margerita1365380476 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hvor mange lurer på dagen sover deres ettåringer? Minstemann blir ett år nå denne uka og har brukt å sove to lurer om dagen. Han sovner 18.30,våkner 4.30 og får pupp sover deretter til 6.30. Han har brukt å sove fra 9-10 og 13-14. I det siste har han ikke vært trøtt i 9-tiden. Tenkte å dra det ut så han kan sove en lang lur om dagen. Hva tror dere? I dag holdt jeg ham oppe til 10.30. Får se hvor lenge han sover da. HVis han våkner 12 er det jo lenge for ham å være våken til 18.30? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Snuppa her sov en lur om dagen fra hun var 9-10 mnd gammel. Poden begynte vel med en lur da han begynte i barnehagen 13 mnd gammel, før det sov han gjerne to små. Det blir noen trøtte dager før det går seg til, men jeg ville prøvd å drøye den første duppen litt ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Våre barn la om til en lur i 9- 10 mnd. alder. (Ikke det at de sov så lenge....) Men det var gjerne fra 12. tiden og en liten time. Det passet og med barnehageskjemaet da de begynte der ved 1 1/2års alder. Må understreke at jeg sluttet med nattamming ved 5 mnd. alder og at de sov til 6- tiden ved ett års alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Snuppa her sov en lur om dagen fra hun var 9-10 mnd gammel. Poden begynte vel med en lur da han begynte i barnehagen 13 mnd gammel, før det sov han gjerne to små. Det blir noen trøtte dager før det går seg til, men jeg ville prøvd å drøye den første duppen litt ja. Han sover enda:) Håper han kan begynne med en lur nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en lur fra ettårsalder Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Snuppa begynte i barnehagen den uken hun fylte ett år. Vi begynte å legge henne litt før halv tolv på formiddagen ca en måned før barnehagestart, for å tilpasse oss barnehagerutinene, hvor de bare sov en gang om dagen. Frem til hun var ti - elleve måneder sov hun to ganger om dagen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Begge mine gikk fra to til én daglur da de var ca. ni måneder gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Minsten min sluttet med den tidlige luren rett etter at han var blitt ett år. Han gikk da over til å sove en ganske lang lur rett etter formiddagsmaten. Han la seg for natten ca. kl. 19, aldri før. Den eldste husker jeg ikke, men hun har alltid trengt mer søvn enn lillebroren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Da mine var rundt 1 års alderen gikk vi over til 1 dupp om dagen. Gradvis forskøv vi duppen til at den startet i 11-12-tiden. Den varte da gjerne 1-3 timer. La seg rundt kl. 18 på kvelden, og sov hele natta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Da jenta mi begynte i bhg sov hun fremdeles to ganger om dagen. Husker jeg strevde litt med å få dem til å skjønne at hun hadde behov for en lur fra 9-10 i tillegg til "fellessovingen" i 12-tida. hun var da akkurat ett år. I løpet av en 3-4 mndr ble to lurer redusert til en. Jeg tror man bare må prøve seg fra, for søvnbehov er veldig individuelt, også for de bittesmå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.