Gjest Lurer litt på dette! Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Kan person bosatt i utlandet testamentere alt vedkommende etterlater seg til et barnebarn, uten å gå veien om biologiske barn? Gjelder norsk eller utenlandsk lov når personen har vært bosatt i utlandet i mer enn ti år, men mottatt trygd fra Norge? Noen som vet hvordan dette er, eller hvor jeg kan finne opplysninger om dette? 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Jeg tror loven i landet der vedkommende bor gjelder. 0 Siter
AAA Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Loven der verdiene befinner seg gjelder. Dvs at min engelske mann forholder seg til engelske arveregler med det han eier i UK, og til norske med det han eier her. Det innebærer også at de som eier f.eks eiendom i Spania men bor i Norge, forholder seg til spanske arvelover for eiendommen der, ikke norsk lov. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.