Gå til innhold

Amming og alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Heh, den var spesiell.

''Han etterlyser et mer avslappet forhold til alkohol i Norge''

Ja, for det er et innmari anstrengt forhold vi har i dag..?

Skrevet

Han var jo dansk, det forklarer noe :-)

Husker et kolikk-råd i en gammel barnelege-bok - at det som hjalp var et glass rødvin - til moren... Men det var vel ikke for ammingen, men derimot morens nerver ;-)

Skrevet

Heh, den var spesiell.

''Han etterlyser et mer avslappet forhold til alkohol i Norge''

Ja, for det er et innmari anstrengt forhold vi har i dag..?

Danskene synes nok at vi er litt snerpete på alkoholpolitikk ;-)

Gjest Niccola
Skrevet

Danskene synes nok at vi er litt snerpete på alkoholpolitikk ;-)

Ikke bare danskene, men til og med de danske prestene er mer liberale til alkohol enn oss nordmenn ;o)

Gjest kinelle
Skrevet

Er enig i at Norge har en ganske snerpete alkoholpolitikk, men derifra til å anbefale vin før amming er det milelangt. Jeg er helt i mot alkohol under svangerskapet.

Men etter fødselen synes jeg mor har lov å ta seg et glass innomellom. Men drikke etter amming og pumpe melk slik at hun ikke ammer med alkohol i blodet.

Skrevet

Han var jo dansk, det forklarer noe :-)

Husker et kolikk-råd i en gammel barnelege-bok - at det som hjalp var et glass rødvin - til moren... Men det var vel ikke for ammingen, men derimot morens nerver ;-)

Min minste fikk kolikk av rødvin så det var helt uaktuelt. Men det var den gangen vi drakk rødvin lovlig på klinikken og fikk være der noen dager

Skrevet

Er enig i at Norge har en ganske snerpete alkoholpolitikk, men derifra til å anbefale vin før amming er det milelangt. Jeg er helt i mot alkohol under svangerskapet.

Men etter fødselen synes jeg mor har lov å ta seg et glass innomellom. Men drikke etter amming og pumpe melk slik at hun ikke ammer med alkohol i blodet.

Joda, strengt og snerpene kanskje - men å anbefale å drikke alkohol for at barnet skal roe seg ned i dåpen er å dra det litt langt i liberal retning:-)

Gjest kinelle
Skrevet

Joda, strengt og snerpene kanskje - men å anbefale å drikke alkohol for at barnet skal roe seg ned i dåpen er å dra det litt langt i liberal retning:-)

''men å anbefale å drikke alkohol for at barnet skal roe seg ned i dåpen er å dra det litt langt i liberal retning:-)''

så enig, så enig :o)

den gyldne middelvei som det så fint heter er kanskje et bedre utgangspunkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...