PieLill Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Mennesker definerer seg selv i stor grad ut fra tilbakemeldinger fra sine omgivelser. Vi bygger selvbildet vårt ut fra den feedbacken vi får. Jeg kan aldri tenke meg at den vennekrets finnes, hvor alle mener det er helt ok at min gravide venninne tar seg en blås. Og selv om man ikke sier noe, skal det mye til at den gravide ikke oppfatter mer eller mindre subtile signaler om at dette ikke er så greit. Jeg er ikke så glad i ordet skam jeg heller, og bruker det nesten aldri. Når noen foretar helt bevisste handlinger som de vet skader andre som er mindre og helt forsvarsløse, da syns jeg imidlertid man skal skamme seg. Stolt er det i alle fall ingen grunn til å være. Det blir som å la være å lufte hunden i et par dager, fordi man er så innmari hekta på dataspill at man bare ikke greier å logge av. Neivel, men da får man la være å skaffe seg hund da! De som skammer seg så mye at de velger å smugrøyke, er kanskje de som er veldig opptatt av å dømme andre også... ;-) Tanken har aldri falt meg inn at det skulle være verre at en gravid røyker så andre ser det enn i smug. De fleste vil vel velge seg mindre dømmende venner. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Mennesker definerer seg selv i stor grad ut fra tilbakemeldinger fra sine omgivelser. Vi bygger selvbildet vårt ut fra den feedbacken vi får. Jeg kan aldri tenke meg at den vennekrets finnes, hvor alle mener det er helt ok at min gravide venninne tar seg en blås. Og selv om man ikke sier noe, skal det mye til at den gravide ikke oppfatter mer eller mindre subtile signaler om at dette ikke er så greit. Jeg er ikke så glad i ordet skam jeg heller, og bruker det nesten aldri. Når noen foretar helt bevisste handlinger som de vet skader andre som er mindre og helt forsvarsløse, da syns jeg imidlertid man skal skamme seg. Stolt er det i alle fall ingen grunn til å være. Det blir som å la være å lufte hunden i et par dager, fordi man er så innmari hekta på dataspill at man bare ikke greier å logge av. Neivel, men da får man la være å skaffe seg hund da! Et av problemene ved gravide som røyker er at de gjemmer seg vekk, skjuler det for omgivelsene og skjuler det for lege/jordmor. Det at man tør å stå for det man gjør, selv om man vet det fører til fordømmelse fra allmennheten, betyr ikke nødvendigvis annet enn at man er klok nok til å vite at det ikke er bedre eller verre for fosteret om røykingen skjer i hagen hjemme eller på balkongen på slottet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De fleste er ganske så godt orientert. For meg og ikke minst babyen er det revnende likegyldig om de røyker så jeg ser det eller ikke så lenge de røyker. (Så lenge jeg slipper å puste røyken.) Dette handler ikke om besserwisseres dømmetrang. Forresten. Om jeg ser en gravid som røyker, tenker jeg at for henne er det nok veldig vanskelig å slutte. Om jeg i det hele tatt tenker på det. Jeg er igrunn ganske fed up med at gravide blir offentlig eiendom i alt de foretar seg. mvh Det er ganske langt fra å mene at røyking under graviditeten er håpløst, til å mene at gravide er offentlig eiendom i alt de foretar seg. Det er likevel sånn at når man er gravid så påvirker handlingene dine ikke bare deg lenger, men også et lite ufødt liv. Derfor dropper man å drikke seg drita, man dropper tilfeldig sex som kan påføre deg og barnet sykdommer, og man stumper røyken. Ut over det er faktisk handlingsrommet ganske stort, vil jeg påstå. Fra et samfunnsperspektiv er vi jo også opptatt av å fostre frem friske barn av friske mødre. Retningsgivende normer på området er jo bare helt nødvendig, tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det er ganske langt fra å mene at røyking under graviditeten er håpløst, til å mene at gravide er offentlig eiendom i alt de foretar seg. Det er likevel sånn at når man er gravid så påvirker handlingene dine ikke bare deg lenger, men også et lite ufødt liv. Derfor dropper man å drikke seg drita, man dropper tilfeldig sex som kan påføre deg og barnet sykdommer, og man stumper røyken. Ut over det er faktisk handlingsrommet ganske stort, vil jeg påstå. Fra et samfunnsperspektiv er vi jo også opptatt av å fostre frem friske barn av friske mødre. Retningsgivende normer på området er jo bare helt nødvendig, tenker jeg. Når du gjør et poeng ut av at det er verre at gravide røyker offentlig, har du gått langt i å gjøre gravide til offentlig eiendom. Om noen røyker mens de er gravide, er det stort sett fordi de ikke klarer å slutte. