Gå til innhold

endre emne i en tråd

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt hilsen fra meg
Skrevet

Hei Glimtipper,

I slike tilfeller så kan du jo bare sende en melding til meg (eller be om eposten min og sende en epost), så sørger jeg selvsagt for at noe av ennet beholdes, slik at du kan se hvilken tråd det er. Det handler jo ikke om å "lure folk" til å lese, men for at deltakerne i tråden skal finne frem. Særlig hvis man veksler mellom 2-3 forskjellige maskiner, og nesten alle innleggene står som ulest.

Med vennlig hilsen

''I slike tilfeller så kan du jo bare sende en melding til meg (eller be om eposten min og sende en epost), så sørger jeg selvsagt for at noe av ennet beholdes, slik at du kan se hvilken tråd det er.''

Hvis det er så enkelt, hvorfor kan du ikke da sørge for det i alle tråder i steden? Det kan være endre folk med andre eksempler en Glimtrippers, og det må da vær mer tungvint at alle skal sende deg en mail når det skjer enn at du i utgangspunket forhindrer at det skjer?

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Glimtipper

8

• Bookworm

7

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''I slike tilfeller så kan du jo bare sende en melding til meg (eller be om eposten min og sende en epost), så sørger jeg selvsagt for at noe av ennet beholdes, slik at du kan se hvilken tråd det er.''

Hvis det er så enkelt, hvorfor kan du ikke da sørge for det i alle tråder i steden? Det kan være endre folk med andre eksempler en Glimtrippers, og det må da vær mer tungvint at alle skal sende deg en mail når det skjer enn at du i utgangspunket forhindrer at det skjer?

Fordi ingen lider særlig overlast av å lese et innlegg om "spøkelser" og lignende, men det kan være et problem i tråder om overgrep, voldtekt, abort og noen få sensitive emner.

Du har nå brukt mer tid på å skrive innlegg i denne tråden enn det du ville ha brukt til å klikke deg videre i de tilfellene du havner i feil tråd.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er da heller ingen som har bestemt noen ting her. Folk har kommet med synspunkter, og prøvd å få motparten til å forstå. Ingen har bestemt at sør ikke kan få gjøre som han gjør, men folk har fortalt hva de synes om det, og så blir det opp til sør hva han gjør med det. Personlig synes jeg Glimtrippers eksempel burde få sør til å tenke seg om en gang til, men ingen bestemmer hva sør skal gjøre. Hvor har du det fra?

Med all respekt for Glimtipper, men hvis man skal måtte ta hensyn til hva enkelte kan ha opplevd, kan vi ikke diskutere noe mer her inne...

Gjest migueline
Skrevet

Er det den nye sporten? Å henge etter meg? Gratulerer med at du klarte å bruke samme nick denne gangen.

Jeg tror ikke at det var fleip når du skrev at Sør herper tråder.

Jeg bruker de nickene som passer meg, og hold de spydighetene for deg selv. Du har vært før og er nå en sur megge for mange av oss her.

Gjest migueline
Skrevet

Nå syns jeg du er barnslig!

Det er det flere som har skrevet før deg i andre sammenhenger, men Ulvinnen har aldri forstått det. Jeg har liten tro på det denne gangen.

Skrevet

Med all respekt for Glimtipper, men hvis man skal måtte ta hensyn til hva enkelte kan ha opplevd, kan vi ikke diskutere noe mer her inne...

Jeg tror du misforsto meg. Ingen forventer at andre skal unngå emner som er sensitive for en selv. Nettopp derfor er det praktisk at man kan utelukke tråder og ikke konstant klikke seg innpå en ved uhell fra 100 nyeste. Å beholde samme emne når temaet er nogenlunde det samme hjelper altså de som forsøker å ta ansvar for seg selv (ved å unngå det som plager en).

At du fremdeles synes det er for stort offer å be om er greit, men det er ikke det samme som å be at man -unngår- visse temaer. Det har, så vidt jeg vet, ingen bedt om.

Skrevet

Noen synes det er irriterende, andre synes det er helt greit. Hvordan skal vi da kunne bestemme hva som er riktig å gjøre? Så lenge muligheten for å endre emnet er der, er nok dette noe alle må leve med, og ærlig talt - for en oppkonstruert problemstilling...

Her om dagen så fikk ikke Nick lov til å henge på havnet til den han svarte i innleggene sine - er det noe rart at det blir krig i verden sier jeg bare..

''Her om dagen så fikk ikke Nick lov til å henge på havnet til den han svarte i innleggene sine - er det noe rart at det blir krig i verden sier jeg bare..'' Jøss, hvorfor ikke, det er jo ryddig og greit det.

Gjest Niccola
Skrevet

Noen synes det er irriterende, andre synes det er helt greit. Hvordan skal vi da kunne bestemme hva som er riktig å gjøre? Så lenge muligheten for å endre emnet er der, er nok dette noe alle må leve med, og ærlig talt - for en oppkonstruert problemstilling...

Her om dagen så fikk ikke Nick lov til å henge på havnet til den han svarte i innleggene sine - er det noe rart at det blir krig i verden sier jeg bare..

''Her om dagen så fikk ikke Nick lov til å henge på havnet til den han svarte i innleggene sine''

Ja, det var en usedvanlig grinete tilbakemelding. Har man ikke problemer, så konstruerer man dem.

Gjest Niccola
Skrevet

Er det den nye sporten? Å henge etter meg? Gratulerer med at du klarte å bruke samme nick denne gangen.

Var det ikke du som klaget på at nick la til navnet på den han svarte i tittelen?

Er det kanskje på tide med en pause fra DOL siden det er så mye som irriterer deg?

Skrevet

Nå er det jo ikke jeg som gir dette oppmerksomhet.

