Gå til innhold

Hva vil det si å binde seg i jobb vedr utdanning

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje videreutdanning
Skrevet

Skal søke videreutdanning. Arbeidsplassen krever at du binder deg til jobben 2 år etter endt utdanning. Hva betyr dette i praksis og hvilke konsekvenser vil dette få hvis jeg slutter før bindingstiden er over?

Utdanningen er 2 år på deltid. Feks hva skjer hvis jeg slutter når jeg har ett år igjen av bindingstiden? må jeg tilbakebetale lønnen jeg fikk de ukene jeg var på skole for 3 år tilbake eller? Jeg har ca 1 uke hver mnd jeg er på ukesamling, samt eksamenstiden.

Skulle gjerne visst helt eksakt hvordan dette fungerer i praksis.

Skrevet

Jeg har ikke noen erfaring eller kunnskap nok til å svare deg, så dette blir min egen hypotese:

Det vil vel i praksis bety at du binder deg til å jobbe i 2 år hos denne arbeidsgiveren etter endt videreutdanning.

Hvilke konsekvenser det vil få om du bryter bindingstiden, vet jeg ikke. Har du fått noen kontrakt/avtale på det?

Gjest my guess
Skrevet

Jeg har ikke vært borti dette selv, men jeg antar du må betale det utdanningen koster og evt lønnstillegg du har mottatt som følge av den nye kunnskapen du har tilegnet deg.

Skrevet

Hei,

Dette er nok så individuelt at du må spørre der du er ansatt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Der jeg jobbet tidligre hadde vi slike avtaler. For oss betød det at en evt ny arbeidsgiver måtte betale oss ut (kjøpe ass fra bedriften) om vi sluttet tidligre. Summen kom an på hvor i bindingstiden en var og ble en forhandling mellom de to bedriftene.

Men som de andre sier er det store forskjeller så les kontrakten din nøye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...