Gå til innhold

Datteren min er "lei" av en jente

linko

Anbefalte innlegg

Hvordan angripe dette? Datteren min (10 år) sa tidligere i høst at hun er lei av en jente som er 2 år yngre (de går på skole med ca 35 elever, slik at de ofte leker med barn som er eldre og yngre enn seg selv). Lillebror oppfattet dette og fortalte det til jenta det handlet om, noe som gjorde at vi tok opp saken og sa at dette ikke var akseptabelt. Nå er temaet oppe igjen. Min datter føler at jenta "klenger seg på henne", og blir lei av å være sammen med henne. Tydelig at hun synes at situasjonen er ubehagelig fordi hun vet hva vi mener om saken.

Nå er jeg litt i tvil, hvordan skal vi angripe dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med jenta di og få henne til å fortelle hvorfor hun er lei hun andre jenta..

Hvorfor vil hun ikke være sammen med henne? Er hun klengete, invaderende, eller hva? Gjelder det bare på skolen, eller hjemme også?

Snakk evt. med kontaktlærer, og prøv å finne en løsning, som er en god løsning for begge jentene..

For øvrig; å snakke om slike ting foran yngre søsken, kan fort bli litt pinlig, idet de forteller videre...

Prøv å ha slike samtaler på tomannshånd, for å unngå akkurat det...

Dersom du værer at datteren din skal til å si noe om noe slikt, kan du jo ta henne til side, slik at ikke yngre søsken hører noe. Eller si at dere snakker om dette etterpå, når dere er på tomannshånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så synes jeg at barn skal få velge sine venner. Snuppa her i huset har et par som ho går dårlig over ens med. Uten at jeg prøver å legge skylden på den ene eller den andre. Jeg synes da at ho ikke bør leke med disse barna, men heller finne seg venner som ho trives med.

Å pålegge barna å være venn med noen blir feil for meg. Jeg vet jo selv at jeg ikke trives like godt i alles selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...