Gå til innhold

Nå kan hun svømme!

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Mannen min liker ikke å bade, så det er jeg som har tatt med ungene i svømmehallen og prøvd å lære dem å svømme. Det var et pes da de var små, men nå er det mye lettere. Eldstemann knekket koden da han hadde ti gangers svømmeundersvisning med klassen i 3., og den vinteren gikk jeg mye med barna og badet.

Jentene (som nå er 8,5 og snart 6) har vært veldig trygge i vannet det siste året, og da vi var på Mallorca i høst, begynte de å svømme under vann. Hun eldste har dykket som en havfrue og begge har svømt langt under vann. Men det å svømme over vann har vært vanskelig. Hun klarte ikke å bli svømmedyktig i løpet av de ti gangene med klassen i høst - og vi har jobbet mye med det i høst/vinter. Men hun har stått på stedet hvil, og har ikke villet trene, men bare leke.

Jeg presset henne og sa at hun ikke fikk ha med noen venninne før hun kunne svømme minst 25 meter. Hun fikk heller ikke hoppe på dypet før dette. Men det har ikek hjulpet på motivasjonen. Hun svømte maks 5 meter før hun sank som en stein eller tok foten i bunnen....

MEN i går - så spurte hun veldig pent om å få hoppe på dypet hvis jeg tok i mot henne (det er ikke lov med armringer). Jeg sa ja, og hun hoppet. Da hun kom opp igjen, sa jeg at hun måtte svømme selv inn til land (7-8 meter) Og det gjorde hun! Og gjorde dette flere ganger, til slutt uten at jeg tok henn ei mot.

Og så spurte jeg om hun ville prøve på 25 meter. Hun begynte på dypet, svømte rolig og fint, og svømte hele langsiden i ett :-)))) Hun klarte det!

Jeg fikk klump i halsen, og hun var så stolt og glad! Vi kjøpte det lille røde merket, svømmeknappen (?), og til uka skal hun få ha med seg ei venninne :-)

MORO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

Så moro når de endelig mestrer!

Min 5-åring må vi tvert imot nesten holde igjen, han fikk faktisk svømmeknappen på 200 meter før jul. Svømmer riktignok kun på rygg foreløpig. Men hopper fra 3 meter og er som en fisk under overflaten... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...