Gå til innhold

arv

Gjest Lurer litt på dette!

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på dette!
Skrevet

Kan person bosatt i utlandet testamentere alt vedkommende etterlater seg til et barnebarn, uten å gå veien om biologiske barn? Gjelder norsk eller utenlandsk lov når personen har vært bosatt i utlandet i mer enn ti år, men mottatt trygd fra Norge? Noen som vet hvordan dette er, eller hvor jeg kan finne opplysninger om dette?

Skrevet

Jeg tror loven i landet der vedkommende bor gjelder.

Skrevet

Loven der verdiene befinner seg gjelder.

Dvs at min engelske mann forholder seg til engelske arveregler med det han eier i UK, og til norske med det han eier her. Det innebærer også at de som eier f.eks eiendom i Spania men bor i Norge, forholder seg til spanske arvelover for eiendommen der, ikke norsk lov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...