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Når du gjør et poeng ut av at det er verre at gravide røyker offentlig, har du gått langt i å gjøre gravide til offentlig eiendom. Om noen røyker mens de er gravide, er det stort sett fordi de ikke klarer å slutte. mvh ''Om noen røyker mens de er gravide, er det stort sett fordi de ikke klarer å slutte.'' Eller fordi, som jeg leste en ungjente fra USA uttale på et forum på internett: "I don't want my baby to suffer nicotine abstinence and come out retarded." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er det ikke ergelig med de replikkene man ikke kommer på før etterpå? mvh Veldig. Av og til kan man få lyst til å snu og finne tilbake til vedkommende vettu... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Et av problemene ved gravide som røyker er at de gjemmer seg vekk, skjuler det for omgivelsene og skjuler det for lege/jordmor. Det at man tør å stå for det man gjør, selv om man vet det fører til fordømmelse fra allmennheten, betyr ikke nødvendigvis annet enn at man er klok nok til å vite at det ikke er bedre eller verre for fosteret om røykingen skjer i hagen hjemme eller på balkongen på slottet. Jeg kommer aldri til å skjønne at noen kan "stå for" at de røyker som gravide, så sånn sett mangler vi nok noen forutsetninger for å kunne forstå hverandre helt her. Jeg tror at alle mennesker har et ansvar for å gjennom sine handlinger være med på å sette standarden for hvordan vi ønsker at vårt samfunn skal være. Jeg vil ikke, med min kulemage, stille meg midt på gata og ta meg en blås, fordi det er en holdning og en handling samfunnet generelt ser (og skal se) som uønsket. Jeg vil ikke bidra til en verden der det er greit. Mine barn formes av de inntrykk de får. Jo flere gravide de ser som røyker, jo mer normativt og ok blir dette ubevisst for dem. Er det sånn vi vil ha det? SKAL vi ikke reagere negativt når noen åpenbart utsetter de svake for fare og risiko? Hvorfor er det ufødte barnet unntatt enhver form for beskyttelse, der vi ville stormet til dersom en mor holdt fast barnet sitt og pustet sigarettrøyk koninuerlig i fjeset på det i ti minutter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 ''Om noen røyker mens de er gravide, er det stort sett fordi de ikke klarer å slutte.'' Eller fordi, som jeg leste en ungjente fra USA uttale på et forum på internett: "I don't want my baby to suffer nicotine abstinence and come out retarded." Haha! Noen er det jo bare ikke håp for ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Når du gjør et poeng ut av at det er verre at gravide røyker offentlig, har du gått langt i å gjøre gravide til offentlig eiendom. Om noen røyker mens de er gravide, er det stort sett fordi de ikke klarer å slutte. mvh Du sa at du var lei av at gravide var offentlig eiendom i alt de foretar seg. Jeg korrigerte begrepet "alt", og satte opp tre handlinger jeg med rette mener man kan forvente at gravide styrer unna. Forøvrig syns jeg som sagt handlingsrommet er ganske stort. Og jeg mener veldig sterkt at det ufødte barnet bør kunne forvente større grad av innblanding og beskyttelse fra omgivelsene når mammaen opptrer uforsvarlig, på samme måte som omgivelsene ville blandet seg inn ved grove overtramp mot fødte barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg er heeelt enig i at man bør være ganske sikker i sin sak før man evt. svært forsiktig uttrykker sin bekymring. Men hvis det er god grunn til bekymring, så blir det litt feil å ikke si noe også. Hvis jeg møter små barn på gaten som tilsynelatende ikke er sammen med en voksen, så slipper jeg ikke barnet av syne før jeg ser en voksen. Jeg har noen ganger stoppet små barn som har klart å komme seg vekk fra foreldrene i butikken og funnet veien ut på fortauet i Bygdøy alle... (Jeg er en del sammen med en 4 åring som er spesialist på slike kunststykker, så det er kanskje derfor jeg legger merke til de som har gjennomført en vellykket rømning...