Gjest Svarttrost Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 To barn på 8 og 11 år, har vært gjennom et forferdelig vanskelig samlivsbrudd. Er fremdeles i sorg, og har psykiske problemer på toppen. Sliter med å få alt til å henge sammen når barna er hos meg (annenhver uke). Har ingen å spille på med tanke på f.eks. barnevakt noen timer. Trenger det sårt for å klare å være en god mor resten av tiden. Vet noen der ute om barnevernet kan hjelpe med slikt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg tror at du vil få spørsmål om hvorfor du ikke kan høre med far om han kan ha barna litt mer dersom du ikke klarer det. Ville det vært en løsning om far hadde dem en kveld i din uke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg tror at du vil få spørsmål om hvorfor du ikke kan høre med far om han kan ha barna litt mer dersom du ikke klarer det. Ville det vært en løsning om far hadde dem en kveld i din uke? ;( Det blir så mye flytting for dem, tror det blir stressende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 ;( Det blir så mye flytting for dem, tror det blir stressende? Det tror jeg kommer an på barnas forhold til sin far. Vil det ikke være mer stressende med fremmede mennesker ? Har du evt. råd til å betale en ungdom for å være litt barnevakt av og til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg tror at du vil få spørsmål om hvorfor du ikke kan høre med far om han kan ha barna litt mer dersom du ikke klarer det. Ville det vært en løsning om far hadde dem en kveld i din uke? Mye stolthet her kjenner jeg. Det føles liksom bedre om noen kan være barnevakt et par timer en kveld enn at de ikke skal være der i det hele tatt... Tror de har min sykdom oppe i halsen for lenge siden stakkars små 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Det tror jeg kommer an på barnas forhold til sin far. Vil det ikke være mer stressende med fremmede mennesker ? Har du evt. råd til å betale en ungdom for å være litt barnevakt av og til? Jeg kan betale en ungdom, men hvor finner jeg en slik? Jeg kan jo ikke bare valse inn på ungdomsskolen. Kjenner ingen i den alderen. ARGH! Du har gode ideer, og jeg forkaster. Sorry. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg kan betale en ungdom, men hvor finner jeg en slik? Jeg kan jo ikke bare valse inn på ungdomsskolen. Kjenner ingen i den alderen. ARGH! Du har gode ideer, og jeg forkaster. Sorry. **Jeg kan betale en ungdom, men hvor finner jeg en slik? Jeg kan jo ikke bare valse inn på ungdomsskolen. Kjenner ingen i den alderen. ARGH! Du har gode ideer, og jeg forkaster.** Klart du kan "valse" inn på ungdomsskolen og sette opp en lapp;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 **Jeg kan betale en ungdom, men hvor finner jeg en slik? Jeg kan jo ikke bare valse inn på ungdomsskolen. Kjenner ingen i den alderen. ARGH! Du har gode ideer, og jeg forkaster.** Klart du kan "valse" inn på ungdomsskolen og sette opp en lapp;) Eller henge opp en lapp på butikken..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Eller henge opp en lapp på butikken..? ok, det sier vel kanskje litt om min mental tilstand at jeg ikke en gang klarer å tenke så langt. Tusen takk skal dere ha 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg kan betale en ungdom, men hvor finner jeg en slik? Jeg kan jo ikke bare valse inn på ungdomsskolen. Kjenner ingen i den alderen. ARGH! Du har gode ideer, og jeg forkaster. Sorry. Spør folk du kjenner (bekjente, naboer etc.) om de vet om en ungdom som gjerne vil sitte barnevakt. Min niese på 15 er svært glad for slike muligheter til å tjene penger, og ungdom i den aldereren er ofte gode barnevakter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 ok, det sier vel kanskje litt om min mental tilstand at jeg ikke en gang klarer å tenke så langt. Tusen takk skal dere ha Hvis du går inn og googler banrevakt får du opp div. formidlingsinstanser. Kanskje finnes det noe sånt der du bor. Lykke til ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis du går inn og googler banrevakt får du opp div. formidlingsinstanser. Kanskje finnes det noe sånt der du bor. Lykke til ) takk Lite sted dette så det er vel lite sannsynlig, men jeg skal prøve 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 ok, det sier vel kanskje litt om min mental tilstand at jeg ikke en gang klarer å tenke så langt. Tusen takk skal dere ha Lykke til, håper det ordner seg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 takk Lite sted dette så det er vel lite sannsynlig, men jeg skal prøve PS: Jeg har av og til sett at barnefamilier har søkt i kontaktsannonser og lign. etter reservebesteforeldre. Kanskje verd et forsøk ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 PS: Jeg har av og til sett at barnefamilier har søkt i kontaktsannonser og lign. etter reservebesteforeldre. Kanskje verd et forsøk ) Da ville jeg heller ha gått gjennom barnevernet eller annen kommunal instans. Hadde ikke overlatt barn til fremmede uten at disse var blitt nøye vurdert (inkl. politiattest, noe som ikke privatpersoner kan kreve). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ihlie Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 For noen år siden var jeg i din situasjon.jeg fikk hjelp gjennom helsestasjonen, fikk snakke med ei dame hun hadde jobb gjennom kommunen med å hjelpe fam med forskjellige problemer. fikk satt ord på hva jeg følte jeg hadde behov for. fikk høre om en fam i nærmiljøet mitt, hvor moren hadde vært dagmamma. jeg troppet opp hos de, spurte om de ville hjelpe meg og det ville de. de ble betalt av kommunen og hjalp meg å ha mitt barn etter behov. Jeg er god venn med familien, spesielt med fruen i huset - hun er en god venninne nå. dette reddet meg den gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Da ville jeg heller ha gått gjennom barnevernet eller annen kommunal instans. Hadde ikke overlatt barn til fremmede uten at disse var blitt nøye vurdert (inkl. politiattest, noe som ikke privatpersoner kan kreve). Jeg tenker nok litt som deg frosken - må føle meg sikker på at jeg kan stole på.... Har i første omgang kontaktet noen jeg kjenner som jobber på ungdomsskolen, kanskje de har noen tips. Krysser fingrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg tenker nok litt som deg frosken - må føle meg sikker på at jeg kan stole på.... Har i første omgang kontaktet noen jeg kjenner som jobber på ungdomsskolen, kanskje de har noen tips. Krysser fingrene. Jeg tror du gjør lurt i å finne en vanlig barnevakt gjennom nettverket ditt. Hvis du ikke får til det eller det ikke gir tilstrekkelig avlastning, så synes jeg du skal snakke med faren til barna. Og hvis det heller ikke gir gode nok løsninger, så kan barnevernet være en god instans å snakke med. Men dersom barnas far fungerer ok som far, så mener jeg at dere sammen bør finne best mulige løsninger for dere alle, før du på egen hånd ber om hjelp fra barnevernet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg tror du gjør lurt i å finne en vanlig barnevakt gjennom nettverket ditt. Hvis du ikke får til det eller det ikke gir tilstrekkelig avlastning, så synes jeg du skal snakke med faren til barna. Og hvis det heller ikke gir gode nok løsninger, så kan barnevernet være en god instans å snakke med. Men dersom barnas far fungerer ok som far, så mener jeg at dere sammen bør finne best mulige løsninger for dere alle, før du på egen hånd ber om hjelp fra barnevernet. Tusen takk frosken, gode gode råd dette, og de føles sååå riktige 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.