Gå til innhold

Ser jeg fanden på høylys dàg?

Gjest Mamman til lille Sol

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 10 år som i dag tegnet pappan sin med en gråblyant uten smil, med en rett strek der det er munn og med en orasje penis der penishodet er blottlagt.

Hun tegnet også en tegning av seg selv om hvordan hun har det når pappan hennes koser med henne om natten. Store runde og redde øyne og en veldig sur munn og teksten: "sur og lei".

Hun ville ikke si noe om hvordan pappa koser med henne.

Hva skal jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

Barnefar er helgepappa. Vi er skilt.

Jeg har ikke lyst å spekulere i et så utrolig vanskelig tema, men ut fra det du skriver ville jeg nok ikke klart å legge dette vekk.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe, håper noen med mer kunnskap kan svare deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ikke gå for fort frem. Diskuter dette med noen du stoler på og som er uhildet. Luft dette gjerne med noen som kjenner jenta godt. Dette kan bety både det ene og det andre, men trenger ikke å være så alvorlig som du tenker nå. Hvis du raser frem kan du ødelegge mye for deg og andre, men ikke blås dette vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jenta di endret adferd ellers?

Ja, hun har vært veldig seksualisert i det siste. Kaller meg MammaPikk og at mamma har hatt pikken til pappa i tissen sin osv. Unnskyld grove ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hypnotika

Ja, hun har vært veldig seksualisert i det siste. Kaller meg MammaPikk og at mamma har hatt pikken til pappa i tissen sin osv. Unnskyld grove ord.

Hm, jeg tror nok jeg hadde tatt en prat til med barnet i første omgang. Det kan jo være mye hun har sett, det trenger jo ikke være noe galt. Ellers ta en prat med helsesøster kanskje, men gå varsomt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt helsesøster i morgen for å få hjelp til hvordan du skal gå frem videre. Ta med deg tegningen og forklar nøyaktig for henne hvordan du opplever at barnet har forandret seg. For dette må du helt klart ta tak i! *Trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg tror nok jeg hadde tatt en prat til med barnet i første omgang. Det kan jo være mye hun har sett, det trenger jo ikke være noe galt. Ellers ta en prat med helsesøster kanskje, men gå varsomt frem.

Jeg har pratet med henne om dette tre ganger siste uke og hver gang sier hun det samme. Først i dag kom jeg på ideen og be henne tegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal snakke videre om dette med henne akkurat nå. Det kan forringe eventuelt vitnemål om mistankene dine stemmer, så ikke ta i mot det rådet.

Kontakt helsesøster eller fastlege i morgen. Rådfør deg også med politiet, de vil vite hva du skal gjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt kan skremme vannet av hvem som helst.

Dette kan ha en triviell forklaring.

Men det vet du ikke. Helt sikkert lurt å be om råd.

Har du et godt forhold til helsesøster og er trygg på hennes kompetanse, kan du søke råd der. Vet du ikke hvem eller hva du vil møte på helsestasjonen er det kanskje bedre å forhøre deg et annet sted.

Hjelpen du får kan være tilfeldig og av varierende kvalitet og fornuft. Om du går rett til der du vet kompetanse finnes, kan du spare deg selv og barnet mye.

Prøv f.eks. her.

http://www.barnehuset.net/

Håper det er falsk alarm.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes i hvertfall du ikke skal la det ligge. bedre å undersøke litt nøyere og finne ut at det var falsk alarm enn å la det "skure" og finne ut om 3-4-5 år at ungen er seksuelt misbrukt.

Bare pass på at du ikke legger ordene i munnen på henne når du snakker om det, still åpne spørsmål. Ta kontakt med profesjonelle, ikke "avhør" henne selv.

Lykke til , håper det er falsk alarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har bedt om mitt råd, og jeg spør som "hypnotika": Har jenta di endret adferd ellers?

Har andre også observert adferdsendringen? Om du ikke vet, spør læreren, foreldrene til bestevenninnen osv.

Ta det alvorlig, men ikke gå hard inn på henne nå med en gang.

Om det har skjedd en adfersendring med seksualisering, adfersvansker eller i depressiv retning, kan nok dette være meget alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bedt om mitt råd, og jeg spør som "hypnotika": Har jenta di endret adferd ellers?

Har andre også observert adferdsendringen? Om du ikke vet, spør læreren, foreldrene til bestevenninnen osv.

Ta det alvorlig, men ikke gå hard inn på henne nå med en gang.

Om det har skjedd en adfersendring med seksualisering, adfersvansker eller i depressiv retning, kan nok dette være meget alvorlig.

Ja, hun har vært veldig seksualisert den siste tiden. Verbalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med helsesøster så fort som mulig.

Hun vil helt sikkert henvise deg til kyndige folk.

Skriv ned alt hun har sagt og tegnet og notér deg også adferdsendringer. Få med datoer.

Loggfør også ting du evt. hører fra andre.

Det kan være du får bruk for det senere.

Håper du får god hjelp og støtte videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...