*s*) Dette er jo en helt annen situasjon! Her er det faktisk "påkrevd" at noen bryr seg, og jeg regner med at de som "mistet" barnet bare vil være takknemmelige fordi du blandet deg inn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg kommer aldri til å skjønne at noen kan "stå for" at de røyker som gravide, så sånn sett mangler vi nok noen forutsetninger for å kunne forstå hverandre helt her. Jeg tror at alle mennesker har et ansvar for å gjennom sine handlinger være med på å sette standarden for hvordan vi ønsker at vårt samfunn skal være. Jeg vil ikke, med min kulemage, stille meg midt på gata og ta meg en blås, fordi det er en holdning og en handling samfunnet generelt ser (og skal se) som uønsket. Jeg vil ikke bidra til en verden der det er greit. Mine barn formes av de inntrykk de får. Jo flere gravide de ser som røyker, jo mer normativt og ok blir dette ubevisst for dem. Er det sånn vi vil ha det? SKAL vi ikke reagere negativt når noen åpenbart utsetter de svake for fare og risiko? Hvorfor er det ufødte barnet unntatt enhver form for beskyttelse, der vi ville stormet til dersom en mor holdt fast barnet sitt og pustet sigarettrøyk koninuerlig i fjeset på det i ti minutter? Du snakker om å sette en standard for samfunnet. Min første tanke er: Flott at du tenker slik, men noen har faktisk nok med seg selv. Det gjelder nok i stor grad gravide som røyker under svangerskapet. Vi kan med ganske stor sikkerhet fastslå at det først og fremst handler om unge jenter og ressurssvake på andre vis. Videre synes jeg ikke vi skal gjemme sannheten bort. Barnet mitt kommer ikke til å bli narkoman fordi narkomane får oppholde seg utenfor Oslo S. Ei heller kommer han til å synes det er greit at man røyker som gravid, fordi vi en gang i blant ser en gravid som gjør akkurat det. Samfunnet og oppdragelsen vil raskt fortelle han at det IKKE er greit, uten at jeg trenger å skjelle ut gravide i hans nærvær av den grunn. Du snakker også om at vi ville reddet et spedbarn som opplevde det samme. For det første er det slik at man må sette grensene et sted. I Norge tvangsinnlegger vi gravide rusmisbrukere for å beskytte det ufødte liv, men vi sier at vi ikke kan bestemme om de skal røyke vanlige sigaretter eller ikke. Ei heller kan du stoppe meg fra å spise salami, selv om det potensielt kan skade fosteret. Vi har altså satt en grense for hvor mye inngripen vi skal gjøre og den burde alle forholde seg til. Grunnen til at grensene flyttes det øyeblikk barnet er ute er fordi det da eksisterer utenfor og uavhengig av moren. Vi kan da fjerne barnet fra den skadelige situasjonen, uten at det vil skade moren eller barnet fysisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 ''Jeg kjenner ei skikkeig tøff dame, som uten skrupler går bort til feks gravide som røyker, og gir de ei skyllebøtte de sent vil glemme. Denne dama har stor kunnskap på slike ting og folk får virkelig respekt.'' Her tror jeg du tar feil. De færreste får respekt for et vilt fremmed menneske som kommer bort på gata og kjefter dem huden full for noe hun overhodet ikke har noe med. Det er mye mer sannsynlig at folk synes hun er ei stor megge og fnyser godt av henne etterpå. "Her tror jeg du tar feil. De færreste får respekt for et vilt fremmed menneske som kommer bort på gata og kjefter dem huden full for noe hun overhodet ikke har noe med. Det er mye mer sannsynlig at folk synes hun er ei stor megge og fnyser godt av henne etterpå." ... eller at de rett og slett blir så overrumplet at de ikke får summet seg til å reagere? Er enig i at det er helt forkastelig å røyke når man er gravid. Men i bunn og grunn er det ikke "min sak", og jeg synes det er enda mere forkastelig å skjelle ut fremmede på gata. Forsåvidt kunne jeg nok ha gitt vedkommende et stygt blikk for å utrykke at jeg reagerte. Men jeg ville nok ikke sagt noe direkte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 "Her tror jeg du tar feil. De færreste får respekt for et vilt fremmed menneske som kommer bort på gata og kjefter dem huden full for noe hun overhodet ikke har noe med. Det er mye mer sannsynlig at folk synes hun er ei stor megge og fnyser godt av henne etterpå." ... eller at de rett og slett blir så overrumplet at de ikke får summet seg til å reagere? Er enig i at det er helt forkastelig å røyke når man er gravid. Men i bunn og grunn er det ikke "min sak", og jeg synes det er enda mere forkastelig å skjelle ut fremmede på gata. Forsåvidt kunne jeg nok ha gitt vedkommende et stygt blikk for å utrykke at jeg reagerte. Men jeg ville nok ikke sagt noe direkte. ''... eller at de rett og slett blir så overrumplet at de ikke får summet seg til å reagere?'' Jeg hadde garantert bare blitt stående og måpe. