Gå til innhold

Hvor viktig er?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Å spise på restauranter?

Bo i en storby?

Gå på ski?

Være på fjellet?

Ha en hytte?

Ha et moderne hjem?

Gå i teater?

Lese bøker?

Du kan gjerne nevne andre ting som er viktige for deg, men jeg kunne tenkt meg at tråden ikke blir drøfting om ofrende koner og mødre.

Skrevet

Alle tingene du nevner er viktige for meg, men alt til sin tid.

Akkurat i forrige uke droppet jeg flere fantastiske konserter jeg kunne gått på gratis, fordi jeg var hjemme alene med jentungen på 8 år mens storebror og pappa var på tur. -og det gjorde meg faktisk ingen ting.

Kommer sterkere tilbake neste festival.

Skrevet

Hytte og bøker er litt viktige. Ellers kan jeg nok klare meg uten alt det du nevner...

Katter er viktige for meg. Og sjøen, å ha den i rimelig nærhet...

Skrevet

''Å spise på restauranter?''

Ikke viktig, men koslig innimellom.

''Bo i en storby?''

Kunne jeg aldri tenkt meg.

''Gå på ski?''

God trim, og veldig koslig om man tar det som en tur. Litt viktig.

''Være på fjellet? ''

Jeg har ikke no spesielt forhold til fjellet. Men jeg er mye i skogen. Det er veldig viktig for meg, og min familie.

''Ha en hytte? ''

Ikke viktig. Men veldig koslig, deilig å reise bort for å bare slappe av å være sammen. Men om det skulle være nødvendig en gang, var hytta det vi hadde solgt først.

''Ha et moderne hjem? ''

Uviktig. Det viktigste for meg er at hjemmet gjenspeiler vi som bor der. Og at vi trives.

''Gå i teater?''

Uviktig. Da liker vi konserter bedre. Festival er viktig. ;p

''Lese bøker?''

Viktig for barn og unge. Jeg leser mindre selv etter jeg ble voksen, men det hender.

En viktig ting for meg er dyr. Det kunne jeg ikke klart meg uten.

Også må jeg ha nok ved, og en god ovn. ;p

Det er også viktig å ha gode venner. og kjærestetid er viktig.

Skrevet

Litt viktig, fordi det for meg genererer vennekontakt.

''Bo i en storby?''

Uviktig. By, derimot, er litt viktig.

''Gå på ski?''

Veldig viktig!

''Være på fjellet?''

Viktig - til riktig tid på året.

''Ha en hytte? Ha et moderne hjem?''

Like lite viktig som å bo i storby.

''Gå i teater?''

Som hytte, moderne hjem og storby.

''Lese bøker?''

Viktig.

Tilgangen på skog og mark rett fra inngangsdøra er enda viktigere, men viktigst av alt er kontakt med venner.

Skrevet

For meg er det viktig, men jeg er litt mat- og vinfreak.

''Bo i en storby?''

Det er viktig for meg. Jeg vil bo sentralt og ha de tilbudene som en storby gir meg. Men det skal sies at jeg bor i utkanten av byen nære skog og mark, ikke i sentrum.

''Gå på ski?''

Overhodet ikke viktig. Jeg kan ikke fordra å gå på ski. Sist jeg gikk en ordentlig skitur var da jeg var 13.

''Være på fjellet?''

Viktig. Jeg er veldig glad i å gå turer på fjellet om sommeren, men ikke om vinteren. Men jeg vil være på en hytte med god komfort, jeg gidder ikke bruke ferien min på å vase fra hytte til hytte og ikke ha mulighet for en dusj hver dag. Hadde vi ikke hatt hytta fra jeg var liten, hadde jeg sikkert ikke savna å ha hytte. ;)

''Ha en hytte?''

Vi har familiehytte på fjellet og bruker den altfor lite. Likevel er den viktig for meg. Jeg veldig glad i å være der når jeg først er der.

''Ha et moderne hjem?''

Definer "moderne". Jeg vil ha komfort og ikke f.eks bo uten vaskemaskin eller oppvaskmaskin. Jeg vil ha det pent og praktisk. Jeg liker ikke furumøbler.

''Gå i teater?''

Gjør jeg dessverre altfor sjelden, men liker det godt. Går mer på konserter, det er viktig for meg.

''Lese bøker?''

