jubalong70 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Har ei jente på 10 som er veldig flink til å synge. Hun har alltid sunget mye, og har likt å synge for andre. På skolen blir hun bedt av de andre om å synge, være med i band osv. Hun har laget flere sanger, og den ene tenkte hun å sende inn til MGPjr. Jeg hadde ikke hørt den, men måtte jo nesten det, før vi kunne filme og sende inn. Da fikk jenta fullstendig sceneskrekk, og klarte ikke å synge mer enn første verset (som var kjempefint). Hele halsen snurpet seg sammen, og hun måtte bare stoppe. Nå har fristen for å sende inn gått ut, og hun er veldig lei seg for det. Hva skal jeg gjøre for at hun skal forstå at det ikke er farlig å synge for andre. For å ha det klart, ingen har kritisert syngingen hennes her hjemme, og vi har heller aldri presset henne til å synge 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Vi jobber endel med å få unger til å mestre å stå på scenen. Trening i små settinger med trygge omgivelser som hjemme eller på huskonsert. Trene på hvordan det er å opptre med høy puls og tørr munn: ta 20 spensthopp før du skal synge/spille. Kjenn etter: hvordan var det, hva skjedde med pulsen, pusten, kroppen? -det som hjelper mest er nok mengdetrening i forhold til det å opptre for andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Vi jobber endel med å få unger til å mestre å stå på scenen. Trening i små settinger med trygge omgivelser som hjemme eller på huskonsert. Trene på hvordan det er å opptre med høy puls og tørr munn: ta 20 spensthopp før du skal synge/spille. Kjenn etter: hvordan var det, hva skjedde med pulsen, pusten, kroppen? -det som hjelper mest er nok mengdetrening i forhold til det å opptre for andre. Tusen takk for svar, GA Det rare er at hun ikke er redd for å opptre sammen med andre. På skolen har de jevnlig fremvisninger for hele skolen, og det takler hun helt fint. Da dreier det seg om synging i kor, spilling av piano (alene eller sammen med andre) og skuespill sammen med andre. Da virker det som om hun koser seg, selv om hun kjenner litt nervøsitet. Er det noe jeg kan si for at hun skal roe seg? Synes det er synd hvis hun ikke skal tørre å synge for meg en gang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tusen takk for svar, GA Det rare er at hun ikke er redd for å opptre sammen med andre. På skolen har de jevnlig fremvisninger for hele skolen, og det takler hun helt fint. Da dreier det seg om synging i kor, spilling av piano (alene eller sammen med andre) og skuespill sammen med andre. Da virker det som om hun koser seg, selv om hun kjenner litt nervøsitet. Er det noe jeg kan si for at hun skal roe seg? Synes det er synd hvis hun ikke skal tørre å synge for meg en gang Sett deg med ryggen til og kikk i et blad, sett deg i et annet rom med åpen dør? Kanskje det hjelper med gradvis tilvenning? (motsatt av opplegget for å sovne i egen seng -hehe) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Sett deg med ryggen til og kikk i et blad, sett deg i et annet rom med åpen dør? Kanskje det hjelper med gradvis tilvenning? (motsatt av opplegget for å sovne i egen seng -hehe) Prøvde å ikke se på henne. Da klarte hun å synge første verset og første linje i refrenget - så knøt alt seg igjen. Men skal foreslå at jeg går ut av rommet så hun ikke ser meg. Det vanskelige er jo at hun så gjerne vil at jeg skal høre sangen. Synes så synd på henne Setter veldig pris på rådene dine, GA 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.