Gå til innhold

Våknet og var svimmel

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg våknet i morges (en time siden), og løftet litt på overkroppen, og så svimlet det helt for meg, jeg bare måtte legge meg ned igjen. Det svartnet ikke eller noe, det bare gikk helt rundt for meg, som i berg- og dalbane omtrent. Jeg lå i noen minutter, og så sto jeg opp og gikk på badet. Kjente meg litt småsvimmel, mens jeg tok på meg sokker og bukse var jeg bare et hakk unna at jeg måtte sette meg ned og ta det på meg, i stedet for å stå på ett bein som jeg pleier. Sto inntil en vegg sånn at jeg det ikke var så farlig om jeg tippet litt til siden.

Nå har jeg spist en skikkelig frokost og drukket godt (jeg spiste og drakk i går kveld også, så jeg tror ikke det har noe med det å gjøre egnetlig), men sitter fortsatt og kjenner på svimmelheten. Det går ikke lenger rundt for meg, men det er mer som om jeg akkurat har gått av berg- og dalbanen nå, og prøver å finne fotfestet igjen.

Jeg vet det bare har gått en time, men jeg skal på jobb om mindre enn fem timer, og er så usikker på om jeg får til å jobbe. Jeg jobber innen helse, så jeg må både ha balansen i orden og ikke være smittsom på noen måte.

Er det noen som har noen teori om hva det her kan være?

Fortsetter under...

Gjest Melis34
Skrevet

Tjaaaa blodtrykket sank vel,lite jern i kroppen,krystallene i hodet kan ha fått seg et raptuss....ikke godt å si....

Caloni Makaroni
Skrevet

Tjaaaa blodtrykket sank vel,lite jern i kroppen,krystallene i hodet kan ha fått seg et raptuss....ikke godt å si....

Vanskelig å si, ja :S men blodtrykksfall ville vel gjort at det svartnet mer? Samme med lavt jernlager, kanskje?

Er krystallsyken arvelig? (håper det ikke er et dumt spørsmål, jeg har ikke -peiling- på hva krystallsyken er, annet enn at en nær slektning av meg har nevnt at hun har det.)

Skrevet

Vanskelig å si, ja :S men blodtrykksfall ville vel gjort at det svartnet mer? Samme med lavt jernlager, kanskje?

Er krystallsyken arvelig? (håper det ikke er et dumt spørsmål, jeg har ikke -peiling- på hva krystallsyken er, annet enn at en nær slektning av meg har nevnt at hun har det.)

Jeg har lavt blodtrykk, og har opplevd blodtrykksfall mange ganger. Litt salt fikser det for meg. (20 salte peanøtter fikser det i løpet av noen minutter)

Krystallsyken som nevnes er vel det som også kalles virus på balansenerva. (Eller krystall på balansenerva)

Jeg har hatt et anfall av det en gang. Helt jævlig. Klarte ikke å gå ut i bilen for å komme meg på legevakta, så gubben måtte ringe sykebil. (Skal si jeg følte meg smart....)

Dagen etter var det mye bedre, men jeg klarte i å se på ting i bevegelse. (Kaste ball o.l.) Etter et par uker så var jeg nok tilbake til normalen.

Jeg vil anta at man kan få dette mindre akutt enn det jeg har fått også.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har lavt blodtrykk, og har opplevd blodtrykksfall mange ganger. Litt salt fikser det for meg. (20 salte peanøtter fikser det i løpet av noen minutter)

Krystallsyken som nevnes er vel det som også kalles virus på balansenerva. (Eller krystall på balansenerva)

Jeg har hatt et anfall av det en gang. Helt jævlig. Klarte ikke å gå ut i bilen for å komme meg på legevakta, så gubben måtte ringe sykebil. (Skal si jeg følte meg smart....)

Dagen etter var det mye bedre, men jeg klarte i å se på ting i bevegelse. (Kaste ball o.l.) Etter et par uker så var jeg nok tilbake til normalen.

Jeg vil anta at man kan få dette mindre akutt enn det jeg har fått også.

Huff, høres ikke ut som om jeg har det like ille som deg, i alle fall! Prøvde meg i dusjen i stad, måtte sette meg ned et par ganger underveis. Overhodet ikke behagelig :/

Skrevet

Jeg holdt på å tippe ut av sofaen en dag før jeg røyk på en runde omgangssjuke, men det varte ikke lenge. Svimmelheten, altså.

Jeg vil gjerne få benytte anledningen til å takke alle dere som sender barna deres på skolen og i barnehagen med diarèen rennende ut av ....

