Gjest kanskje videreutdanning Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Skal søke videreutdanning. Arbeidsplassen krever at du binder deg til jobben 2 år etter endt utdanning. Hva betyr dette i praksis og hvilke konsekvenser vil dette få hvis jeg slutter før bindingstiden er over? Utdanningen er 2 år på deltid. Feks hva skjer hvis jeg slutter når jeg har ett år igjen av bindingstiden? må jeg tilbakebetale lønnen jeg fikk de ukene jeg var på skole for 3 år tilbake eller? Jeg har ca 1 uke hver mnd jeg er på ukesamling, samt eksamenstiden. Skulle gjerne visst helt eksakt hvordan dette fungerer i praksis. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har ikke noen erfaring eller kunnskap nok til å svare deg, så dette blir min egen hypotese: Det vil vel i praksis bety at du binder deg til å jobbe i 2 år hos denne arbeidsgiveren etter endt videreutdanning. Hvilke konsekvenser det vil få om du bryter bindingstiden, vet jeg ikke. Har du fått noen kontrakt/avtale på det? 0 Siter
Gjest my guess Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har ikke vært borti dette selv, men jeg antar du må betale det utdanningen koster og evt lønnstillegg du har mottatt som følge av den nye kunnskapen du har tilegnet deg. 0 Siter
Sør Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Hei, Dette er nok så individuelt at du må spørre der du er ansatt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Hugmee Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Der jeg jobbet tidligre hadde vi slike avtaler. For oss betød det at en evt ny arbeidsgiver måtte betale oss ut (kjøpe ass fra bedriften) om vi sluttet tidligre. Summen kom an på hvor i bindingstiden en var og ble en forhandling mellom de to bedriftene. Men som de andre sier er det store forskjeller så les kontrakten din nøye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.