Gå til innhold

Drømmehagen - igjen

Lillemus

Anbefalte innlegg

«Vi har forsøkt i over 2 uker nå å venne barna til å se på de nye filmene og Fantorangen, men selv om de får både rosiner, bokstavkjeks og melk på flasken, så klarer vi ikke å få dem til å sitte i mer enn et par minutter før de ikke vil se mer,» skriver bestemora Elisabeth Holck-Steen i et av klagebrevene til NRK.

http://www.dagbladet.no/2010/01/29/kultur/tv/tv_og_medier/nrk/drommehagen/10157704/

Hjelpe meg... Er det virkelig mulig å prøve å tvinge ungene til å se på tv!? Snakker om å skape tv-slaver fra ungene er bittesmå. Tenk at ungene heller vil leke?! Noe så uforskammet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, det er så man lurer på om det er en spøk.

*rister på hodet*

Gjør noe annet med ungene, da vel - eller kan disse folka ikke bare kjøpe en Drømmehagen-DVD, hvis det er så inn i granskauen om å gjøre? Ungene kan jo se den om og om igjen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rister på hodet*

Gjør noe annet med ungene, da vel - eller kan disse folka ikke bare kjøpe en Drømmehagen-DVD, hvis det er så inn i granskauen om å gjøre? Ungene kan jo se den om og om igjen uansett.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*rister på hodet*

Helt enig.

Min eldste var veldig rutineavhengig - hun var glad og fornøyd når det var middag, Barne-TV og leggestyr i den rekkefølgen hver kveld. Søndager var øremerket de litt større barna den gangen - som regel ingen tegnefilmer og mer prat, som hun ikke fikk med seg. Selv jeg hadde etpar Sesam Stasjon-episoder på video til bruk på slike dager.

Hun sørget også iblant over at en serie tok slutt, men sånn er jo faktisk livet, og det kom alltid nye ting.

I går imponerte jeg noen jyplinger i quiz, fordi jeg hadde stålkontroll på hovedfigurene i Sesam Stasjon, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rister på hodet*

Uff, det er jo nesten litt synd på foreldrene/besteforeldrene som så hardt prøver å få barna til å se på tv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette reagerte jeg også på. Jeg kan ikke forstå at det er et mål å få ungene til å sitte rolig å se på TV - "venne dem til det nye programmet". Jeg lar meg stadig forundre over hva folk kan finne på å klage på - formelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da ser det ut til at det hjelper å protestere:-)

Ja, fra nå av blir de nødt til å høre på Facebook og resten av folket. Hver gang.

Fint at demokratiet fungerer når det gjelder de store, viktige temaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fra nå av blir de nødt til å høre på Facebook og resten av folket. Hver gang.

Fint at demokratiet fungerer når det gjelder de store, viktige temaene.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...