Gå til innhold

Funnet adgangskort - finnerlønn?

Anbefalte innlegg

Ja....hvordan gikk overleveringen av adgangskortet/finnerlønnen da?

Ja, det lurer vi veldig på :-) Begynner å bli engstelig for caprice her nå...he he...

Jeg er eellers imponert over denne finneren som brruker såpass mye tid og krefter på å levere kortet tilbake. Jeg hadde puttet det i en konvolutt og satt på et frimerke:-)

Fortsetter under...

Ja, det lurer vi veldig på :-) Begynner å bli engstelig for caprice her nå...he he...

Jeg er eellers imponert over denne finneren som brruker såpass mye tid og krefter på å levere kortet tilbake. Jeg hadde puttet det i en konvolutt og satt på et frimerke:-)

Jeg ville også ha sendt det i posten.

En serviceminded finner, med andre ord ;-)

Jeg er nok mer naiv enn de fleste andre her, kanskje fordi jeg i årenes løp har funnet opptil flere adgangskort, månedskort (fra den gangen de hadde bilde, navn og adresse) o.l, og enten sendt dem til eieren eller levert dem på arbeidsplassen deres.

Jeg hadde ikke nølt et øyeblikk med å møte fyren på et offentlig sted, så lenge du er normalt utstyrt i topplokket (dvs. ikke går på åpenbart sprøyt som at han har glemt det i bilen og ikke kan hente det der uten deg). Jeg hadde vel kanskje gitt ham en twistpose eller noe sånt, men ikke overdrevet.

Hvis en eller annen tufs absolutt vil gjøre deg noe, trenger han ikke styre masse med å stjele noe, oppgi falske personalia osv., for å få det til. Det får være grenser for å mistenkeliggjøre ærlige sjeler

synes

Enig.

Jeg er nok mer naiv enn de fleste andre her, kanskje fordi jeg i årenes løp har funnet opptil flere adgangskort, månedskort (fra den gangen de hadde bilde, navn og adresse) o.l, og enten sendt dem til eieren eller levert dem på arbeidsplassen deres.

Jeg hadde ikke nølt et øyeblikk med å møte fyren på et offentlig sted, så lenge du er normalt utstyrt i topplokket (dvs. ikke går på åpenbart sprøyt som at han har glemt det i bilen og ikke kan hente det der uten deg). Jeg hadde vel kanskje gitt ham en twistpose eller noe sånt, men ikke overdrevet.

Hvis en eller annen tufs absolutt vil gjøre deg noe, trenger han ikke styre masse med å stjele noe, oppgi falske personalia osv., for å få det til. Det får være grenser for å mistenkeliggjøre ærlige sjeler

synes

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Annonse

What? Skeptisk til å hente kortet på et offentlig sted? Syns det går litt over styr da altså!

Vel - det har jo hendt mange ganger at vedkommende ikke har med seg det som skulle hentes og ber om at "misteren" må bli med bort til bilen eller opp til leiligheten eller noe slikt for å hente det.

Og et adgangskort? Det er mye enklere å bare hive det i en postkasse - regner med bedriftens navn står på det. Hadde det vært noe vedrifullt så.

candyqueen_83

Vel - det har jo hendt mange ganger at vedkommende ikke har med seg det som skulle hentes og ber om at "misteren" må bli med bort til bilen eller opp til leiligheten eller noe slikt for å hente det.

Og et adgangskort? Det er mye enklere å bare hive det i en postkasse - regner med bedriftens navn står på det. Hadde det vært noe vedrifullt så.

Sikkert ikke alle som gidder å betale porto for det :P

Man er rimelig dum da om man blir med opp i en fremmed leilighet eller noe. Det var jo snakk om å møtes på Macern liksom.

Problemer med PC hjemme, så fikk ikke oppdatert. Men alt gikk helt problemfritt. Fyren møtte opp som avtalt, jeg fikk kortet mitt. Var ikke snakk om at han ville ha den skjokoladegreia som jeg hadde kjøpt til ham. Vi tok toget sammen tilbake ettersom vi skulle hjem begge to, og begge hadde bilen på samme stasjon. Artig å høre litt om hvordan det er å være fra et land jeg vet lite om, samt høre om hvordan det var for ham å jobbe i Norge. Hadde forøvrig både kone og tvillinger på 3 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...