Svært viktig. Nå for tida leser jeg dessverre altfor lite skjønnlitteratur, det går nesten utelukkende i pensumbøker.

''

Gjest Elextra
Skrevet

Alt du nevner er viktig for meg, pluss noen ting til, men alt til sin tid!

Gjest Raring kanskje
Skrevet

Ingen av de tingene er viktig for meg(men jeg liker å lese bøker).

Gjest Elextra
Skrevet

Ingen av de tingene er viktig for meg(men jeg liker å lese bøker).

Helt enig med deg om du mener at f.eks. tid med dem du er glad i er langt viktigere enn alle de nevnte tingene.

Skrevet

Å spise på restauranter?

- Litt viktig. Synes det er super koslig :)

Bo i en storby?

- Ikke viktig i det hele tatt. Bare mas og støy. Men ville ikke ha bodd for langt utpå landet heller.

Gå på ski?

- Ikke viktig. Kan være morsomt en sjelden gang.

Være på fjellet?

- Ikke super viktig, men kan være koslig.

Ha en hytte?

- heller ikke viktig, men koslig å dra til et sted, annet enn å være hjemme.

Ha et moderne hjem?

- ikke super viktig, men syns det hadde vært et pluss.

Gå i teater?

- overhodet ikke viktig.

Lese bøker?

- Litt viktig, kan være koslig å sette seg ned med en bok :)

Skrevet

Å spise på restauranter?

En gang i blant synes jeg det er viktig. Det er så utrolig deilig å slippe matlaging :)

Bo i en storby?

Definitivt ikke viktig for meg :)

Gå på ski?

Kan jeg meget godt unnvære ;)

Være på fjellet?

Det liker jeg godt. Viktig å ha muligheten.

Ha en hytte?

Ikke viktig.

Ha et moderne hjem?

Hva mener du med det da? Jeg vil gjerne ha et hjem med vaskemaskin, oppvaskmaskin osv, men det er definitivt ikke viktig å ha det siste i innredning.

Gå i teater?

Fint å ha muligheten.

Lese bøker?

Uhyre viktig for meg!!!

Det aller viktigste er likevel å ha det godt og være sammen med de man er glad i - og det er jeg :)

Skrevet

Å spise på restauranter? - Viktig

Bo i en storby? - Ikke så veldig viktig

Gå på ski? - Viktig

Være på fjellet? - Superviktig

Ha en hytte? - Viktig

Ha et moderne hjem? - Moderne? Ikke så viktig, med mindre jeg liker stilen

Gå i teater? - Ikke så viktig

Lese bøker? - Viktig

Gjest hypnotika
Skrevet

Å spise på restauranter? Koselig og vi gjør det ca et par ganger i måneden.

Bo i en storby? Kunne ikke falle meg inn i "halvsøvne." :-)

Gå på ski? Det liker jeg veldig godt. Bare så synd det er så kaldt nå og jeg har astma :(.

Være på fjellet? Jeg liker meg bedre der enn i en by.

Ha en hytte? Ikke viktig, kan overnatte alle steder med lavo.

Ha et moderne hjem? Ikke viktig.

Gå i teater? Liker dette, men gjør det alt for sjelden.

Lese bøker? Jeg er en lesehest :-)

Skrevet

Viktig. Eller, selve restauranten er ikke det vesentlige, men gode matopplevelser - enten det er på restaurant eller hjemme hos meg selv eller andre.

''Bo i en storby?''

Det er kjempeviktig for meg å bo sånn at jeg har "alt" i nærheten, så ja - om jeg ikke bor midt i en storby, må jeg bo rett i utkanten av den. Jeg vil overhodet ikke bo på landsbygda. Been there, done that.

''Gå på ski?''

Ikke viktig i det hele tatt. Har ikke gått på ski på mange år.

''Være på fjellet?''

Ikke særlig viktig, men jeg liker det godt.

''Ha en hytte?''

Jeg har hytte som jeg elsker, og det er viktig for meg å beholde den, ja.

''Ha et moderne hjem?''

Overhodet ikke viktig, snarere tvert i mot. Ha et hjem jeg trives i = viktig.

''Gå i teater?''

Ikke viktig, men hyggelig når det en sjelden gang skjer. Film er viktigere for meg.

''Lese bøker?''

Livsviktig. ;) Jeg leser flere bøker i uka, og får helt panikk hvis jeg ikke har noe å lese.

