Gå til innhold

Inkontoinens ved aerobic

Gjest flau aerobicdame

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Aha, ja det tenkte jeg ikke på. Det er helt sikkert derfor.

Jeg bare tenkte at om jeg ønsker å kjøpe meg en kjempebind eller bleie, så burde jeg jo få lov til det uten å måtte ha en resept for det.

Men nå har jeg heldigvis ikke behov for hverken store bind eller bleier, så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg spurte:-)

*tusler ut av tråden igjen*

Det får du love til dersom du vil ;o)

Produktene selges uten resept også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264755934' post='4295857]

Det er vel det økonomiske, produktene koster faktisk litt, og må en bytte flere ganger daglig blir det fort dyrt.

Jeg får stomiproduktene mine på blå resept, jeg kan ikke misbruke kateterene mine ;o) Ikke misbruke dem helsefarlig i allefall, de kan dog brukes som langt sugerør i en vinflaske ;o)

Allikevel får jeg produktene på resept, ellers hadde det kostet mer enn hva jeg har råd til. Hva nøyaktig prisen er vet jeg ikke.

Så reseptordningen er ikke bare for at det kan misbrukes. Jeg får også paracet på blåresept, det selges jo reseptfritt, men siden jeg har høyere forbruk enn gjennomsnittbrukeren, så får jeg altså dette på resept. Samme med ibux, på hvit resept.

Akkurat hva som ligger til grunn for at ting kommer på resept, det vet jeg ikke, men det er flere produkt som fåes på resept som kan kjøpes reseptfritt utenom.

Jeg skjønner :-) Jeg tenkte ikke på den økonomiske fordelen av å kjøpe sånt med resept. *blond* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264756200' post='4295863]

Det får du love til dersom du vil ;o)

Produktene selges uten resept også.

Jammen så bra da! *lettet* hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er reseptbelagt fordi man får det på blå resept slik at man slipper å betale full pris for det. :o) Det er ikke alle reseptbelagte medikamenter som er vanedannende, jeg har selv fått salve mot eksem på blå resept f.eks. fordi jeg da fikk den gratis og slapp å betale for den.

Jepp, jeg tenkte nemlig ikke på det jeg skjønner du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg skjønner :-) Jeg tenkte ikke på den økonomiske fordelen av å kjøpe sånt med resept. *blond* ;-)

Ingen grunn til å vite det når det ikke har vært aktuelt, jeg vet det bare fordi at jeg må ha resepter til ditt og datt.

Dessuten er det jo like greit og spørre når man ikke vet, det gjør jeg i allefall, og jeg er ganske blånn på mange ting ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264756322' post='4295867]

Ingen grunn til å vite det når det ikke har vært aktuelt, jeg vet det bare fordi at jeg må ha resepter til ditt og datt.

Dessuten er det jo like greit og spørre når man ikke vet, det gjør jeg i allefall, og jeg er ganske blånn på mange ting ;o)

Hehe :-)

Det er det som er så kjekt med DOL, man får greie på det aller meste:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hos oss

Av ren nysjerrighet - hvorfor i all verden finnes det truseinnlegg på resept???

Det er mange produkter som selges reseptfritt (ofte i mindre og dyrere pakninger), men som man kan få på ( noen ganger blå) resept og dermed få det delvis sponset av det offentlige når man har kroniske lidelser. Det kan feks være kremer ved eksem, bind til inkontines, bandasjer ved kroniske sår, allergitabletter og smertestillende som også selges reseptfritt osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hypnotika

Det er aldri for sent å starte med knipeøvelser. Jeg fødte for over 20 år siden og driver med dette enda. Sluntrer jeg unna skjer det "uhell" ved hosting-nysing-løping osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Full narkose under tvt? Jeg trodde poenget med lokalbedøvelse der var at inngrepet skal gå raskere og såvidt jeg husker ble jeg vel bedt om å knipe eller noe sånt underveis? Vanskelig om man er i narkose...

Jeg fikk også full narkose...

(Og jeg hadde vondt i beina etterpå, mest det venstre av en eller annen grunn.)

Var aldri snakk om noe kniping under inngrepet nei. Jeg husker en hyggelig sykepleier som sa: "Jeg teller til tre, og så setter jeg på narkosen og da sovner du." Og det gjorde jeg. Våknet opp på et annet rom (oppvåkningen) noen timer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også full narkose...

(Og jeg hadde vondt i beina etterpå, mest det venstre av en eller annen grunn.)

Var aldri snakk om noe kniping under inngrepet nei. Jeg husker en hyggelig sykepleier som sa: "Jeg teller til tre, og så setter jeg på narkosen og da sovner du." Og det gjorde jeg. Våknet opp på et annet rom (oppvåkningen) noen timer senere.

Jo, jeg er temmelig sikker på at vi (vi var 5 damer som ble operert på samme dag og lå på samme rom) måtte knipe underveis. Mulig inngrepet utføres på ulike måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt fordommer?

Aha, ja det tenkte jeg ikke på. Det er helt sikkert derfor.

Jeg bare tenkte at om jeg ønsker å kjøpe meg en kjempebind eller bleie, så burde jeg jo få lov til det uten å måtte ha en resept for det.

Men nå har jeg heldigvis ikke behov for hverken store bind eller bleier, så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg spurte:-)

*tusler ut av tråden igjen*

Det fins faktisk inkontinensbind som er på størrelsen og tykkelsen med helt vanlige, tynne truseinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er temmelig sikker på at vi (vi var 5 damer som ble operert på samme dag og lå på samme rom) måtte knipe underveis. Mulig inngrepet utføres på ulike måter.

All den tid vi er to mot én her (*kremt*) heller jeg også mot teorien om at det gjøres på forskjellige måter. Jeg _vet_ jo at jeg fikk full narkose vettu! :-)

Tror jeg fikk det som heter TVT-O. -kanskje du har den andre typen?

Jeg mener også å ha lest at vi ble vekket sånn halvveis under narkosen og bedt om å hoste, men det husker jeg jo selvsagt ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All den tid vi er to mot én her (*kremt*) heller jeg også mot teorien om at det gjøres på forskjellige måter. Jeg _vet_ jo at jeg fikk full narkose vettu! :-)

Jeg mener også å ha lest at vi ble vekket sånn halvveis under narkosen og bedt om å hoste, men det husker jeg jo selvsagt ikke...

Hoste var det ja! Men kan man vekkes sånn av en narkose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

TVT-O ja, det er den jeg også fikk.

*nikke gjenkjennende*

Jeg aner ingenting om at jeg ble vekket for å hoste, husker ikke en ting fra den operasjonen, men det er godt mulig det altså. Men jeg VET at noe kniping var det ikke snakk om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...