Gå til innhold

Ut på tur...men hvor finner jeg turen?

Anbefalte innlegg

Gjest Men hvor drar vi?
Skrevet

Jeg vil ta med familien på tur i februar/mars

Flytur med hotel, bade, sole oss, slappe av. En uke..kanskje to.

Hvordan finner jeg denne turen? Vil jo selvsakt ha en god pris og fine muligheter. Må jeg gå inn på hvert og et reiseselskap og søke der eller er det noen kjekke søkemåter som finner scoopene til meg eller noe? :D

Dere reisevante...hjelp meg litt da :)

Skrevet

Jeg tenkte som så at jeg skulle jo virkelig spare penger selv og klare meg på nettet, som jeg er vant til, bare surfe rundt over alt og finne den perfekte turen.

Men da jeg hadde klart å lande på hvor jeg skulle satt jeg igjen med så mye valg og så lite lokalkunnskap at jeg faktisk endte med det lokale reisebyrået, som flere skrøt av mht reiser til den lokasjonen.

De hadde oversikt over hvilke hoteller som lå nærmest det jeg skulle, hvilke hoteller som passet best til min familie sine interesseområder, hvilke hoteller de hadde hatt gjester på før som IKKE falt i smak etc etc.

Har ikke angret et sekund, og prisen den ble faktisk lavere enn det jeg klarte snekre sammen selv.

Gjest Men hvor drar vi?
Skrevet

Jeg tenkte som så at jeg skulle jo virkelig spare penger selv og klare meg på nettet, som jeg er vant til, bare surfe rundt over alt og finne den perfekte turen.

Men da jeg hadde klart å lande på hvor jeg skulle satt jeg igjen med så mye valg og så lite lokalkunnskap at jeg faktisk endte med det lokale reisebyrået, som flere skrøt av mht reiser til den lokasjonen.

De hadde oversikt over hvilke hoteller som lå nærmest det jeg skulle, hvilke hoteller som passet best til min familie sine interesseområder, hvilke hoteller de hadde hatt gjester på før som IKKE falt i smak etc etc.

Har ikke angret et sekund, og prisen den ble faktisk lavere enn det jeg klarte snekre sammen selv.

Det er vel det jeg sitter igjen med også, at det er tonn med reiser og at jeg ikke aner hva som er bra eller ei. Hvem tar jeg, hvor drar jeg, hva gjør jeg?? (har prøvd å søke et par steder liksom, men da må jeg jo vite eksakt datoer og destinasjoner osv. Hadde vært greit med noen tips eller tilbud liksom)

Håpet noen harde reisere hadde et lite ess i ermet til meg ;)

Skrevet

Det er vel det jeg sitter igjen med også, at det er tonn med reiser og at jeg ikke aner hva som er bra eller ei. Hvem tar jeg, hvor drar jeg, hva gjør jeg?? (har prøvd å søke et par steder liksom, men da må jeg jo vite eksakt datoer og destinasjoner osv. Hadde vært greit med noen tips eller tilbud liksom)

Håpet noen harde reisere hadde et lite ess i ermet til meg ;)

De dukker nok opp i løpet av dagen :-)

Finnes jo en del steder på nett man kan søke også, men det kan kanskje være greit å bestemme seg for hovedtrekkene først.

Skal det være en pakkereise ala startour/ving og lignende? Sunwing resort-lignende eller et frittstående hotell med egen strand?

Vil dere ha noe litt mer spesielt, mindre masseturismeaktig, utenfor allfarvei?

Hvilken prisklasse?

Hvilken verdensdel eller hvilke temperaturer ønsker dere?

Kan jo begynne med det :-)

Skrevet

Om det er type chartertur du vil på, så synes jeg det er lettest å søke på charterselskapene. Du kan også søke på f.eks. finn.no men de har ikke alt der - så vidt jeg har klart å vurdere.

Lykke til :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg har noen linker, men om du ikke vet hvor du vil i utgangspunktet spørs det om det hjelper deg så mye. Du kan sammenligne priser til en bestemt lokasjon, men det står ikke så mye informasjon om stedet, hotellet osv. Er det noe spesielt du er ute etter bør du heller ta en tur til et reisebyrå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...