "autoritet" overfor pasientene.

Så hva skjer, jo pulsen går veldig opp, jeg blir fryktelig stressa og nervøs, skjelven, oppjaget.... blir forferdelig sliten av det, og har blitt nødt til å trappe _mye_ ned på pasientbehandling pga dette. Jeg kan ta andre oppgaver, jobbe administrativt, men da blir lønna også dårligere..

Jeg har også hatt ansvar for en del opplæring internt de siste årene, og da reagerer jeg likedan.

Hvordan skal jeg få selvtillit på noe som jeg tross alt kan svært godt, og også er veldig flink til, teknisk sett??

Skrevet

Har du snakket med legen din om dette?

Kanskje betablokkere kan hjelpe deg?

Gjest lille pysa
Skrevet

Har du snakket med legen din om dette?

Kanskje betablokkere kan hjelpe deg?

nei, dette har jeg ikke snakket noe om. Så et innlegg om betablokkere på psykiatriforumet, og lurte kanskje på det med betablokkere ja. Men er det noe en kan bruke hver dag?

Skrevet

nei, dette har jeg ikke snakket noe om. Så et innlegg om betablokkere på psykiatriforumet, og lurte kanskje på det med betablokkere ja. Men er det noe en kan bruke hver dag?

Så vit jeg vet bruker du da betablokkere fast. Eventuelle bivirkninger må selvfølgelig veies opp mot hvor mye det hjelper deg i hverdagen, men det er noe fastlegen din kan vurdere.

Skrevet

Dette synes jeg du bør ta opp med legen din. Det kan hende at han kan henvise deg videre til noen som kan hjelpe deg.

Det virker jo nesten som om det er en fobi som du ikke klarer å håndtere.

Gjest lille pysa
Skrevet

Dette synes jeg du bør ta opp med legen din. Det kan hende at han kan henvise deg videre til noen som kan hjelpe deg.

Det virker jo nesten som om det er en fobi som du ikke klarer å håndtere.

kanskje man kan sammenligne med fobi ja. Må nok ta det opp med legen neste gang.....

Skrevet

kanskje man kan sammenligne med fobi ja. Må nok ta det opp med legen neste gang.....

Mer enn god nok grunn til å oppsøke legen. Ikke vent til du tilfeldigvis er der nest gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...