Jeg kunne sikkert gjort mye rart, men det er faktisk enklere å kopiere ut noen relevante ord fra innlegget opp i emnefeltet. DOL er ikke så stort at det er et problem med mindre man ønsker å gjøre det til et problem.

Hvis man først skal finne problemer så kan man jo påpeke at "oppgitt hilsen fra meg" sannsynligvis ikke er det faste nicket til en person, og det kan det være mange som ikke liker.

Med vennlig hilsen

Jeg har irritert meg bestandig over den skiftigen av overskriften, men må si jeg er helt enig i at engangsnick er et mye større problem. Jeg svarer stort sett ikke engangsnick bortsett fra hvis jeg skjønner hvem det er.

Men det er fordi jeg orker ikke grinete folk for tiden og da vet jeg hvem jeg kan forvente grinete svar fra hvis jeg motsier dem.

Skrevet

Fullstendig enig med deg. Det er vel omtrent bare Sør som driver med det, men til gjengjeld herper han trådene så det holder. Det er noe respektløst over det. Det er mye bedre om han starter en ny tråd, noe som er vanlig kotyme på de fleste forum.

Det er jo det som er så godt med dol at herping av tråder er lov. Det er jo halve moroa å se hvordan tråden forandrer seg, kjedelige tråder blir plutselig interessante og det er sannelig ikke bare sør som herper tråder, det skjer veldig ofte her inne uansett emne

Gjest hahahahahah
Skrevet

Jeg tror ikke at det var fleip når du skrev at Sør herper tråder.

Jeg bruker de nickene som passer meg, og hold de spydighetene for deg selv. Du har vært før og er nå en sur megge for mange av oss her.

Og hvem er megga her inne? Du er jammen meg den største megga av alle og klarer ikke å skifte skrivestil heller så du er så gjenkjennelig at det er morsomt

Gjest Moderator
Skrevet

Og hvem er megga her inne? Du er jammen meg den største megga av alle og klarer ikke å skifte skrivestil heller så du er så gjenkjennelig at det er morsomt

Vennligst ikke benytt mer enn ett nick i hver enkelt tråd!

I tillegg kan du godt forsøke å diskutere sak mer enn person.

Gjest Moderator
Skrevet

Fra vår side vil vi oppfordre til at man viser moderasjon når det gjelder bruk av muligheten til å skifte overskrift i en tråd. Det er greit å skifte overskrift hvis innholdet i diskusjonen ikke lenger har noe med den opprinnelige diskusjonen å gjøre, men hvis temaet fortsatt er det samme ønsker vi at hovedoverskriften - evt. med tilleggsoverskrift - benyttes.

Gjest Moderator
Skrevet

Gi deg nå. Du må da innse at det er mye liv her nå når Sør er tilbake og han herper ingenting. Du kan rett og slett ikke styre dol slik som du vil ha det, og får da bare befinne deg andre steder. Tror at det vil merkes mindre om du blir borte enn Sør.

Sør er aldeles hjertelig velkommen tilbake.

Vi ønsker at dere unngår slike personfokuserende innlegg. Fint om det i størst mulig grad diskuteres sak, og ikke person.

Gjest Moderator
Skrevet

Nå er det jo ikke jeg som gir dette oppmerksomhet.

Jeg kunne sikkert gjort mye rart, men det er faktisk enklere å kopiere ut noen relevante ord fra innlegget opp i emnefeltet. DOL er ikke så stort at det er et problem med mindre man ønsker å gjøre det til et problem.

Hvis man først skal finne problemer så kan man jo påpeke at "oppgitt hilsen fra meg" sannsynligvis ikke er det faste nicket til en person, og det kan det være mange som ikke liker.

Med vennlig hilsen

Vi har ikke krav om bruk av fast nick på doktoronline.no. Derimot ønsker vi at den enkelte kun skal bruke ett nick i hver tråd.

Skrevet

''Her om dagen så fikk ikke Nick lov til å henge på havnet til den han svarte i innleggene sine - er det noe rart at det blir krig i verden sier jeg bare..'' Jøss, hvorfor ikke, det er jo ryddig og greit det.

Noen fant det veldig irriterende at han gjorde det - selv om flertallet tydeligvis syntes det var veldig ryddig og greit:-)

Skrevet

Fra vår side vil vi oppfordre til at man viser moderasjon når det gjelder bruk av muligheten til å skifte overskrift i en tråd. Det er greit å skifte overskrift hvis innholdet i diskusjonen ikke lenger har noe med den opprinnelige diskusjonen å gjøre, men hvis temaet fortsatt er det samme ønsker vi at hovedoverskriften - evt. med tilleggsoverskrift - benyttes.

Støttes!

Moderat bruk av overskriftsendring bør etterstrebes:-)

Skrevet

Det er jo det som er så godt med dol at herping av tråder er lov. Det er jo halve moroa å se hvordan tråden forandrer seg, kjedelige tråder blir plutselig interessante og det er sannelig ikke bare sør som herper tråder, det skjer veldig ofte her inne uansett emne

Helt enig! Jeg vil ikke kalle dette for "herping". Det fin med dol er jo nettopp en del av disse avsporingene.

Og så kan det sikkert diskuteres hva som regnes som en "avsporing" også - jeg synes at i en tråd som omhandler gjengangere i ett bestemt hus og om dette burde gjøre trådstarter skeptisk til å kjøpe dette huset må det være greit at det blir mer generell diskusjon om overnaturlige emner. Hvis man skal "henge" noen for å snakke om overnaturlige emner generelt og ikke bare om huskjøp, så er det mange som bør henges i den tråden :-)

Skrevet

Støttes!

Moderat bruk av overskriftsendring bør etterstrebes:-)

Samme her. Synes det blir mer oversiktlig og greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...