Kjempesmart!

Annonse

Skrevet

Uffda... kanskje du for en gangs skyld skulle ringe og si at du er dårlig. Tror ikke det er så lurt å ikke være helt konsentrert, når du har den jobben du har... ingen som takker deg dersom noen skulle gå i gulvet, liksom! Ikke sikkert det blir bedre med sterke lukter heller...

Caloni Makaroni
Skrevet

Uffda... kanskje du for en gangs skyld skulle ringe og si at du er dårlig. Tror ikke det er så lurt å ikke være helt konsentrert, når du har den jobben du har... ingen som takker deg dersom noen skulle gå i gulvet, liksom! Ikke sikkert det blir bedre med sterke lukter heller...

Har ringt og meldt avbud for hele helgen. Klarte å tryne i dusjen i morges til og med :o Ringer fastlegen på mandag, jeg ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har ringt og meldt avbud for hele helgen. Klarte å tryne i dusjen i morges til og med :o Ringer fastlegen på mandag, jeg ;)

Huff, gikk det bra?

Lege på mandag ja! God bedring.

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264850986' post='4296519]

Huff, gikk det bra?

Lege på mandag ja! God bedring.

Jada, jeg prøvde å støtte meg på veggen da det gikk rundt for meg og var liksom halvveis til å sette meg ned allerede, så jeg falt ikke så hardt og brutalt da jeg til slutt mistet kontrollen ;)

Skrevet

Jada, jeg prøvde å støtte meg på veggen da det gikk rundt for meg og var liksom halvveis til å sette meg ned allerede, så jeg falt ikke så hardt og brutalt da jeg til slutt mistet kontrollen ;)

Var godt det da, fall i dusjen kan bli ganske stygt. Du får ta det helt med ro resten av helga.

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264851449' post='4296526]

Var godt det da, fall i dusjen kan bli ganske stygt. Du får ta det helt med ro resten av helga.

Ja, skal holde meg unna trappeoppgangen (steintrapper) her også, tror jeg ;) Nå er det SouthPark på tven og DOL på pcen, så da er egentlig livet fullkomment her i leiligheten ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264851449' post='4296526]

Nå har jeg tryna tre ganger, så det er på tide å finne fram sykkelhjelmen :D (ev. begynne å krype rundt på gulvet istedet for å gå)

Annonse

Skrevet

Nå har jeg tryna tre ganger, så det er på tide å finne fram sykkelhjelmen :D (ev. begynne å krype rundt på gulvet istedet for å gå)

Hva med og dra på legevakta? Synes det er litt skummelt jeg, for plutselig slår du deg skikkelig. Og noe må jo være galt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Uffda;)

Synes jeg ser deg! Magestilling på gulvet er nok det beste for deg foreløpig;)))

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264855589' post='4296561]

Hva med og dra på legevakta? Synes det er litt skummelt jeg, for plutselig slår du deg skikkelig. Og noe må jo være galt.

Jeg har konferert med noen andre, og mye tyder på "krystallsyken", så jeg tror jeg slår meg til ro med det fram til mandag..Har varslet nærmeste nabo, sånn at om jeg ikke viser meg på noen dager skal hun slå alarm ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Uffda;)

Synes jeg ser deg! Magestilling på gulvet er nok det beste for deg foreløpig;)))

Hmf. Om jeg nå bare kunne ha moppet det stuegulvet for noen dager siden, slik som planen var.

Gjest Liza i London
Skrevet

Hvis det er "krystallsyken" så vil legen din kunne rette dette med et enkelt håndgrep.

Hvis han ikke, mot formodning, kjenner til det så be ham ta et søk på Eyr ( hvor han sikkert er medlem), der er det enkelt tegnet og fortalt.

Det finnes også medisner mot det, men det tar lengre tid.

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvis det er "krystallsyken" så vil legen din kunne rette dette med et enkelt håndgrep.

Hvis han ikke, mot formodning, kjenner til det så be ham ta et søk på Eyr ( hvor han sikkert er medlem), der er det enkelt tegnet og fortalt.

Det finnes også medisner mot det, men det tar lengre tid.

Takk for svar! Har gjort noen søk på nett, og ser ut til at legene er rimelig enige om fremgangsmåten, iallfall.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hmf. Om jeg nå bare kunne ha moppet det stuegulvet for noen dager siden, slik som planen var.

He, he, er ikke det typisk ja;)) Du får se på deg selv som en mopp...

Svimmelhet er grusomt, så vær forsiktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...