Skrevet

Det er veldig koselig, men det er ikke noe problem å unnvære det heller, som regel er det jo like godt det man lager hjemme.

''Bo i en storby?''

Overhodet ikke og jeg kommer til å flytte ut av byen så snart ungene blir store nok.

''Gå på ski?''

Tja... Jeg overlever jo uten, men det er veldig koselig da. Heller ha muligheten til å gå på ski enn å gå på restaurant for å si det sånn.

''Være på fjellet?''

Hvis det kan omskrives til å være ute i naturen så er det veldig viktig.

''Ha en hytte?''

Jeg gleder meg vilt til hytta vår blir ferdig, men om det er så veldig viktig er jeg usikker på, vi hadde jo klart oss uten også.

''Ha et moderne hjem?''

Nei, så lenge jeg trives og hjemmet er funksjonelt etter mine behov så holder det lenge.

''Gå i teater?''

Det er veldig hyggelig å gå i teateret, men jeg gjør det så sjeldent at jeg ikke kan si jeg hadde savnet det om jeg ikke hadde hatt muligheten.

''Lese bøker?''

Kjempeviktig! Helt klart. Hadde jeg ikke hatt bøkene så hadde jeg gått glipp av utrolig mye - har alltid flere bøker liggende som jeg leser eller skal lese og blir rastløs om jeg ikke har noen.

Skrevet

Å spise på restauranter?

Jeg er veldig glad i god mat. Og særlig liker jeg utenlandsk mat, gjerne asiatisk.

Bo i en storby?

Nei, det synes jeg ikke er viktig.

Gå på ski?

Ganske så uinteressant. Vil aller helst slippe, men det er faktisk ganske moro når jeg må.

Være på fjellet?

Uviktig, men likevel godt en sjelden gang.

Ha en hytte?

Jeg skulle gjerne hatt hytte. Vi hadde hytte da jeg vokste opp, og jeg savner det. Men mannen min - som er den av oss som er praktisk - vil ikke. Arbeidet med vedlikehold ville uansett falt på ham, sier han. Og det har han rett i.

Ha et moderne hjem?

Vi har ikke et moderne hjem. Men et funksjonelt og trivelig hjem.

Gå i teater?

Jeg tror det er iallefall 12 år siden jeg var på noe annet enn barneteater...

Lese bøker?

Jeg leser mye i jobben min. Mest fagrelatert, men også noe skjønnlitterert. Privat elsker jeg krimbøker, og favoritten er Jo Nesbø.

Skrevet

For meg er det ikke viktig å spise på restaurant, men det er hyggelig når jeg er bortreist. På ferieturer med barna spiser vi alltid på restaurant, mens hjemme er det ytterst sjelden. Egon noen ganger, men generelt er det for dyrt for min økonomi om barna skal være med.

Å bo i en storby er overhodet ikke noe jeg kunne tenkt meg. Jeg bor utafor Trondheim, og synes det er nært nok. En reise eller to til en storby i Europa hvert år er derimot ikke å forakte.

Gå på ski - rekreasjon! Det er viktig for meg, veldig viktig. Både bortover og nedoverski gjør nytten, men jeg heller mer og mer mot bortoverski. Enn så lenge har jeg ikke sesongdebutert, men tror det ligger an til en tur i morra.

Et moderne hjem er heller ikke viktig for meg, men jeg liker å ha det ryddig og trivelig rundt meg. Siden jeg er ganske ung, har jeg ikke et utdatert hjem, liksom. Vi har det vi trenger, ingen overflod av annet enn klær som har krympet i skapet hos barna.

Og jo - jeg har elektrisk garasjeport. Det er vel det mest moderne ved dette huset fra 1958.

Å gå i teater... hva skal man si her... kanskje ikke veldig viktig, men sosialt, trivelig, og en herlig avveksling i hverdagen. Jeg kjenner dessuten en del folk ved teateret her i byen, så da er det spesielt moro å få med seg en del stykker. Skal se Frosset etter hvert, oppfølgeren i triologien hvor Kulde også var med. Kulde er, bortsett fra Les Misérables, det stykket som har gjort desidert størst inntrykk på meg noen gang.

Lese bøker er for meg ikke interessant. Setter jeg meg ned med ei fengende bok en sjelden gang, kan det hende jeg ikke legger den fra meg før den er ferdig utlest, men det kan gå noen år mellom hver bok. Bøker er derimot et godt tidsfordriv om man ligger på stranda, ved bassengkanten, eller på verandaen for å slikke sol.