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du snakker om å sette en standard for samfunnet. Min første tanke er: Flott at du tenker slik, men noen har faktisk nok med seg selv. Det gjelder nok i stor grad gravide som røyker under svangerskapet. Vi kan med ganske stor sikkerhet fastslå at det først og fremst handler om unge jenter og ressurssvake på andre vis. Videre synes jeg ikke vi skal gjemme sannheten bort. Barnet mitt kommer ikke til å bli narkoman fordi narkomane får oppholde seg utenfor Oslo S. Ei heller kommer han til å synes det er greit at man røyker som gravid, fordi vi en gang i blant ser en gravid som gjør akkurat det. Samfunnet og oppdragelsen vil raskt fortelle han at det IKKE er greit, uten at jeg trenger å skjelle ut gravide i hans nærvær av den grunn. Du snakker også om at vi ville reddet et spedbarn som opplevde det samme. For det første er det slik at man må sette grensene et sted. I Norge tvangsinnlegger vi gravide rusmisbrukere for å beskytte det ufødte liv, men vi sier at vi ikke kan bestemme om de skal røyke vanlige sigaretter eller ikke. Ei heller kan du stoppe meg fra å spise salami, selv om det potensielt kan skade fosteret. Vi har altså satt en grense for hvor mye inngripen vi skal gjøre og den burde alle forholde seg til. Grunnen til at grensene flyttes det øyeblikk barnet er ute er fordi det da eksisterer utenfor og uavhengig av moren. Vi kan da fjerne barnet fra den skadelige situasjonen, uten at det vil skade moren eller barnet fysisk. ''Vi har altså satt en grense for hvor mye inngripen vi skal gjøre og den burde alle forholde seg til.'' Verden er ikke sort/hvitt. Det er ikke slik at alt som ikke er forbudt ved lov er helt ok. Som en del av et samfunn har man et fellesmenneskelig ansvar for å ta vare på, oppdra og rettlede hverandre. Hva som er greit og ikke greit i det sosiale rom styres av normer og sedvane. Vi eksisterer ikke enkeltvis, men som idivider gjensidig avhengig av hverandre. Derfor er dette med sosial aksept for våre handlinger viktig. Vi holder oss stort sett innenfor det som vi opplever som akseptabelt av våre omgivelser. I den konteksten mener jeg det er viktig og riktig å bry seg såpass om det ufødte liv at vi eliminerer det handlingsrommet der røyking i svangerskapet oppfattes som helt greit. Det er ikke den røykende gravide alene som definerer at "jeg har nok med meg selv, jeg vil ikke være med på å sette standarden". Vi er alle med, enten vi vil eller ikke. Dermed kan vi også i blant måtte gjøre oss upopulære ved å si fra, ved å markere streken det ikke er ok å krysse. Slik driver vi hverandre fremover, slik skaper vi nye sosiale koder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 ''Vi har altså satt en grense for hvor mye inngripen vi skal gjøre og den burde alle forholde seg til.'' Verden er ikke sort/hvitt. Det er ikke slik at alt som ikke er forbudt ved lov er helt ok. Som en del av et samfunn har man et fellesmenneskelig ansvar for å ta vare på, oppdra og rettlede hverandre. Hva som er greit og ikke greit i det sosiale rom styres av normer og sedvane. Vi eksisterer ikke enkeltvis, men som idivider gjensidig avhengig av hverandre. Derfor er dette med sosial aksept for våre handlinger viktig. Vi holder oss stort sett innenfor det som vi opplever som akseptabelt av våre omgivelser. I den konteksten mener jeg det er viktig og riktig å bry seg såpass om det ufødte liv at vi eliminerer det handlingsrommet der røyking i svangerskapet oppfattes som helt greit. Det er ikke den røykende gravide alene som definerer at "jeg har nok med meg selv, jeg vil ikke være med på å sette standarden". Vi er alle med, enten vi vil eller ikke. Dermed kan vi også i blant måtte gjøre oss upopulære ved å si fra, ved å markere streken det ikke er ok å krysse. Slik driver vi hverandre fremover, slik skaper vi nye sosiale koder. Leger og jordmødre tar seg definitivt av den biten i forhold til gravide. Gravide har ikke behov for mer oppdragelse enn som så. Helsevesenet har helt klare retningslinjer i forhold til dette og i tillegg har de mer kunnskap om hva som hjelper gravide mot en ansvarlig livsførsel enn kvinnen på gata som tror seg dommer over andres valg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 En gang vi skulle ha middagsselskap mens jr var liten, var jeg på polet og handlet vin, og siden vi skulle være fire par var det jo snakk om noen flasker. Mens jeg stod og plasserte flaskene i kurven under vognen kom det to damer bort til meg og spurte om jeg visste at "barn