Gå til innhold

Egoistisk mamma

Gjest Egoistisk mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Egoistisk mamma

Jeg er lei meg. Fordi jeg ikke har ivaretatt barnas behov foran mine egne i en vanskelig sak. Det føles så egoistisk. Er lov å gjøre feil, men likevel...

Har snudd nå. Og jeg vet jeg får det tøft fremover. Kanskje blir jeg syk (deprimert) av det også, det er min erfaring. Men jeg gjør det, for barnas skyld.

Intet spørsmål, bare litt syting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen tanker

''Har snudd nå. Og jeg vet jeg får det tøft fremover. Kanskje blir jeg syk (deprimert) av det også, det er min erfaring. Men jeg gjør det, for barnas skyld.

''

Det er fint lite du kan gjøre i ettertid med at du har vært egoistisk. Gjort er gjort, og det viktige er å se fremover og la barna få lide minst mulig. Jeg vet ikke hvorfor du tenker du får det verre fremover. Om det er skyldopplevelsen som kommer til å gjøre deg deprimert. I så tilfelle vil barna fortsette å lide. Det er ikke barna dine tjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er lei meg. Fordi jeg ikke har ivaretatt barnas behov foran mine egne i en vanskelig sak.''

At du ser dette selv er bra,det er et skritt i riktig retning :-)

Verre er det med dem som turer på,og gir blaffen i barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver flere ting som er veldig positive.

For det første har du tatt inn over deg at du har handlet galt og følgelig staket ut en ny og bedre kurs.

For det andre er du villig til å gjøre det som er riktig og til barnas beste selv om det koster.

For det tredje har du kommet fram til dette før det er for sent å rette på noe.

Lett og si, men forsøk å ikke slå og straffe deg selv for det som ble feil. Det hjelper verken barna eller deg selv. Bruk heller ergrelsen, bondeangeren og frustrasjonen til å legge desto mer krefter i å gjøre ting riktig.

Om du klarer, kan det sikkert være nyttig for deg å ikke gå og forvente negative følelser og reaksjoner som f.eks. depresjon. Prøv heller å være mer avventende til hvordan ting kommer til å bli og oppleves. Graver man seg ned i negative forventninger, kan de fort bli selvoppfyllende profetier.

Du trenger ikke gjøre alt sammen helt riktig og perfekt. Alt som blir mer riktig og konstruktivt enn før er lange skritt i riktig rettning.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Alle kan prioritere feil, og enkelte ganger skjønner man det dessverre ikke før etterpå.

Men det er bedre sent enn aldri - får håpe du har mulighet til å rette opp - på ene eller andre måten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...