PieLill Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg synes det har gått litt for langt når det gjleder hvordan skolen skal diktere hva folk spiser eller ikke spiser. Det mest frustrerende med dette er at det gjør mine ellers fruktelskende barn superfokusert på at de skal ha usunnt godteri. ): mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 ;-) Men hva med de ovale kjeksene. mvh Dette blir et kjempeproblem!!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Dette blir et kjempeproblem!!! ;-) Og hvis de i tillegg er buede... Oj, oj, oj... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg gjorde noe lignende nettopp. Begge ungene hadde skidag, og da blir man oppfordret til noe godt og oppmuntrende i matboksen. Jeg pleier å sende med kjeks, men denne morgenen hadde vi ikke noe, så jeg sendte med to små sjokoladebiter til hver. For det ene barnet gikk det greit. Det andre barnet fikk ikke spise sjokoladen. Regelen var at "det som sto i kjekshyllene i butikken var OK, det som sto blant godteriene var ikke OK..." Kvikklunsj er da ikke OK, men Gjende med sjokoladetrekk er OK. Herregud...hvor skal dette ende..? Jeg synes det er alvorlig grunn til bekymring. Det er faktisk opprettet en ny diagnose, som består i at man er sykelig opptatt av å spise sunt: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=197975 Og alt legges vel til rette for at mange barn kommer til å ha et usunt forhold til mat og helse i årene framover... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det synes jeg var helt greit. Skolen har satt en regel, og da forventes det at alle overholder dette. Hvordan tror du det hadde vært å satt en regel - men alle foreldrene hadde uansett gjort hva de ønsket? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.