Skrevet

Å spise på restauranter?

Jeg er veldig glad i god mat. Og særlig liker jeg utenlandsk mat, gjerne asiatisk.

Bo i en storby?

Nei, det synes jeg ikke er viktig.

Gå på ski?

Ganske så uinteressant. Vil aller helst slippe, men det er faktisk ganske moro når jeg må.

Være på fjellet?

Uviktig, men likevel godt en sjelden gang.

Ha en hytte?

Jeg skulle gjerne hatt hytte. Vi hadde hytte da jeg vokste opp, og jeg savner det. Men mannen min - som er den av oss som er praktisk - vil ikke. Arbeidet med vedlikehold ville uansett falt på ham, sier han. Og det har han rett i.

Ha et moderne hjem?

Vi har ikke et moderne hjem. Men et funksjonelt og trivelig hjem.

Gå i teater?

Jeg tror det er iallefall 12 år siden jeg var på noe annet enn barneteater...

Lese bøker?

Jeg leser mye i jobben min. Mest fagrelatert, men også noe skjønnlitterert. Privat elsker jeg krimbøker, og favoritten er Jo Nesbø.

_skjønnlitterært_... Ulp.

Skrevet

Ikke veldig viktig, men veldig hyggelig når vi gjør det. Setter vel så stor pris på et godt tilberedt måltid hjemme eller hos venner.

''Bo i en storby? ''

Ikke viktig, men jeg synes det er viktig å ha tilgang til storbyens tilbud ved "behov".

''Gå på ski? ''

Viktig. Jeg er glad i å trene og veldig glad i å gå på ski. Jeg ville nok savnet det veldig hvis jeg ikke hadde muligheten.

''Være på fjellet?''

Viktig. Som skigåing. Jeg trenger fjellets fred og ro innimellom.

''Ha en hytte? ''

Ganske viktig. Jeg har vokst opp med to barndomshytter som betyr mye for meg. Jeg slapper aller best av når jeg er der.

''Ha et moderne hjem?''

Ikke så viktig. Men jeg trives jo bedre i et hjem som har en stil jeg liker og jeg liker en moderne stil. Men jeg er ikke opptatt av å ha et stilrent hjem.

''Gå i teater?''

Ganske viktig. Prioriterer ikke dette høyt for tiden, men savner det. Det er viktigere for meg å kunne gå på konserter, så disse prioriteres først.

''Lese bøker?''

Viktig.

Andre viktige ting for meg: trene, lytte til musik.

Gjest Aimabel
Skrevet

Å spise på restauranter?

Jeg går gjerne på restaurant en skjelden gang, oh når jeg er der er det viktig for meg

Bo i en storby?

Det betyr mye for meg å kunne reise kollektivt og det er bedt tilbud i byene. Det er viktig for meg å ha kort vei til butikker og skog. Får litt i pose og sekk i byen synes jeg.

Gå på ski?

Er ikke viktig for meg å få gjøre det her og nå, jeg prioriterer andre ting denne vinteren men det er en god mulighet til rekreasjon.

Være på fjellet?

Ikke så viktig som skogen, men deilig å være på fjellet noen gange i året.

Ha en hytte?

Har tilgang til hytte og det er fint men ikke nødvendig.

Ha et moderne hjem?

Det betyr mye for meg å ha moderne komfort som oppvaskmaskin og varmekabler på badet. Hvis du tenker på moderne "stil" så betyr det ikke så mye, jeg har min egen stil.

Gå i teater?

Skjelden, skulle gjerne vært oftere, betyr en stor opplevelse og ta med seg.

Lese bøker?

Blir det litt lite av, men jeg liker å når jeg først har begynt. Fem bøker i året sånn ca.

Tror ikke jeg helt skjønte hvor du vil med spørsmålene jeg...?

Hva som betyr mye for meg? Å ha godt forhold til familie, venner, å ha en jobb jeg trives med og at jeg kan kose meg å gjøre forskjellige ting sammen med mann og barn på fritiden. At vi har kvalitetstid sammen. Materielle goder har man glede av, men man trenger ikke hytte, moderne hjem og fet lønn for å ha et godt liv. Det viktigste kan ikke kjøpes for penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...