og alkohol ikke hang sammen, og at barnet ville kunne komme til å lide under mitt alkoholkonsum"... Helt sikkert på sin plass i følge dem, fullstendig skivebom i følge meg. Herlighet. Det er vel ikke noe sjeldent fenomen at man handler inn alkohol man ikke skal drikke selv? Jeg har kjøpt tobakk jeg ikke skal røyke, alkohol jeg ikke skal drikke, barberskum uten å ha skjeggvekst og bleier uten å være inkontinent. Jeg hadde antakelig ledd hysterisk hvis noen hadde kommentert det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Leger og jordmødre tar seg definitivt av den biten i forhold til gravide. Gravide har ikke behov for mer oppdragelse enn som så. Helsevesenet har helt klare retningslinjer i forhold til dette og i tillegg har de mer kunnskap om hva som hjelper gravide mot en ansvarlig livsførsel enn kvinnen på gata som tror seg dommer over andres valg. Jeg er ikke helt uenig i det du sier. Jeg tror likevel at vi lever i et samfunn der det oppfattes som om ikke ok, så i alle fall noe i nærheten av greit nok at gravide røyker så lenge de har "prøvd å slutte". Det er den holdningen jeg vil til livs. Det burde være selvsagt, innlysende og en ren ryggmargsrefleks at røyken stumpes i det et barn er unnfanget. Og hvis vi som samfunn demonstrerer tydelig nok at det er slik det skal være, vil våre barn vokse opp med [gravid + røyk = ufattelig] internert på samme måte som man skyter ikke lærere med luftpistol (for å være litt flåsete ). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ja, slikt får også meg til å grøsse, men jeg sier ikke ifra. Jeg har mistet et barn i krybbedød, og tenker på det hver gang jeg ser slike vogner, hvor ungen ikke har mulighet for å få tilgang til frisk luft. "Brukt" luft er et av risikomomentene ved krybbedød. En annen ting, som uroer meg er at veldig små barn blir tatt med ut i kulden, de tåler ikke den kalde luften i lungene. Det er også et risikomoment for krybbedød. Jeg sier ikke ifra, men jeg jeg tenker mitt, og det gir stikk i hjertet, når jeg ser slikt. Uff, så trist å høre du mistet et barn i krybbedød, kan ikke forestille meg hvor vondt det må ha vært og er.. Enig med deg ang. masse klær i vogn inne. Da min sønn var baby og vi hadde gått tur og han sov da vi kom inn, satte jeg vognbagen (uten kalesj) på senga på soverommet, for der var det alltid like kaldt som ute nesten.. Vi hadde ikke veranda, var det varmt måtte jeg jo kle av han litt, selv om sjansen for at han våknet da var større.. men når det gjelder kuldegrader så kan små barn være ute en rask tur, f.eks. til butikken, til oppvarmet bil e.l så lenge det ikke mer mer enn 15-? Det har venninna mi fått beskjed om nå på helsestasjonen, men over -15 er det ikke trygt å ta med baby ut en liten tur en gang. Det er i hvert fall det som blir opplyst m nå, og håper da det er riktig informasjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Poenget er at hvis du ikke skammer deg over å røyke når du er gravid, så vet du antakelig ikke så mye som du burde vite. Og hvis du skammer deg over noe så gjør du det ikke midt på gata der alle kan se deg. Alle vet at det er farlig å røyke, også når man er gravid. Men vet de hvorfor? Kan de lese blodgassverdiene i fosterets blod? Kjenner de de fysiologiske prosessene bak risikoen for fosterdød, lav fødselsvekt og senere sykdomsdisposisjoner? Nei! De vet at det er "farlig". Og hvis begrepet er innholdsløst, så er terskelen for å drite i det lav også. Derfor er jeg absolutt fristet til litt sunn folkeopplysning i blant. Men jeg har aldri gjort det. Ikke enda. Jeg var imidlertid veldig fristet en gang, da en høygravid sykepleierstudent satt utenfor skolen og røykte i fjor vår. Jeg er helt enig med deg i alt du sier i denne tråden. Synes du sier mye fornuftig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 En gang vi skulle ha middagsselskap mens jr var liten, var jeg på polet og handlet vin, og siden vi skulle være fire par var det jo snakk om noen flasker. Mens jeg stod og plasserte flaskene i kurven under vognen kom det to damer bort til meg og spurte om jeg visste at "barn og alkohol ikke hang sammen, og at barnet ville kunne komme til å lide under mitt alkoholkonsum"... Helt sikkert på sin plass i følge dem, fullstendig skivebom i følge meg. Hjelpes, ja hva skal man svare? Man forventer jo overhodet ikke denslags og de færreste har vel en kjapp kommentar på lur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.