Gå til innhold

Skiferie i Alpene med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle bør ungene være før en drar på skiferie i Alpene med dem? Våre barn er nå snart 11, 8,5 og snart 6 - de har rent slalåm fra de var 3-5 år (hun yngste begynte tidligst)

Nå har mannen min vært på skiferie en uke, og jeg regner med han har mye flott å fortelle når han kommer hjem i morgen. Vi har snakket om at vi skal reise ned alle sammen når barna er store nok.

Er det forresten noen grense oppover ift barn/ungdom eller barn/voksen, som vi må vurdere (f.eks. 12 år, 13 år, 14 år?)

Det er jo ganske dyrt, og vi kan ikke betale mye uten å få mye igjen av det - altså må ungene kunne renne mye og få gode opplevelser.

Gjest Liza i London
Skrevet

Vi var i Samnaun alpene flere ganger med unger rundt den alderen og alle hadde glede av det alle sammen. Og det er nok mange enda mer familievennlige steder.

Ingen grunn til å vente!

Skrevet

Vi var i Samnaun alpene flere ganger med unger rundt den alderen og alle hadde glede av det alle sammen. Og det er nok mange enda mer familievennlige steder.

Ingen grunn til å vente!

Kanskje vi skal prøve det neste år :-)?

Takk for svar! jeg kommer sikkert med flere spørsmål dersom det blir aktuelt!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi har også planlagt Alpeferie med ungene. Vi har sagt at vi skal vente til de kan kjøre i "voksen fart" og i alle slags bakker. Reiser ikke så langt og betaler så mye for å kjøre i familiebakker...!

Minstemann hos oss er 7 år. Neste vinter er vi klare - om jeg får lang nok vinterferie fra jobben. Si fra om du finner et passelig reisemål, da!

Gjest prust
Skrevet

Vi har også planlagt Alpeferie med ungene. Vi har sagt at vi skal vente til de kan kjøre i "voksen fart" og i alle slags bakker. Reiser ikke så langt og betaler så mye for å kjøre i familiebakker...!

Minstemann hos oss er 7 år. Neste vinter er vi klare - om jeg får lang nok vinterferie fra jobben. Si fra om du finner et passelig reisemål, da!

Mannen min var en uke i Saalbach i vinter sammen med en kamerat, og han kan godt tenke seg å ta oss med dit en gang. Men vi vil nok også vente et par år ja, til minstemann er minst 8, tror jeg.

Men de er blitt utrolig flinke på slalåm det siste året, og nå kjører alle i skogsløyper, unntatt meg (!), og de har god kontroll i store bakker, og holder en hel dag (fra 10/11 til 17). Men vi har jo ikek prøvd å renne flere dager etterhverandre. Er jo litt skeptisk til akkurat det - kjipt å betale mye for ukeskort, og så orker en kanskje ikke kjøre mer enn 3-4 dager...

Skrevet

Mannen min var en uke i Saalbach i vinter sammen med en kamerat, og han kan godt tenke seg å ta oss med dit en gang. Men vi vil nok også vente et par år ja, til minstemann er minst 8, tror jeg.

Men de er blitt utrolig flinke på slalåm det siste året, og nå kjører alle i skogsløyper, unntatt meg (!), og de har god kontroll i store bakker, og holder en hel dag (fra 10/11 til 17). Men vi har jo ikek prøvd å renne flere dager etterhverandre. Er jo litt skeptisk til akkurat det - kjipt å betale mye for ukeskort, og så orker en kanskje ikke kjøre mer enn 3-4 dager...

Det er veldig gøy når man kan kjøre sammen i de forskjellige bakkene hele familien. Gleder meg allerede til neste slalomsesong jeg :-)

Det med å kjøre flere dager i strekk tror jeg nesten er et større problem for oss voksne enn for barna. Ungene kommer seg mye fortere igjen enn det jeg jeg gjør, ihverfall.

Saalbach skal undersøkes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...