Gjest syns det høres rart ut... Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er noe jeg har hørt som jeg lurer veldig på:hvis moren og faren til et barn ikke bor sammen,men deler på omsorgen,kan moren da ta barnet til barnevernet?fordi hun føler at hun ikke kan ta vare på barnet?kan barnevernet da sette barnet i fosterhjem uten at det er tatt kontakt med faren? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Nei, barnevernet kan ikke sette barnet bort i fosterhjem uten å ta kontakt med faren dersom de deler omsorgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syns det høres rart ut... Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Nei, barnevernet kan ikke sette barnet bort i fosterhjem uten å ta kontakt med faren dersom de deler omsorgen. så hvis han på det tidspunktet hadde vært skikket til å ta vare på barnet hadde han istedet fått full omsorg da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 så hvis han på det tidspunktet hadde vært skikket til å ta vare på barnet hadde han istedet fått full omsorg da? Det er én mulig løsning. Om det i så fall blir midlertidig eller mer permanent vil avhenge av situasjonen. Barnevernet skal i første omgang se på muligheten til å hjelpe barnet i hjemmet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zzzzz-71 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 så hvis han på det tidspunktet hadde vært skikket til å ta vare på barnet hadde han istedet fått full omsorg da? Ja, da hadde far fått full omsorg. Kjenner til et tilfelle der mor skulle bli fratatt omsorgen, og en far plutselgi dukket opp. Hvis han ville, kunne han fått full omsorg, han ønsket ikke omsorgen, så barnet kom i fosterhjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg vil tro det ikke er mulig, for aller først vil barnevernet finne løsninger for at barnet skal få bo hos sine biologiske foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.