Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg husker dem, men jeg hadde aldri en sånn selv. :o) Hadde derimot diverse fra Trondhjem og Strindens sparebank da jeg har en onkel som fremdeles jobber der. Han hadde alltid med seg et rikt utvalg reklameeffekter da vi møttes i sommerferien. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, slik har jeg ikke sett.

Husker derimot slike gjennomsiktige kronerør, som jeg ikke fant bilde av i farten.

Det var på den tiden bankene oppmuntret en til å spare småpenger og veksle dem inn i banken, og ikke tok et gebyr større enn sparesummen for å veksle dem inn :/.

Skrevet

Nei, jeg husker dem, men jeg hadde aldri en sånn selv. :o) Hadde derimot diverse fra Trondhjem og Strindens sparebank da jeg har en onkel som fremdeles jobber der. Han hadde alltid med seg et rikt utvalg reklameeffekter da vi møttes i sommerferien. :o)

Ja, det var adskillig mer reklameeffekter å få i banker før i tiden :-)

Skrevet

Har aldri sett den. Men den var fin :-)

Gjennomsiktige rør som Elextra beskriver, var tingen i min barndom. Og noen liknende som så ut som en romrakett.

Skrevet

Nei, slik har jeg ikke sett.

Husker derimot slike gjennomsiktige kronerør, som jeg ikke fant bilde av i farten.

Det var på den tiden bankene oppmuntret en til å spare småpenger og veksle dem inn i banken, og ikke tok et gebyr større enn sparesummen for å veksle dem inn :/.

Ja, de kronerørene husker jeg også :-)

Jeg husker også at vi vekslet inn mynter uten å måtte betale gebyr. Men jeg antar at man fortsatt kan tømme sparebøssa og sette pengene inn på konto uten at de tar gebyr?

Skrevet

Ja, det var adskillig mer reklameeffekter å få i banker før i tiden :-)

Noen banker har veldig mye fortsatt. Barna mine har konto i en liten lokalbank, derfra har de haugevis med reklameeffekter. Mer og mindre nyttige ting, vil jeg si.

De har også konto i DnbNor. De sendte drikkeflaske til ett av tre barn her for en stund siden. Hva nå det skulle være godt for?

Skrevet

Jeg husker også at vi vekslet inn mynter uten å måtte betale gebyr. Men jeg antar at man fortsatt kan tømme sparebøssa og sette pengene inn på konto uten at de tar gebyr?

''Men jeg antar at man fortsatt kan tømme sparebøssa og sette pengene inn på konto uten at de tar gebyr?''

Hvordan funker egentlig det der i dag - det er jo stadig flere banker som ikke har penger nå, men kun nett-bank? Jeg har vært i to banker (Fokus og Selbu Sparebank) hvor de ikke har penger lenger.

Skrevet

Noen banker har veldig mye fortsatt. Barna mine har konto i en liten lokalbank, derfra har de haugevis med reklameeffekter. Mer og mindre nyttige ting, vil jeg si.

De har også konto i DnbNor. De sendte drikkeflaske til ett av tre barn her for en stund siden. Hva nå det skulle være godt for?

Jeg har vokst opp med en forelder som jobbet i bank, og antall effekter med logo - både slike som ble gitt ut til kunder generelt og slike som bare ble gitt til ansatte - var kraftig nedadgående i løpet av årene...:-)

Skrevet

''Men jeg antar at man fortsatt kan tømme sparebøssa og sette pengene inn på konto uten at de tar gebyr?''

Hvordan funker egentlig det der i dag - det er jo stadig flere banker som ikke har penger nå, men kun nett-bank? Jeg har vært i to banker (Fokus og Selbu Sparebank) hvor de ikke har penger lenger.

Jeg vet virkelig ikke. Det er år og dag siden sist sønnen min tømte sparebøssa i banken...

Nå står den der og kan åpnes uten nøkkel etter et fall i gulvet, så strengt tatt burde vi vel bare ta ut myntene slik at han kan ha dem i lommeboka si og gi blanke i hele sparebøssestyret:-)

Skrevet

Herlig! Hadde også en slik som barn (på 70-tallet, hmmff..) i en lokal sparebank i ei Østlandsbygd.

Nostalgiske minner :-)

Skrevet

Barna mine har sparebøsser de kan tømme gebyrfritt i (den før omtalte) sparebanken, som dessuten arrangerer bøssetømmingsdager med konkurranser, premier, aktiviterer, boller, brus etc

Skrevet

Søstera mi hadde den - jeg hadde en annen, husker ikke hvilken.

Ungene våre har hver sin sparebank-sparebøsse som de fikk da kontoen deres ble opprettet til dåpen - og de legger i litt der med ujvene mellomrom, og så tømmer vi den en gang i året eller muligens hvert andre år.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg husker også at vi vekslet inn mynter uten å måtte betale gebyr. Men jeg antar at man fortsatt kan tømme sparebøssa og sette pengene inn på konto uten at de tar gebyr?''

Aner ikke, har ikke vært aktuelt med barna ennå. Men du som har en 12-13-åring...? ;)

Skrevet

''Jeg husker også at vi vekslet inn mynter uten å måtte betale gebyr. Men jeg antar at man fortsatt kan tømme sparebøssa og sette pengene inn på konto uten at de tar gebyr?''

Aner ikke, har ikke vært aktuelt med barna ennå. Men du som har en 12-13-åring...? ;)

Det er noen år siden vi var i banken med sparebøssa hans:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er noen år siden vi var i banken med sparebøssa hans:-)

Så dere har vært det, altså? :)

Tror jeg har vært innom en bankfilial maks fem ganger i løpet av de siste 8-10 årene.

Gjest Elextra
Skrevet

Barna mine har sparebøsser de kan tømme gebyrfritt i (den før omtalte) sparebanken, som dessuten arrangerer bøssetømmingsdager med konkurranser, premier, aktiviterer, boller, brus etc

''Barna mine har sparebøsser de kan tømme gebyrfritt i (den før omtalte) sparebanken, som dessuten arrangerer bøssetømmingsdager med konkurranser, premier, aktiviterer, boller, brus etc''

Finnes virkelig slikt ennå? :)

Antar de mener de kan bygge lojale kunder på den måten. Og det funker, kanskje? Men frykter slike tjenester er på vei ut.

Skrevet

''Barna mine har sparebøsser de kan tømme gebyrfritt i (den før omtalte) sparebanken, som dessuten arrangerer bøssetømmingsdager med konkurranser, premier, aktiviterer, boller, brus etc''

Finnes virkelig slikt ennå? :)

Antar de mener de kan bygge lojale kunder på den måten. Og det funker, kanskje? Men frykter slike tjenester er på vei ut.

Aktiviteter skulle det stått, ser jeg nå..

Ja, de finnes iallfalll fortsatt på indre Østland, og ja, det er selvfølgelig for å opprettholde eksisterende kunder og evt kapre nye!

Men hyggelig likevel, ikke minst for barna :-) Og vi voksne står fortsatt fritt til å bytte bank eller opprettholde forholdet til annen bank ;-)

Skrevet

Vi tømte sparebøssa til Guttungen i fjor. Det var gebyrfritt så lenge pengene skulle inn på konto.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...